St. Patricksday! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu St. Patricksday! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

St. Patricksday!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

17 Maart 2012 | Australië, Sydney

Dag tulpjes van me!

Wat een regenachtige dag vandaag in Sydney! En het is nog wel St. Patricksday! (geen idee wat het precies inhoud, maar het is hier vrij groot). Hier houdt het in: De hele dag zuipen en iets groens dragen, haha.

Ik werd om half 1 wakker tot m'n grote schrik! Was dus wel moe van gisteravond! Lekker ontbeten/geluncht en een uurtje later rolde ook Sandra uit bed. Ze was zich ook helemaal rot geschrokken van de tijd, hahaha.

We hebben nog lekker even de tijd genomen om wakker te worden en daarna kregen we bericht van Marjet, die even langs wilde komen om dingen te bespreken voor morgen als we gaan paardrijden. Dingen als vervoer enzo, want het was een beetje vaag allemaal! We weten nu in ieder geval dat we tot Richmond kunnen komen met de trein en vanaf daar moeten we het even vragen!

Gezellig gekletst en daarna gingen we even de stad in, omdat ik een kleinigheidje wilde kopen voor mijn mentor, die vandaag jarig is. Ik heb een leuk pakketje gekocht met 4 soorten shampoo erin. Allerlei verschillende geurtjes! Ik hoop dat ze het leuk vind :) Dat horen we maandag!
Ondertussen zag je allemaal dronken meiden in minirokjes op straat. 5 uur en die meiden waren gewoon al ladderzat.. triest om te zien hoor!

Rond half 6 waren we thuis en zijn we gaan koken. Rijst met 'butter chicken', smaakte een beetje als saté! Wel smakelijk :)
Na het eten nog wat relaxen en rond half 9 gingen we naar Darling Harbour, samen met Raymond en Marjet. Er was een vuurwerkshow om 9 uur ivm St. Patrickday, dus dat wilden we uiteraard niet missen!
Toen we ons gesetteld hadden voegden er nog 3 andere Nederlandse meiden bij ons. Het ene meisje was een bekende van Marjet en die andere twee weer bekenden van dat meisje. Wel leuk om wat meer Nederlanders te ontmoeten! Het was heel gezellig en we hebben weer genoten van het vuurwerk! Wat is dat altijd mooi om te zien zeg!

We hebben het niet te laat gemaakt, omdat we morgenvroeg weer vroeg op pad gaan naar het paardrijden, dus we waren rond half 11 thuis :) Nog wat geskyped met het thuisfront en ondertussen is het alweer 12 uur.. hmm dat op tijd slapen is dus weer niet gelukt :P

Dit was het weer voor vandaag lieve mensen! Morgen volgt het verslag over het paardrijden! Ben benieuwd! :D

Dikke kus!

• 17 Maart 2012 - 19:14

Jan Ellis En Ronja:

Wat een verwennerij, 2 verslagen op 1 dag!! haha!
    Enne St. Patricksday is denk ik gewoon koniginnedag in't groen! De symptomen komen aardig overeen hihi.

Heeeeeeeeeeeeeel veel plezier morgen, en kijk uit hè met die knollen! Je weet nooit hoe ze daar aan de andere kant van de wereld zijn.. ;)

Kus!

• 17 Maart 2012 - 21:35

Marjolijn:

Haai die haai,

Wel jammer regen op een feestelijke dag.maar goed, jullie hebben dr niet zoveel aan gehad die St. Patricksday of zoiets.idd heel sneu als je om half 5 al bezopen bent.
    Klinkt goed die kip en rijst. Voor ons vandaag bami. Ook lekker. Wat mis je nou het meest in Australië qua eten bedoel ik dan.? Er is vast iets wat je daar missen moet? Die 4 in 1 valt vast en zeker in de smaak. Ze verwacht het vast niet. Nog 2 weken hè. En dan lekker op rondreis. Leuk leuk. Hopen dat je ons dan ook zo kunt verwennen met je verslagen.
    Nou pas op dat die knol je er niet af wipt. Veel plezier. Enne....we horen wel hoe het was.

Dikke kus mij en m'n mannen.

• 17 Maart 2012 - 21:40

Pa En Ma:

Dag klaverbladje van mij (symbool van St.Patrick's Day)

Nou ik weet wel dat St.Patrick een beschermheilige van Ierland was.
    Het wordt gevierd waar veel Ieren zijn gaan emigreerden.
    En het groen symboliseert de wedergeboorte van de lente.
    Hey Ellis ben ik ook een nerd,hahaha
    Dus een beetje bijgekomen van de nachtrit.
    En alweer druk met de dag van morgen.
    Ben benieuwd of je de knol in toom kunt houden.
    Maar eerst de weg ernaar toe vinden,haha
    Nou jullie zijn al zo ingeburgerd dus dat is een peuleschil voor jullie.
    Jullie hadden weer een nieuwe smaak ontdekt met het eten wat leuk,variatie.
    Kijk uit naar het avonturenverhaal van morgen.
    Maar doe kalm aan want je moet ook nog op vakantie!!!!
    Zou zo zeggen veel plezier en nogmaals doe kalm aan.

Dikke kus en knuffel van ons.

• 17 Maart 2012 - 22:22

Tante Lien:

Wat vervelend van die regen,was het s'avonds wel droog?????
    Ze vieren daar alles heb ik zo'n idee van!!
    Ik hoop voor jullie dat het vandaag wel droog is als je gaat paard rijden!
    Wij gaan zo maar eens ons bedje opzoeken,wel een gek idee dat bij jullie begint de dag net haha...
    Nou veel plezier vandaag!

Liefs Tante Liennnn