Dag 11: Osaka aquarium - Reisverslag uit Osaka, Japan van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Dag 11: Osaka aquarium - Reisverslag uit Osaka, Japan van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Dag 11: Osaka aquarium

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

12 Augustus 2017 | Japan, Osaka

Daar zijn we weer!

Vandaag zijn we naar het Osaka aquarium Kaiyukan geweest. Niet zomaar een aquarium, maar 1 van de 3 aquariums ter wereld waar ze walvishaaien hebben rondzwemmen.

We zijn 's ochtends rustig opgestart en gingen met de metro richting Osakako. Daar aangekomen werd het al drukker, want tja, het was tenslotte zaterdag.
Bij het aquarium aangekomen stond er een lange rij voor de kassa, maar die liep aardig door. Hop, aansluiten dus!

In het aquarium waren tal van dieren te zien vanuit allerlei delen uit de wereld. Otters, dolfijnen, capibara's, pinguïns, etc.
Maar wederom.. wat een drukte. Het was op sommige smalle stukken in het aquarium echt overleven en dan zie je ouders met kleine kinderen.. brr

Hier en daar waren ook leuke tentoonstellingen neergezet. Zo ook een tentoonstelling over vissen met gekke gezichten. Erg leuk!
Je kon je zelf ook nog even 'vervissen' via een leuke app!
Het hele complex is om 1 grote tank gebouwd en in die grote tank zwemmen dus ook de 2 walvishaaien. Wat een indrukwekkende beesten! Gaaf om van zo dichtbij te zien.
We hebben er aardig wat tijd doorgebracht en de moeite meer dan waard!

Eenmaal terug in het centrum van Osaka hebben we lekker gegeten in een leuk tentje (waar de airco gevoelsmatig op -5 stond). Esther nam zalm met varkensvlees en rijst. Ik nam hetzelfde, minus de zalm. Hier heb je dus een complete maaltijd voor nog geen 8 euro! Heerlijk.

Toen lekker door naar huis, want morgen weer een lange dag op het programma. Dan gaan we namelijk naar Nara. Nara bezit vele prachtige tempels, maar is ook bekend omdat er sikaherten los rondlopen. Deze worden daar gezien als heilig. Maar dat verslag volgt morgen!

Liefs Marieke

• 12 Augustus 2017 - 16:33

Sanne:

Wauw wat klinkt dat aquarium mooi zeg!! Ben benieuwd naar wat jullie nog meer in Osaka gaan zien! Xx

• 12 Augustus 2017 - 18:08

Louis:

Esther, wat lees ik nu? Varkensvlees?

Heel veel plezier verder!

Groetjes uit een koud en nat Nederland

Pa & Kasia

• 13 Augustus 2017 - 11:46

Tante Lien:

Nou nou julle heel wat op deze reis zeg,
    Hopelijk heb je na deze reis nog een week
    Om bij te komen......

• 13 Augustus 2017 - 22:19

Marjolijn:

Leuk leuk.
    Zo zie je nog eens wat.
    Zo te lezen niet gek op zalm haha
    En dat is nog wel zo lekker.
    Nou ja ...genoeg ander lekkers daar.

• 14 Augustus 2017 - 20:11

Pa & Ma:

hallo lieverd,

Dag 11,wauw op de helft.
    Toch is het hier rustig zonder jou.
    Maar nu je daar toch bent moet je er ook volop van genieten!
    Een aquarium met vissen ,pinguïn,otters en dolfijnen??
    Kan mij er nog niet echt een voorstelling van maken?
    Of zwemt het niet in 1grote glazen bak, hahaha
    Natuurlijk zien we straks alle foto's

En wij maar denken dat Esther vegetariër is.
    Of had ze in het Japans naar haar mening paddestoelen en noten besteld en kreeg zalm met varkensvlees,hahaha
    Rare combinatie lijkt mij dat?
    Maar dubbel op en dan voor nog geen 8 euro,toppie

Eten de Japanners 'smorgens ook rijst en jullie?

We wensen je veel plezier in Nara.

Dikke kus en knuffel van ons!