Dag 5: Odaiba & gouvernment building - Reisverslag uit Tokio, Japan van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Dag 5: Odaiba & gouvernment building - Reisverslag uit Tokio, Japan van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Dag 5: Odaiba & gouvernment building

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

06 Augustus 2017 | Japan, Tokio

Dag 5 in Tokyo!

Vandaag stond Odaiba op het programma. Odaiba is een kunstmatig eiland in de buurt van Tokyo. We moesten een half uurtje met de trein en daarbij gingen we ook over de Rainbow Bridge. Een mooie brug die 's avonds verlicht wordt in alle kleuren van de regenboog. In Odaiba aangekomen kregen we gelijk het vakantiegevoel. Inclusief de hitte, want wat was het zweten... de afgelopen dagen is het vrij bewolkt en vooral benauwd, maar vandaag stond ook de zon er goed op te branden. Dat mocht de pret uiteraard niet drukken!

Eenmaal op het terrein hoorden we in de verte hoge stemmen en zang. Dat moest uiteraard even gecheckt worden. We zagen een groot podium met allemaal dansende, springende meiden. Het bleek dat er een 'Idol festival' aan de gang was! Idols zijn vaak jonge meiden, die er schattig uitzien en dansen en zingen. Dan nog iets leuks; de fans. De fans van Idols zijn vaak 40-jarige eenzame mannen zonder leven. Ze schreeuwen allerlei chants terwijl de meiden zingen en zwaaien vol overgave met hun lightsticks en waaiers. We stonden even van het spektakel te kijken, maar werden al gauw weggestuurd. Je mocht niet te lang blijven kijken en geen foto's maken. Blijkbaar moest je ervoor betalen. Maar ja, waarom hou je dat concert dan in de buitenlucht...?

Afijn, we liepen door en kwamen aan bij het Fuji tv gebouw. Fuji is 1 van de grootste zenders in Japan. Er was veel drukte, want er bleek een anime serie 20 jaar te bestaan en alles stond in het teken van die serie. We konden gelukkig wel even snel binnen kijken, maar besloten al gauw weer te gaan, want het was stervensdruk.
We besloten nog even te kijken bij Aqua city, een groot warenhuis en keken onze ogen uit. Lekker wat gedronken en gezeten, totdat we besloten weer richting het centrum te gaan. We waren door de hitte erg vermoeid geraakt. Even uitgerust in het appartement en toen door maar het overheidsgebouw. Een gebouw van 45 verdiepingen waar je een prachtig uitzicht over Tokyo hebt. We waren er net tijdens zonsondergang en het uitzicht was geweldig! Mooi om het donker te zien worden en 's avonds een mooi verlicht Tokyo te zien. De lift naar de 45e verdieping gaat trouwens ook mega snel, ik denk dat we in ong. een minuut boven waren. Eenmaal terug in Shinjuku besloten we te gaan eten bij 'Coco curry'. Het bekendste curry restaurant en het was mega lekker! Grote aanrader dus!

Na het eten sloten we de avond af in de arcade! We speelde 'Taiko drum'. Een muziek ritme spel waarmee je met twee stokken op een grote Taiko drum (grote Japanse trommel) in het ritme van de muziek moet slaan. En tja... als je iets te enthousiast wordt dan krijg je blaren.. of niet Esther :P

Kortom, een relaxte dag en weer genoeg gezien! Morgen staat er een dagtrip naar Kamakura op het programma!

• 07 Augustus 2017 - 16:09

Tante Lien:

Hoihoi, wat een dag weer...
    Je zegt het zelf al.... Vermoeiend...
    Maar wat doen jullie veel indrukken op zeg...
    Leuk om dat mee te mogen maken via de verslagen..
    Een vakantie om nooit te vergeten met heel veel herineringen..
    Geniet er samen van en verlies elkaar niet uit het oog, let goed
    op elkaar...... Ik kijk weer uit naar de volgende...

Liefs Tante Lien..

• 07 Augustus 2017 - 22:44

Pa & Ma:

Hoi Lieverd<

Heerlijk te lezen dat je het openbaar vervoer ook in Tokyo uit probeert!
    Misschien heb je nog tips voor pa.

Idols? niet het Idols wat wij in Nederland kennen dus, haha
    Maar als echte Hollanders gauw weer weg als je moet betalen.

Oké 45 verdiepingen hoog gebouw, wauw, blij dus dat de lift het deed.
    En mocht ik en keer in de buurt zijn zal ik zeker de Coco curry proberen, haha

Ik begrijp dat jij vanavond je vriendin moet verzorgen ivm de blaren, wat zielig.

Veel plezier morgen in Kamakura.
    Ik las eerst Kamasutra,hahahaha

dikke kus en knuffel van ons!

• 10 Augustus 2017 - 14:39

Marjolijn:

Ach ja blond dat ik ben he....
    Dacht al wat is Mn nichtje rustig met verslagen sturen.
    Kreeg er eerst netjes bericht van in Mn mail...
    Na dag 4 geen mail meer .... Hah

Maar ze zijn er wel gewoon...nou ben weer van de partij haha

Wat leuk weer om te lezen.
    Je mag straks na die tijd nog wel 6 weken vakantie hebben
    Om bij te trekken haha
    Ga gauw de volgende lezen