Dag 4: Akihabara - Reisverslag uit Tokio, Japan van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Dag 4: Akihabara - Reisverslag uit Tokio, Japan van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Dag 4: Akihabara

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

05 Augustus 2017 | Japan, Tokio

Hallo allemaal!

Daar ben ik weer!
Vandaag stond Kamakura op het programma, maar dat plan heeft een leuke wending gekregen.
We gingen vol goede moed op pad naar Shinjuku station, maar eenmaal daar werden we zowat omver gelopen door mensen. Wat een drukte! Achteraf logisch, want het is zaterdag en hele gezinnen gaan die dag gebruiken voor een dagje uit. We keken elkaar even aan en besloten Kamakura te bewaren voor maandag. Voor vandaag wordt het Akihabara, oftewel 'Electric city'.

Akihabara staat bekend om zijn grote gebouwen met neon signs en waar ze veel elektronica verkopen. Daarnaast vind je er veel anime (Japanse cartoons). Toen we het station uit liepen hoorden we in de verte al wat lawaai. Bleek er een soort mini festival aan de gang te zijn. Er werd een soort comedy show opgevoerd en je kon er allerlei spelletjes doen. Erg gezellig!

We liepen verder en besloten te gaan voor een bizarre ervaring die je alleen in Japan op kunt doen, namelijk een 'maid cafe'. Dat is een café waar allerlei serveersters rondlopen met serveersterspakjes aan. Ietwat ongemakkelijk stapten we in de lift, waar we konden kiezen uit 8 etages. Tja.. wat kies je dan? Er glipte nog net een Japanse man bij ons in de lift die resoluut op het knopje van de 6e etage drukte. Eh, ok.. 6e etage dus!
Eenmaal daar stond er een korte rij en kwam er een klein serveerstertje aangedribbeld. We kregen een kaart in de handen gedrukt zodat we alvast konden zien wat je kon kiezen. Na een paar minuutjes mochten we meelopen en drukte de serveerster op een belletje. 'OKAERINASAI OJOUSAMA!' Klonk het in koor. Alle serveersters heten je welkom en zeggen zoiets als: 'Welkom thuis mevrouw',

We gingen zitten en kozen de food course. Esther koos een soort drankje waar ze magie over ging uitoefenen en dat was nog een hele belevenis. Er wordt namelijk van je verwacht dat je de toverspreuk meezegt. Dan krijg je zoiets: 'SHAKA SHAKA, MOEIE MOEIE, GYUNNNN'
En dan tovert ze een prachtig roze drankje uit haar shake beker, die natuurlijk 'ineens' roze is gekleurd!
MAAR! Dat is nog niet alles. We kozen allebei voor 'omurice' oftewel 'omelet met rijst'. De maid tekent daar iets op naar keuze met ketchup! Ik koos voor een hond en die is toch wel heel goed gelukt. Uiteraard moest er voor het eten nog weer een toverspreuk gedaan worden, zodat het eten extra lekker werd...
Uiteindelijk mochten we ook nog kiezen met welke maid we op de foto wilden, want je kreeg een polaroid bij je bezoek. We kozen maar de maid die ons hielp. Je kon kiezen om leuke oortjes op te zetten en dat hebben we uiteraard gedaan. Toen was het tijd om te gaan, maar niet voordat we onze membership card kregen uitgereikt. Jaja, deze dames zijn officieel 'level 1 princess'.

Na deze ervaring hebben we nog lekker rondgelopen en wat geshopt. Al met al weer een onvergetelijke dag! Morgen willen we een kijkje nemen bij het keizerlijk paleis en omgeving.

Tot gauw!

Liefs Marieke

• 05 Augustus 2017 - 15:13

Familie Doorn :-):

Oooooh dit klinkt weer heerlijk Japans!!
    Rimke zegt ondertussen; "tante akantie pan!"

• 05 Augustus 2017 - 17:22

Tante Lien:

Wat een belevenis weer vandaag, je zult aan
    het eind van de dag wel op zijn....
    Jullie hebben al veel gezien in die paar dagen..
    Nog veel plezier samen en blijf genieten....

Liefs en een knuffel.....

• 05 Augustus 2017 - 18:30

Marjolijn:

Haha breek elke keer Mn tong als ik al die
    Japanse woorden lees...
    Lachen...
    ik hoop dat jullie nog vakantie hebben bij thuis komst.
    Tsjonge wat een avontuur...
    Weer heerlijk om te lezen..
    Kijk uit naar de volgende

• 05 Augustus 2017 - 20:45

Sanne:

Oooh wat ontzettend leuk om te lezen hoe het met jullie gaat in Japan!! Wel heel slecht van me, want ik kwam er vandaag pas per toeval achter dat je zo fanatiek aan het schrijven was gegaan *gaat zich in een hoekje schamen* !
    Jullie hebben al veel gedaan en gezien, wat een droom zal het zijn om er na alle dromen over Japan eindelijk te zijn! Vergeet tussen het schrijven en foto's maken door niet om er ontzettend van te genieten! Natuurlijk lees ik vanaf nu mee, ben zó benieuwd naar wat jullie verder allemaal meemaken! Liefs!

• 05 Augustus 2017 - 23:36

Pa & Ma:

Hey lieverd

Ja hoor daar zijn we weer.
    We lezen je verslag met plezier.
    Wat schrijf je toch heelijk.
    Eigenlijk ben je je beroep misgelopen, je had schijfster moeten worden.
    Het is dus druk??? net zo druk als bij ons op zaterdagmiddag in de stad, haha
    En wat een belevenis als je daar uit eten gaat, moeten we hier ook doen!!
    Ik begrijp dat de pannen en potten mooi in het aanrechtkastje blijven staan en lekker buiten de deur eten.
    Nou groot gelijk, je hebt vakantie!
    En wat zeggen we ook altijd alweer.... laat de armoe........
    Hier is het inmiddels bijna twaalf uur dus kruipen we maar weer onder de lakens.
    Morgen de verjaardag van onze grote kleine meid vieren!!!
    Kijk goed uit met oversteken en vergeet niet te genieten!!!

Dikke kus en knuffel van ons!

• 08 Augustus 2017 - 10:48

Lotte:

Heerlijk Mariek, lach me rot om alle gekke belevenissen