Dag 12: Nara - Reisverslag uit Nara, Japan van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Dag 12: Nara - Reisverslag uit Nara, Japan van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Dag 12: Nara

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

13 Augustus 2017 | Japan, Nara

Nara stond vandaag op het programma! Een prachtige stad op ongeveer een uurtje reizen vanaf Osaka.
We gingen met de trein vanaf station Namba en moesten 1x overstappen voordat we uiteindelijk aankwamen in Nara; stad van de heilige hertjes.

Nara doet heel gezellig aan als je uit het station loopt. Er heerst een rustig dorpssfeertje (als je door de toeristenstroom heenkijkt tenminste, hehe). Het is dan ook niet moeilijk om de weg tevondrn: volg de meute!

We begonnen bij Nara park. Als je het park binnenkomt kom je eerst langs een mooie tempel (Kofuku-ji) en pagode. Vervolgend loop je het park in en zie je de hertjes ook al lopen. In het park kun je ook crackers kopen voor de herten om ze te voeren. Ofcourse moesten wij dit ook allemaal ervaren. Alle kinderboerderij trauma's komen weer boven. Ik ben namelijk ooit eens beroofd van een zakje voer door een zekere geit in kinderboerderij Malke... afijn ik dwaal af.
Het was warm, dus de hertjes deden niet veel moeite voor een droge cracker. Ze bleven lekker liggen en wachtten tot je de cracker aanreikte. Je hoefde het nog net niet voor te kauwen. Later kwamen we gelukkig wat actievere beesten tegen. Leuk is ook dat de herten buigen voor je en vervolgens dus een cracker verwachten. Traditie is dan ook dat je terugbuigt. Erg grappig!

Na het voederfeest hebben we lekker geschaafd ijs gegeten. Gewoon ijs met een limonade siroop erover. Heerlijk met 35 graden!
Na het park zijn we doorgelopen naar de Todai-ji tempel. Deze tempel is bijzonder omdat het het grootste houten gebouw ter wereld is én er een inmens groot bronzen buddhabeeld staat. Ook de grootste ter wereld! Deze tempel staat dan ook niet voor niets op de lijst van UNESCO.
Gaaf om rond te lopen en te bewonderen.
Inmiddels hadden we alweer een heleboel kilometers in de benen en ook de hitte begon een rol te spelen. Tijd om terug te gaan naar het station en lekker naar huis te gaan. De rit terug was nog een hele opgave, want het bleek dat we een overstap moesten doen. Dus we hebben de route gedeeltelijk dubbel gedaan..

Eenmaal terug in Osaka een lekkere maaltijd bij de conbini gehaald, gegeten, gedoucht en nu lekker slapen. Morgen gaan we op ons gemak Osaka in. Even een soort van rustdag inbouwen!

Bedankt voor het lezen en tot gauw!

Liefs Marieke

• 13 Augustus 2017 - 22:23

Marjolijn:

He...ben de eerste die reageert.
    Is ook wel s leuk haha

Nou weer genoeg gezien vandaag.
    Zo leuk om te lezen dat jullie zo enthousiast zijn
    Over jullie reis.
    En gelukkig maar.
    De tijd vliegt dus geniet er maar lekker van.
    Dat jullie dat allemaal zo maar kunnen in zo'n vreemd
    Land...dat overstappen ed.
    Knap werk dames...
    Maar jullie zoeken vast alles goed uit van te voren.
    Top.
    Slaap lekker en tot het volgende verslag

• 14 Augustus 2017 - 17:56

Tante Lien:

Weer heel wat gezien vandaag. Kunnen
    Jullie alles onthouden wat je gezien hebt....
    Gelukkig maken jullie veel foto's..
    Meuden geniet van die mooie momenten.
    Voor je het weet is het voorbij..

• 14 Augustus 2017 - 20:22

Pa & Ma:

Hoihoi,

Heilige hertjes........Hoe verzinnen ze het.
    Maar daar heb ik mij niet in verdiept en zal zeker een reden hebben.
    En het is dus echt een trekpleister, als je achter de meute aan moet.

Enne Budda blijft daar?
    Of......past hij toch in de koffer?
    Ook Nana kun je afvinken en hop naar de volgende trip.
    Maar jullie hebben gelijk even een dagje rustig aan doen!

Misschien ergens op het terras oeps hebben ze niet.....
    Nou ja ergens een biertje drinken en vissenogen met octopus ringen eten heerlijk, hahaha

Tot later.

Dikke kus en knuffel van ons