Dag 8: Nikko - Reisverslag uit Nikko, Japan van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Dag 8: Nikko - Reisverslag uit Nikko, Japan van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Dag 8: Nikko

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

09 Augustus 2017 | Japan, Nikko

Goedenavond allemaal! Of nou ja, middag voor jullie inmiddels.

Vandaag zijn we in Nikko geweest! Een stadje 2 uur vanaf Tokyo, die vele mooie bezienswaardigheden bezit die op de lijst van UNESCO staan.
We besloten om rond 9 uur van huis te gaan, net na rush hour. Dat bleek een goede keus, want de drukte in de trein viel reuze mee. We stapten uit bij station Tokyo en namen daar de Shinkansen (hoge snelheidstrein) naar Utsunomiya. We hadden geen plekken gereserveerd, wat achteraf dom was..
Dat betekende bijna een uur staan, want ja.. het was natuurlijk druk. Man, wat gaat die trein hard! Als je erin zit merke het niet, maar als je rustig op het perron staat te wachten en er ineens zo'n monster voorbij raast besef je je het maar al te goed.
In Utsunomiya namen we de Nikko lijn naar, je raadt het al; Nikko!
Ook die rit duurde bijna een uur en was erg leuk, want we hadden een mooi uitzicht. Leuk om te zien hoe het stedelijke landschap veranderde in bamboebossen en bergen.

In Nikko aangekomen was het even zoeken. We dachten namelijk dat alles te lopen was, maar dat bleek tegen te vallen. We besloten daarom de bus te nemen. We stapten uit bij de Shinkyo sacred bridge. Achter deze brug gaat een legende schuil. Het schijnt dat slangen zijn veranderd in deze brug, nadat een heilige priester een tempel had gebouwd in Nikko.
Prachtig om te zien en wat een uitzicht!

We liepen, of moet ik zeggen klommen, door naar boven en kwamen aan bij een groot complex, waar de Toshogu tempel staat. Bij deze tempel staat ook een gebouw in teken van de 'horen, zien en zwijgen' aapjes.
De gebouwen zien er allemaal prachtig versierd uit met veel details en goud.
Even doorlopen en we kwamen uit bij de Rinnoji tempel. Een tempel waar 3 berggoden worden vereerd, namelijk Senju-Kannon, Amida Nyorai en Bato-Kanon. Ook ligt er een hoge priester (Shodo) begraven die veel tempels in Nikko heeft gebouwd. Einde geschiedenisles!
Veel bewonderd dus!
Op de terugweg liepen we langs een oude foodtruck waar een mannetje taiyaki aan het maken was (die vis-vormige koekjes, weten jullie nog?!). We besloten een nieuwe smaak te proberen, namelijk 'Milk creme'. Bleek gewoon custard te zijn! En LEKKER...mmm

Rond 5 uur gingen we weer terug naar het station en eenmaal in Utsunomiya hebben we gelijk plekken gereserveerd voor de Shinkansen naar Tokyo.
Echter bleek deze tot 19.00 volgeboekt te zitten, dus boekten wij plekken voor de trein van 19.21. Mooi tijd om nog even te eten dus. Het werd Indiaas eten! Heerlijke curry met naan, heerlijk.
Na het eten, hop, de shinkansen in terug naar Tokyo!

In Shinjuku (inmiddels toch wel onze hood), waren er allemaal straatmuzikanten aan het spelen. Er was een jongen die geweldig kon zingen en waar we een poosje bij hebben staan kijken. Daarna heb ik nog een cd'tje bij hem gekocht en hij was een koning te rijk. Leuk om zo'n enthousiaste beginnende muzikant te supporten!
En toen... eindelijk thuis na een lange dag en vele kilometers in de benen. Morgen de laatste dag Tokyo en dat wordt een van alles en nog wat dag. We gaan zien wat er op ons pad komt!

Bedankt voor het lezen!

Liefs Marieke

• 09 Augustus 2017 - 17:31

Familie Doorn :-):

Noooo Gact heeft concurentie in het cd schap!
    En custard in Japan

• 09 Augustus 2017 - 18:45

Sanne:

Wat klinkt het allemaal weer super mooi, zoals je het beschrijft! Toch je roeping gemist? ;)

• 09 Augustus 2017 - 21:56

Hey Lieverd

• 09 Augustus 2017 - 21:56

Hey Lieverd

• 10 Augustus 2017 - 08:54

Tante Lien:

Hoihoi,

Een drukke dag weer, veel gezien ook...
    Nog ene dag en dan naar een andere bestemming....

Knuff Tante Lien

• 10 Augustus 2017 - 08:54

Tante Lien:

Hoihoi,

Een drukke dag weer, veel gezien ook...
    Nog ene dag en dan naar een andere bestemming....

Knuff Tante Lien

• 10 Augustus 2017 - 14:50

Marjolijn:

Respect voor jullie wat jullie allemaal doen en zien.
    Jullie hebben natuurlijk gelijk...je bent er tenslotte nu.

Je kan alles zo heerlijk vertellen en opschreven en beschrijven.
    Ik zou haast zeggen dat je je beroep misgelopen bent maar
    Ik weet dat niet het geval is.
    Veel plezier samen

• 10 Augustus 2017 - 20:33

Joehoe!!

Nou drie keer is scheepsrecht.
    Na twee pogingen op de tablet wat niet goed ging toch maar achter de pc gekropen.

Vandaag weer veel kilometers gemaakt, maar gelukkig heb je goede schoenen bij en hopelijk geen blaren.
    En wat zien jullie veel.

Slangen die in een brug veranderen, duuhhhh ze kunnen jullie toeristen ook alles wijs maken.
    En wat leuk om te lezen dat horen zien en zwijgen daar vandaan komt, zo leren wij ook weer wat.
    Vind het dapper dat jullie nog viskoekjes eten, hahaha na het diner met vissenogen.
    Maar gelukkig zat er custard in had jij even geluk.
    Wat aardig dat je een cd hebt gekocht van de straatmuzikant.
    Waarschijnlijk zul je hem nooit afluisteren maar dat ter zijde.
    Je hebt hem toch wel laten signeren?

Vrijdag Tokyo verlaten en naar de volgende stop.
    Hopelijk is daar ook veel te zien en te beleven.
    Misschien mogen we dan ook weer van je mooie geschreven verslagen genieten.
    We wensen je een goede reis en tot het volgende verslag.

Dikke kus en knuffel van ons!

Tags: Nikko, unesco