Ja hoor, Sandra en Marieke zijn weer eens op reis - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Ja hoor, Sandra en Marieke zijn weer eens op reis - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Ja hoor, Sandra en Marieke zijn weer eens op reis

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

02 Mei 2012 | Australië, Surfers Paradise

De titel van dit verslag zal zich later verklaren :P

Vandaag was het dan eindelijk zover! We gaan terug naar Sydney!!! Maar dan wel om 18:00 pas. Dus we moesten ons nog een dag zien te vermaken in Surfers Paradise! Niet zo moeilijk zou je denken, maar toch wel! Het is een klein plaatsje en eigenlijk hebben we alles wel gezien. Zin om aan het strand te liggen had ik ook niet echt meer (ja serieus, te veel strand gezien :P ).

Maar goed, laat ik bij het begin beginnen, want de dag verliep niet echt vlekkeloos. Ik werd wakker met een bekend gevoel: Shit, m'n oog is aan het ontsteken. Serieus? Ja serieus. Het was half 6 's ochtends en ik besloot gelijk maar te kijken of m'n ouders nog online waren, om me de naam van het medicijn door te geven die ik in Nederland gebruikt heb voor m'n oogontsteking. Gelukkig waren ze online en even later ging ik op pad naar het Health Center om een afspraak te maken met de dokter. Nog even en ik ken de dokters hier in Australië beter dan mijn eigen in Zwolle, haha.

Ik had een afspraak met dokter Jennifer Du ofzoiets. Een Chinese dokter (ojee) die me vroeg hoe ze me kon helpen. Ik het verhaal gedaan: 'Ik denk dat m'n oog is ontstoken, dit is het medicijn dat ik nodig heb' Ja zo ging het echt, haha. Maar ik geloof dat ze toch nog wat van haar dokterskunsten wilde vertonen, dus vroeg ze me om mee te lopen en een rij letters op te lezen van een afstandje, om te checken of m'n zicht nog goed was. Ehhhh m'n zicht is het probleem niet mevrouw, m'n oog is ontstoken! Maar goed, heb dr haar gang maar laten gaan en na 5 minuten stond ik buiten met een recept voor oogdruppels in m'n hand. (ja dezelfde oogdruppels als in NL!). Naar de receptie toe *kaching!* en toen weer verder met de dag!

Sandra en ik zijn het winkelcentrum doorgelopen en maakten een stop bij een game hal: Zag er heel gezellig uit met allemaal te leuke spelletjes. Er was ook een dansspel die Sandra en ik wel wilden uitproberen, dus hup een kaart gekocht en spelen maar! We stonden net op het bord, toen ik een sirene hoorde. Maar aangezien niemand ervan opkeek en je wel meer van dat soort geluiden hoort in een gamehal, besloot ik er verder niet veel van aan te trekken. Even later zag ik alle mensen van de gamehal mensen wegsturen en er begonnen zelfs mensen in paniek te rennen. Hmmm.. dan toch echte problemen?
Ja dus, want het hele winkelcentrum werd ontruimt! Schijnt dat er een gaslek was ontstaan bij de bouwput vlakbij het winkelcentrum. Allemaal politie en brandweer, maar geen paniek.

De ontruiming duurde een uurtje en daarna mochten we weer naar binnen en konden we weer verder met ons spel. Jaja, Sandra en Marieke kunnen nergens heen of er gebeurt wel iets! Overstromingen, ontruimingen.. niks is ons te dol :P

's Avonds hebben we lekker gegeten bij een tentje in het centrum en daarna zijn we weer richting het hostel gegaan, omdat we 6 uur opgehaald zouden worden door de shuttle bus. Eenmaal in het hostel kregen we te horen dat hij vertraging had van een half uur, dus dat we nog wel even konden wachten. Fijn...

Rond half 7 kwam hij dan eindelijk aan en vertelde ons vrolijk dat de rit naar het vliegveld een half uur duurde. Eh.. meneer. Onze vlucht gaat om 8 uur..
Gelukkig is alles goed gegaan zonder al teveel gehaast. Dit keer werd niet ik eruit gepikt bij de douane, maar Sandra, haha. Ze had haar deo nog in haar tas zitten.

Rond tien over 8 zaten we dan eindelijk in het vliegtuig opweg naar Sydney! Daar aangekomen was het heel bekent allemaal! We wisten welke trein we moesten hebben, welk station.. heerlijk :P

Het hostel is trouwens GE-WEL-DIG. Wat een luxe! We slapen met z'n tweeën op een vierpersoonskamer, dus hebben hem helemaal voor onzelf! Er is een lift, bar, café, tv ruimte en een grote keuken aanwezig. In één woord: Perfect. Hier komen wij de laatste dagen in Sydney wel goed door, haha.

Dit was het voor vandaag, tot snel!

Liefs Marieke

  • 03 Mei 2012 - 13:35

    Bernadette:

    Jeetje jullie maken ook van alles mee. Gelukkig is het goed gegaan met het gaslek. Geniet nog even van de laatste dagen! Liefs

  • 03 Mei 2012 - 13:42

    Tante Lien:

    Heeeeey Hallo,

    Je bent de dag zeker niet goed begonnen,met een ontstoken oog nog wel!
    Gelukkig was het thuisfront nog online,en heb je de goeie medicijnen kunnen halen!
    Dus zat je een keer in een gokhal en dan heb je direct al alarm haha...
    Maar je bent de dag verder gelukkig goed door gekomen!
    Ook ik heb de email een stuk of 5/6 keer ontvangen!
    En toch slaan de dames hem over haha
    Nou meid ik ga gauw naar het volgende verslag om te reageren!

    Liefs Tante Lien

  • 04 Mei 2012 - 19:45

    Pa En Ma:

    Hallo daar,

    Gelukkig alles weer goed afgelopen.
    Heb nu de vogels ook smorgens om half zes horen fluiten bij jou.
    Nou fijn dat je met de medicatielijst duidelijk hebt kunnen maken wat je had en wat je er voor moest gebruiken.
    Wel een beetje vervelend dat de shuttlebus laat was.
    Word je toch een beetje zenuwachtig van als je nog een vlucht moet halen.
    Toch een beetje thuis komen in Sydney.
    Ga je nog naar je oude kamergenoten??

    Dikke kus en knuffel van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Surfers Paradise

Marieke

Actief sinds 24 Dec. 2011
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 84483

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Marieke in Japan

23 Januari 2012 - 09 Mei 2012

Marieke's adventures in Australia!

Landen bezocht: