Dag 7: Keizerlijk paleis, Tokyo Tower & karaoke! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Dag 7: Keizerlijk paleis, Tokyo Tower & karaoke! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Dag 7: Keizerlijk paleis, Tokyo Tower & karaoke!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

08 Augustus 2017 | Japan, Tokio

Vandaag alweer onze 7e dag in Tokyo. De dagen vliegen voorbij!

We besloten vandaag om naar het keizerlijk paleis te gaan. Helaas konden we er niet in, want het was gesloten. De buitenkant bekijken en rondlopen op het terrein is ook al leuk genoeg! Het is een prachtig historisch gebouw, terwijl je aan de andere kant heel tegenstrijdig de wolkenkrabbers ziet. Dat is ook zo met de tempels; je komt er vaak zo ineens 1 tegen pal tussen de moderne gebouwen!
Vanaf het keizerlijk paleis zagen we de Tokyo tower al boven andere gebouwen uitsteken en besloten er naartoe te lopen. Dat was een beste wandeling door de zakenwijk van Tokyo en tja.. dan val je nog eens extra op als lange Hollander :')

Tokyo Tower was leuk om te zien, maar we hebben hem niet beklommen. Uitzicht hebben we immers al een keer gezien! Wat wel bizar was, was dat er een vrouw op ging treden met een aapje. Zo zielig! Hij moest allerlei kunstjes doen, pal in de zo'n en zat ook nog eens vast aan een koord. Uiteraard heeft ze daarvoor geen geld van ons gekregen.

Na Tokyo tower was het tijd voor Shinjuku en wel KARAOKE!
Het bedrijfje dat we hadden uitgezocht was totaal niet ingespeeld op toeristen en dus was het bestellen een uitdaging. Uiteindelijk was het gelukt en konden we door. We kregen een kamertje toegewezen die was uitgerust met de meest fancy apparatuur. Microfoons, tamboerijnen, sambaballen, etc. Met een reuze afstandsbediening moest je nummers uitkiezen. Dat was nog even een gepuzzel, aangezien het helemaal in het Japans was. Gelukkig vonden we op een gegeven moment het gewone Engelse toetsenbord en konden we op jacht naar de nummers die we wilden zingen. Zo hebben we een Disney medley gehouden, maar ook de Spice Girls, Celine Dion, Queen en Bruno Mars kwamen voorbij. Geweldig om te doen, zeker als je eenmaal 'los' bent en geen gène meer kent, haha!

Na karaoke nog even langs de arcade voor een potje Mario kart (waarbij Esther me telkens inmaakt) en daarna gegeten bij de Mac Donalds (ja Mac Donalds). Moet een keer kunnen toch!

Morgen een dagtrip naar Nikko! 2 uur met de trein vanaf Tokyo. Tot het volgende verslag!

Liefs Marieke

• 08 Augustus 2017 - 14:38

Caren:

Leuk!! Karaoke!!
    En ook erg leuk om je verhalen te lezen.
    Veel plezier nog!

• 08 Augustus 2017 - 16:09

Louis Van Daalen:

Erg leuk om dit te lezen. Krijgen we in Lijnden ook een beetje de sfeer mee

• 08 Augustus 2017 - 20:39

Tante Lien:

Zo ik ben weer bij, karaoke wat leuk....
    Zo leuk om te lezen dat jullie zo genieten van deze droomreis..
    Blijf genieten meiden, ik kijk uit naar morgen....

Liefs Tante Lien...

• 08 Augustus 2017 - 22:09

Lotte:

Oe jaloers, lijkt me geniaal zo'n karaoke kamer

• 08 Augustus 2017 - 22:28

Zou ik ook doen.
    Succes verzekerd.

Leuk die karaoke...
    Lachen.

Jammer dat het paleis dicht was maar geloof direct dat
    De buitenkant ook heel mooi was.