Dag 13 & 14: Osaka & Himeji - Reisverslag uit Himeji, Japan van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Dag 13 & 14: Osaka & Himeji - Reisverslag uit Himeji, Japan van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Dag 13 & 14: Osaka & Himeji

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

15 Augustus 2017 | Japan, Himeji

Zo, even weer 2 in 1 vandaag. Voornamelijk omdat we op dag 13 niet heel veel spannends hebben gedaan. We hebben het centrum van Osaka verder verkent, leuke wijkjes doorgewandeld, tussendoor lekker gegeten en gedronken, etc.

Dag 14 was weer wat actiever. We gingen namelijk naar Himeji. Daar staat een groot paleis dat als 1 van de oudste nog geheel in zijn originele staat is. Nog nooit opnieuw opgebouwd, niks. In de 2e wereldoorlog is Himeji gebombardeerd, maar het paleis stond als enigste nog overeind tussen het puin van de stad. Als je die foto's bekijkt ziet dat er wel heel indrukwekkend uit.
Voordat je bij het paleis bent moet je nog wel even klimmen, want het paleis ligt aardig hoor en is op rotsen gebouwd.

We mochten ook in het paleis kijken. Echter stond er wel een wachtrij van een uur. Het is net wachten voor de droomvlucht in de Efteling ;)
Tussendoor werd er omgeroepen dat je goed moest drinken vanwege de hitte. Het was qua temperatuur vandaag minder warm, maar het was erg klam, benauwd en vochtig. Dus.. alsnog warm. Verder was het bewolkt met af en toe een bui, die voor ons heel welkom was.

Voordat je het paleis binnen mocht gaan, kreeg je een plastic tasje, want... schoenen uit!
Die droeg je dus de hele tijd bij je in je tasje dok het paleis, hilarisch!
Er waren 6 verdiepingen in het paleis en alles bestond uit hout, echt prachtig om te zien. Toen we bij de bovenste verdieping aankwamen werden we gefeliciteerd door een medewerker, want blijkbaar is het een prestatie? Alhoewel het wel een prestatie is als je zonder je hoofd te stoten boven komt, want ja... Japanners zijn al niet groot, maar vroeger waren ze blijkbaar helemaal mini!
Verder stond er op de bovenste verdieping ook nog een mini altaar waar je nog even je gebedje kon doen, alvorens je begon aan je terugweg naar beneden (wellicht bidden voor een veilige tocht naar beneden?)

Eenmaal weer buiten gingen we lekker luchen. Esther ramen en ik beef rice bowl, heerlijk!
Daarna nog even wat in het centrum rondgeneusd en toen weer terug naar huis. Nog 2 dagen Osaka te gaan voordat we doorgaan naar Kyoto! De tijd vliegt..

Tot gauw!

Liefs Marieke

• 15 Augustus 2017 - 18:04

Sanne:

Oh wow wat hebben jullie weer veel gedaan! Die rustdag hadden jullie zeker wel verdiend, even bijkomen!
    Bijgekomen van alle indrukken konden jullie vast weer vol goede moed op pade naar de voldoende bijzondere locatie op jullie to-see-lijstje! Haha wat grappig zeg, allemaal mensen in het paleis dus met tasjes met hun schoenen erin. Dat was vast een grappig gezicht. Vandaag was dus al wéér zo'n mooie dag! Wat bijzonder toch, ik hoop dat jullie er met volle teugen van genieten, van zo'n te gekke reis!! Veel plezier morgen! Liefs uit Dalfsen!

• 16 Augustus 2017 - 20:12

Pa & Ma:

Hallo,

Wat verstandig zo'n rustige dag, zullen jullie ook wel aan toe zijn.
    Een paleis met 6 verdiepingen......hebben we hier niet.
    Maar zekeringen mooi geen moddervoeten in het paleis, slim!
    Gingen er maar weinig naar de 6de verdieping?omdat je daar werd verwelkomt?
    En de tijd vliegt inderdaad.

Veel plezier met z'n tweeën en to de volgende keer.

Dikke kus en knuffel van ons!

• 16 Augustus 2017 - 22:13

Tante Lien:

Hoihoi,

Wat goed een rustige dag, waren jullie wel aan toe...
    En wat een beleving... Een paleis met 6 verdiepingen,
    ben je wel een dag voor nodig haha.
    Elke dag weer leuk om te lezen, kijk weer uit naar het volgende
    Verslag.... Knap hoor dat je er steeds weer tijd voor neemt...

Liefs Tante Lien.....

• 17 Augustus 2017 - 07:43

Bernadette:

Hoi!
    Wat gaaf zeg! Al die prachtige dingen en bijzondere plekken. Geweldig dat jullie verwelkomt werden. Een hele eer. Was het ook rustig op de zesde verdieping? En die schoenen. Geen vieze geurtjes van al die mensen?
    Geniet nog van deze mooi reis en ik benieuwd naar het volgende verslag.
    Liefs!

• 17 Augustus 2017 - 14:13

Marjolijn:

Heerlijk zo als je alles omschrijft en beschrijft.
    Als we onze ze ogen dicht doen is het net of we mee zijn op reis.
    Gelukkig voor jullie is dat niet zo haha
    Benieuwd naar alle mooie foto's die jullie maken.
    Misschien mogen we die nog eens bekijken.

Voor nu...wederom plezier toegewenst en blijf genieten.

Tags: Himeji, castle, japan