After dark nightlife tour! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu After dark nightlife tour! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

After dark nightlife tour!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

16 Maart 2012 | Australië, Sydney

Vandaag was onze wekelijkse uitslaapdag! Ik heb het tot 10 uur volgehouden in bed, een persoonlijk record! Misschien kwam dat omdat ik de avond ervoor tot 2 uur ben opgebleven samen met 2 andere huisgenootjes, om ons jarige huisgenootje te verassen. Miku (japanse meisje) had taart gekocht en die was een succes! Super mooi & lekker! Marzia (jarige jet) was verrast, dus missie geslaagd.

Ik heb tot een uurtje of 3 aan school gewerkt en daarna besloten Sandra en ik wat boodschappen te doen. We moesten wat vroeger eten dan normaal, want we moesten kwart over 6 al met de metro mee. Alles verliep prima volgens schema; we hebben lekkere wraps gemaakt, want die zijn zo makkelijk en goedkoop :P en rond 6 uur liepen we het appartement uit.

We waren zo’n beetje halverwege, toen ik erachter kwam dat ik mijn video camera was vergeten. Dit vonden we toch wel erg jammer, aangezien we de diertjes enzo graag wilden filmen. Dus wij rechtsomkeert en terug naar het appartement. Daar aangekomen deed ons kaartje voor de deur en de lift het weer eens niet. Dus we moesten op iemand wachten die naar binnen ging, zodat wij mee konden ‘liften’. Deze persoon ging naar de 7e verdieping, dus dat werd brandtrappen lopen vanaf de 7e verdieping tot de 18e. Heerlijk!

Steunend en hijgend kwamen we boven, grepen de camera en vroegen of we iemand anders kaartje mee mochten, aangezien die het nog wel deden (dachten ze).

Wij weer op weg (poging 2) en we waren nog precies op tijd! Metro ingesprongen en tien minuutjes later waren we bij Circular Quay. Werf 3 was gelukkig dichtbij (want die gaat naar Manly) en de veerboot stond al klaar! Hij vertrok over 10 minuten, dus we waren prachtig op tijd.

De reis naar Manly duurde een half uurtje en daar aangekomen moesten we nog een half uurtje lopen naar het afspreekpunt op Shelly beach.

Rond tien voor 8 kwamen we daar aan en we hadden afgesproken om kwart over 8! Prachtig op tijd dus. We hebben nog even lekker op een bankje gezeten en spotten daar al ons eerste beest! Een nieuwsgierige possum die op voedseljacht was. Zo grappig om te zien! Het is net een soort kat/wasbeer.

Op een gegeven moment zagen we een man die een soort partytent aan het opzetten was en er was nog een man die op ons af kwam lopen. Of wij hier ook waren voor de tour. Ja, wij zijn hier ook voor de tour. Nou de gids was alles aan het opzetten, dus dan wisten we waar we moesten zijn. Prima meneer, dank u wel ;)

We hebben ons toen maar begeven naar de partytent en werden begroet door Jess, onze gids. Een typische Australiër met een bijbehorend accent. Hij is ranger in het National park en heeft sinds oktober deze zaak op de rit gekregen. Er was ook een ‘leuke’ vrouw die zich bij ons gezelschap had gevoegd. Het mens vroeg allerlei domme vragen en Sandra en ik hadden al door dat het een leuke nacht zou worden ;)

We waren in totaal met 6 mensen en toen die zich allemaal gemeld hadden, kon de introductie beginnen. Jess had wat moeite met m’n naam, na enige moeite kwam hij met ‘Miekah’. Prima, houden zo :P Hij vroeg of die uitspraak aanvaardbaar was voor een Australiër, haha.

Hij vertelde iets over het gebied waar we waren en over zichzelf. Schijnt dat zijn opa ook een Aboriginal was die in hetzelfde gebied had gewoond. We kregen een soort verrekijker, waarmee we in de nacht goed konden zien (zo’n infrarood geval) en een klein zaklampje. Dat zaklampje was om mee op de grond te schijnen, zodat je kunt zien waar je loopt. Die ene vrouw waar we over vertelden, die ik voor het gemak ‘Slippy’ noem (dat stukje komt later), zat te klagen over haar verrekijker die het niet deed. Jess keek ernaar en zei dat hij het prima deed, maar dat hij wel een andere voor haar wilde pakken. Daar was ze wel tevreden mee, dus we konden op weg!

Toen we nog maar net de ‘bush’ in waren gelopen, hoorden we geritsel. Dat moest een bandicoot zijn, zei Jess. Alleen jammer dat we hem niet konden zien! Hij had zich goed verstopt.

