Harmony day! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Harmony day! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Harmony day!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

21 Maart 2012 | Australië, Sydney

Happy Harmony day!!!

Harmony day betekent dat je oranje draagt en elkaar met respect behandeld enzo! De dames mochten vandaag een oranje lint in het haar doen en wat oranjes meenemen voor morning tea (sinaasappel, mango, etc).
Ik had vandaag uiteraard mijn oranje polo aan!

Vanmorgen kwam ik op stage en mijn mentor vertelde me met een grote glimlach dat ik mijn beide rekenlessen op één dag mocht geven! Hoera... haha. Nee wel fijn dat ze zo'n rekening met me houd, maar twee van zulke inhoudelijke lessen op een dag geven is erg vermoeiend. Gelukkig heb ik me overal goed doorheen kunnen slaan en heb ik de dames hopelijk wat bijgebracht over schatten en eerlijk delen ;)

Verder was het vandaag eigenlijk een relaxte dag, aangezien de leerlingen zwemmen, art en bibliotheek buiten de klas hebben! Dat betekent dus 2 uur vrije tijd. In die tijd heb ik reading folders gewisseld en wat klusjes gedaan voor m'n mentor.

Er is één leerling die de laatste tijd in huilen uitbarst wanneer er iets niet lukt en dat wordt nu toch wel vermoeiend. Waarschijnlijk omdat haar dag te vol zit met van alles en nog wat en ze kan al moeilijk tegen veranderingen.. Sneu hoor!

Na school heb ik Sandra nog even geholpen in de klas met dingen ophangen enzo! Sandra zei dat je soms echt vergeet dat de kinderen kleuters zijn, omdat ze al zo 'volwassen' moeten zijn.
We hadden het klusje snel geklaard met z'n tweeën en konden daarna uitchecken.
Wat ik erg leuk vind is dat één leerling, die normaal altijd erg verlegen was, nu echt de hele tijd me de oren van het hoofd zit te kletsen! Toch weer een teken dat je een goede band met de kids aan het opbouwen bent.

Wat minder mooi is, is dat sommige leerling briefjes onder de les zitten te schrijven naar anderen met 'I hate you' erop. Pesten komt dus hier ook wel voor. Mijn mentor vind het echt verschrikkelijk en zei dat ze het nog nooit zo erg heeft meegemaakt in de jaren dat ze les geeft hier op school... Ze blijft in gesprek met de meiden in kwestie, dus dat is een goeie zaak.

Rond half 4 waren Sandra en ik thuis en daar ploften we op de bank om wat te gaan bedenken voor Assembly. Nog een hele opgave, want de inspiratie raakt op, haha. Nu hebben we besloten om de kabouter plop dans te doen! Niet helemaal Nederlands, maar sssssshht!! ;)
Benieuwd of ze dat leuk vinden, verslag volgt natuurlijk nog!

Verder in de avond niet veel gedaan, ik ga zo naar bed, maar moet eerst nog een klompje klaarmaken voor de leerling die morgen voor het laatst is! Dat ga ik nu dus maar doen :)

Over en sluiten!

Xxx Marieke

  • 21 Maart 2012 - 14:48

    Marjolijn:

    Haai die haai,

    daar ben ik weer.
    Nou wat een feest zeg. Oranje dat dat niet te fel is. haha
    Dus je had een extra lange rekenles.
    Nou maar wij zeggen niets hoor over de Kabouter Plop dans. Van mij horen ze niets haha
    Tsja je moet het elke week maar weer bedenken he.
    Weet zeker dat ze t leuk vinden.
    Heb het menu voor vandaag gemist. Maar zal vast weer lekker geweest zijn.
    Nou op naar de donderdag.

    tot morgen meiss.

    kussie mij

  • 21 Maart 2012 - 19:56

    Pa En Ma:

    Hallo Austalie,

    wat een geluk dat je een oranje polo hebt aangeschaft.
    Harmony day,nou jullienmoeten de betekenis nog maar eens goed uitleggen.
    Zolang ze elkaar nog van die briefjes geven met van die hateijke teksten erop is er nog veel te doen.
    Verbaast me dat er op zo' n school gepest wordt.
    Denk dat je maar is een hartig woordje met haar moet spreken.

    Gelukkig is alles weer goed afgelopen met je lesen.
    Ach ze verassen jou niet zo gauw.

    En is het gelukt met het klompje?
    Misschien nog even een foto van haar maken of met de hele klas.

    Zover weer.

    Dikke kus en knuffel van ons.

  • 21 Maart 2012 - 20:01

    Tante Lien:

    Goedemorgen,

    Ik ben wat laat deze keer haha!
    Maar ja de hele dag gewinkeld hè,was weer gezellig!
    Dus vandaag in het oranje,waan je je toch nog een beetje in nederland!
    Van daag gaan jullie kabouter plop dans doen,vinden ze vast erg leuk!
    We horen het wel weer ,

    Dikke kus Tante Lien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 24 Dec. 2011
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 84441

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Marieke in Japan

23 Januari 2012 - 09 Mei 2012

Marieke's adventures in Australia!

Landen bezocht: