Laatste vrije dag! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Laatste vrije dag! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Laatste vrije dag!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

30 Januari 2012 | Australië, Sydney

Zondag 29 januari

Vandaag besloten we naar Double bay te gaan, een wijkje vlakbij ons hostel die een strand zou moeten hebben. We namen de trein naar Edgecliff (het station vlakbij onze stageschool) en besloten gelijk even te gluren bij de school, aangezien we er toch langs kwamen. Er stond een gigantisch hek met een bordje waarop stond ‘Ascham school’, maar verder kon je eigenlijk nog geen school zien, zo groot is het daar. Dat wordt wat morgen!

We liepen verder naar het strandje waarvoor we een hele steile straat af moesten lopen. Volgens mij hield iedereen op dat moment de grote schoonmaak, want je struikelde letterlijk over het grof vuil. Bankstellen, fornuizen, kastjes, van alles stond aan de straat. Uiteindelijk kwamen we op de plek van bestemming en… het was een beetje een domper. Het ‘strand’ was een stukje van 10 meter aangelegd strand met van dat zandbak zand. Een beetje jammer dus! Daarnaast was t water ook vies bruin met allemaal blad erin. We besloten dat dit hem niet werd en smsten Raymond (die ook mee zou gaan) dat we maar naar Bondi Beach zouden gaan. Hij vond dit prima en we besloten elkaar daar te ontmoeten. Dus wij weer op de trein richting Bondi Junction.
Vandaag was het echt weer lekker weer, maar aangezien ik ontzettend verbrand was moest ik wel uitkijken met de zon vandaag. Bij Bondi aangekomen haalden we een lekkere Slushpuppy en een fles water en liepen verder naar het strand. 5 minuten later kwam ook Raymond eraan lopen, die het lef heeft gehad om hier naar de kapper te gaan. Hij heeft eerst 10 minuten staan kijken voor de kapperszaak hoe mensen er naar buiten kwamen en aan de hand daarvan heeft hij een kapper gekozen.

Na even gekletst te hebben en alle verhalen gehoord te hebben over het heerlijke hostel waar Raymond nu verblijft besloot ik me terug te trekken en op zoek te gaan naar een beetje schaduw. Gewapend met m’n ipod en een fles water vond ik na enig zoeken eindelijk wat schaduw (ja schaduw is schaars in Bondi Beach, serieus!) en plofte ik neer in een soort hutje. Heerlijk om mensen te kijken en te genieten van het mooie uitzicht op het strand. Er was één of andere idioot die naakt rond liep te paraderen, ik geloof dat hij genoeg op had. Kortom, genoeg om te zien daar! ;)
Een uurtje later kwamen Raymond en Sandra ook weer aangelopen en besloten we even de winkeltjes langs te gaan om te kijken voor een hoedje o.i.d. Dit werd niks, want alle winkels in Bondi zijn erg toeristisch en dus erg duur.. beetje jammer.

Inmiddels was het 4 uur en besloten we terug te gaan met de trein naar Kings Cross (het is net Monopoly hier, haha). Raymond reisde met ons mee, aangezien we wat van het uitgaansleven wilden gaan verkennen. We haalden wat boodschappen en gingen daarna naar ons hostel om eten klaar te maken. Raymond heeft ons hostel en dus onze kamer bewondert (Raymond: ‘Jemig wat een hol!’) en we hebben daarna met z’n drieën wat gegeten. Na het eten hebben we ons even opgefrist en daarna was het tijd om een leuke tent op te zoeken om wat te gaan drinken. Nou de uitgaansscene hier is… bijzonder. Iedereen loopt er echt over the top bij (meiden in strakke jurkjes/rokjes en torenhoge hakken) en wij voelden ons een beetje.. uit de toon vallen, haha :D Uiteindelijk hebben we wel een leuke tent gevonden waar wij ook tussen pasten en daar hebben we wat gedronken (wijntje van 7 euro *slik*). Je begrijpt dat we wel een uur over dat ene wijntje hebben gedaan, hahaha. Na een gezellige avond besloot Raymond op huis aan te gaan, omdat hij niet zeker wist tot hoe laat de treinen en bussen nog reden. Sandra en ik zijn samen met hem naar het station gelopen en we hebben toen afscheid genomen.

Terug in het hostel ben ik even onder de douche gesprongen en morgen is het tijd voor de eerste kennismaking op stage! Als het goed is ontmoet ik mijn mentor en krijgen we een rondleiding door het gebouw/complex. Ik ben ontzettend benieuwd en heb echt super veel zin in stage!!
Ik moet zeggen dat ik ook erg blij ben dat we vanaf woensdag in ons eigen huisje zitten, want ik ben alle ranzigheid hier en het leven op een stukje van 2 bij 2 toch echt wel zat nu. Dinsdagavond gaan we in ieder geval onze spullen al verhuizen en dan gaan we woensdag vanuit stage direct door naar het huisje.
Dit was het weer voor vandaag!

Veel liefs,
Marieke.

• 30 Januari 2012 - 07:08

Pa En Ma:

Hoi hoi,

Nou jullie zijn inderdaad studenten,liever verbranden dan een duur hoedje kopen,hahaha.
    En wat is een Slushpuppy????
    Iets met een hondje???
    Ja,wij wonen in Nederland,we kennen dat dus niet.
    En welke klas heeft Raymond?
    Is zijn kamergenoot ook al gearriveerd??

Liefs pa en ma

• 30 Januari 2012 - 07:27

Tante Lien:

Hoi Marieke,

Nou dat was weer een hele belevenis vandaag zeg.
    We hebben hier winter,koud koud brrr!
    fijn dat je het zo naar de zin hebt,kijk iedere keer weer uit naar een bericht van jou.
    Nou geniet van alle dingen die nog komen gaan meisie!
    Gr xxxxx Tante Lien

• 31 Januari 2012 - 20:46

Ellis:

Hee, zie net dat je een foto van DE vogel er op hebt staan..
    Maarre lief klein zusje dat zijn gewoon meeuwen!!! ;) Dat je dat niet weet! Die kun je zelfs in het wild zien in zwolle!