Even later kwamen we bij een uitkijkpost en Jess vertelden toen wat over Manly beach. Schijnt dat het eerst ‘Eve’s bay’ heette, omdat toen de Europeese settlers kwamen, er allemaal naakte Aboriginal vrouwen in de zee zwommen. Later werd die naam veranderd, omdat de mannen op Manly beach, allemaal heel aggesier en ‘mannelijk’ overkwamen. Dus vandaar de naam Manly (mannelijk)! Geinig!
We trokken nog wat verder in de bush en toen zagen we twee brushtailed possums! En ze waren nog best dichtbij ook, dus we konden ze goed bekijken.

En het was ene goede avond, want even later kwamen we ook een ringtailed possum tegen! Die waren wat kleiner dan een brushtail en ze hadden een andere staart. Geinig, met die verrekijkers kun je de dieren goed spotten, omdat de ogen terugreflecteren!
Jess wees nog een soort possum nest aan en toen we verder liepen (de bush werd iets ‘wilder’) hoorden we opeens ‘Oeeeeh! PLOF!’. Dat was Slippy, die was uitgegleden over een rots. Zegt Jess: ‘Wat doe je nou?! Ga je erbij zitten?!’ Ohh wat hebben Sandra en ik gelachen. Niet alleen om dit ene moment, maar het gebeurde 6 keer deze avond :P

Halverwege hadden we pauze in het moeras (jaja) en daar trakteerde Jess ons op thee en scones. Hij had twee soorten thee (Myrtle en een thee gemaakt van een heilige plant). Hij mocht de naam van de heilige plant eigenlijk niet vertellen, heeft het wel gedaan, maar we zijn het alweer vergeten, hahahaha. Ik heb beide soorten thee geproeft en ze waren erg lekker! Daarna de scones geproeft met de twee soorten jam (lillydilly (?) jam en nog iets). Heerlijk! Hij had alles zelf gemaakt, dus dat was wel bijzonder :)

Na 2,5 uur te hebben rondgelopen waren we weer terug bij het startpunt en daar moesten we nog even een feedback formulier invullen. Een paar mensen waren al weg, toen er opeens een bandicoot tevoorschijn kwam! Super leuk! Het was net een soort grote rat met een lange snuit! Zo schattig!!

Dus Jess vertelde snel nog wat over het diertje en daarna was de tour echt voorbij. We mochten ons kleine laser zaklampje houden, dus dat is een leuk souvenir! De videocamera van mij was niks waard, want de nachtstand hielp niks: Zwart beeld. Gelukkig maakte Jess zelf ook nog foto’s met zijn infrarood camera en die zou hij op facebook zetten. Dus die foto’s volgen nog!

Ondertussen was het half 12 en we gingen dus maar snel op weg naar de werf. Een man die met ons mee was op de tour (Canadees) wilde ons wel afzetten, maar we waren sneller te voet. Geen probleem meneer, wij bikkels gaan wel te voet! :P

Hij liep nog een stukje met ons mee en vertelde over Canada en dat hij affiniteit had met Nederland vanwege de tweede wereldoorlog, blablabla. Op een gegeven moment begon hij tegen zichzelf te mompelen dat hij niet meer wist waar hij zijn auto had geparkeerd. Gelukkig vond hij hem op een gegeven moment en namen we afscheid van hem. Hij wenste ons nog veel plezier in Australië en wij wensten hem wel thuis.

En zo begon ons half uur lopen tochtje terug naar de werf! We hadden net de ferry gemist en moesten wachten tot die van tien voor half 1. Fijn, heeeeeel fijn :P

We hebben toen maar een milkshake gehaald bij de Mac en zijn ergens op een bankje neergeploft. Gelukkig waren de 40 minuten zo voorbij en konden we mee met de ferry.

Een half uur later kwamen we aan op Circular Quay en hebben we de LAATSTE metro gehaald! Hoeraaaa :D
Half 2 waren we thuis en ik was blij dat ik eindelijk m’n bed in kon duiken! Wat een geweldige, maar vermoeiende avond :)

Nu is het inmiddels de volgende ochtend, aangezien ik geen puf meer had om gisternacht nog een verslag te typen :P

Vanmiddag werd ik om half 1 wakker, haha. Lekker uitgeslapen dus!

Nou, vanavond volgt het volgende verslag, dus kijk er naar uit!

Liefs!

• 17 Maart 2012 - 04:16

Marjolein:

Haaaa Marieke!

Ik ben al eerste woehoeee! Missschien heeft het te maken dat het hier nu tien over 5 's ochtends is en ik klaar wakker ben!

Maar hoe ontzettend gaaf is die toch hee! Ik zou dat ook wel serieus gaan doen als ik er was. Je bent ook al bijna klaar op stage of niet?? Enjoy your time there en tot over een maandje??

• 17 Maart 2012 - 06:32

Marieke Van Gelder:

Hee Marjooo :D
    Jeetje, hoe heb je dat zo? Wel goed slapen hoor! :)

Stage is idd bijna klaar!! Nog maar 11 dagen! Eindelijk over een maandje zie ik jullie allemaal weer... Kijk er nu toch wel echt naar uit hoor!
    Nou doe je de groetjes aan je mannen? Dikke smak van mij!!

• 17 Maart 2012 - 07:01

Bennie:

hoi marieke
    er zijn meer mensen die er vroeg uit zijn , was er om half 6 ook al uit
    moest een schaap lammeren
    we hebben nu al zo"n 30 lammertjes
    dus het gaat goed
    maar je hebt het nog steeds naar
    je zin daar , dus nog een maandje
    dan zien we je weer , zou zeggen
    geniet er nog van
    groetjes ...

• 17 Maart 2012 - 07:19

Marieke Van Gelder:

Hee ome Ben!!
    Wat leuk dat je een berichtje stuurt!! Het gaat dus goed met de lammigies!! Mooi mooi! Moeten er nog veel lammeren?
    Heb het heel erg naar m'n zin hier, maar mis de familie wel hoor! Maar inderdaad, nog maar een maandje! Verder alles goed daar in Hasselt?

Liefs!

• 17 Maart 2012 - 10:09

Jan Ellis En Ronja:

Omdat wij wel dol zijn op ons bed.. Zijn we wat later :P
    Wat een super spannend verhaal! Die juffrouw waar jullie de kaartjes van hebben gekregen zal wel spijt hebben als ze de verhalen hoort maandag! Haha. Super stoer en leuke foto's.. We dachten dat die 2e foto een spannend en zeldzaam natuurverschijnsel was.. Helaas, wel een schijnsel maar dan van een zaklamp haha!

Groetjes en een heeeele dikke kus!

• 17 Maart 2012 - 10:38

Tante Lien:

Had ik een heel verhaal klaar druk ik weer ergens op " weg verhaal" haha
    Dus weer opnieuw!
    Het was weer een hele belevenis die
    nighttour!
    We kijken uit naar de foto's van de gids!
    Het duurt een ietsje pietsie langer dan een maand voor je terug komt,maar de dagen vliegen voorbij dat weer wel!
    Kun je ook even een berichtje doen wanneer we het beste kunnen skypen?
    Ik kijk er naar uit, vind het helemaal super dat ik dat nu ook kan!
    Ik hoor wel van je.

Dikke kus Tante Lien en Ome Jan

• 17 Maart 2012 - 10:42

Marjolijn:

fijn weer iets van je te horen.
    Ben dr dol op.
    Wat een leuke tocht zo door de bush. Zelfs ik zou dat nog leuk vinden denk ik.
    En als je er dan zo'n muts bij hebt word het allleen maar gezelliger.
    Dus weer die heerlijke wraks gegeten. nou ze zijn lekker,gezond en nog heel student-proof. dus mooi joh.
    Wel een heel gereis zo om er te komen. maar goed dat heb je er dan wel voor over. leuke foto's.nou geniet van je dag we zien je volgende verslag met volle zin tegemoet.

dikke kus mij

• 17 Maart 2012 - 10:45

Tante Lien:

Nog even dit,het filmpje van deel twee is erg leuk was gemakkelijk opdrukken en daar is ie!
    Deel een wil nog niet lukken met dat kopiëren en plakken, ik heb mijn persoonlijke adviseur ( Ellis) al gevraagd heeft het me al uitgelegd maar lukt nog niet haha! Maar komt vast goed!

Gr. Je Tante

• 17 Maart 2012 - 22:18

Pa En Ma:

Hoihoihoihoiho

Vind dat Marjolijn echt te ver gaat.
    Als je het over een nachttoer hebt gaat zij er 'snachts het bed uit.
    Nou je kunt niet zeggen dat ze niet meeleeft.
    Had het ook niet begrepen dat ome Bennie zo fanatieke lezer was.
    We moeten straks allemaal afkicken.

Wat leuk dat jullie de verjaardag van Marzia gevierd hebben.
    Is het die dame met de tatoos?

Maar wat leuk die beestjes die je tegen gekomen bent.
    Heb ze allemaal op google gezien.
    Vind het een heel leuk idee van Jess dat hij die scones en thee bij zich had.
    tja zo.n wandeling ga je ook niet in je uppie maken.
    De nachttour was zijn geld dubbel en dwars waard dus,haha

Hopelijk doe je morgenochtend direct de camera en de filmcamera in de tas.
    Scheelt ook veel trappen lopen,hahaha

Zo wat een verhaal.

Nou we kijken uit naar het verhaal van morgen.

Dikke kus en knuffel van ons.