Eén na laatste dag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Eén na laatste dag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Eén na laatste dag

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

03 April 2012 | Australië, Sydney

G'day mates!

Vandaag waren we iets later dan normaal op stage, wat er voor zorgde dat we te laat waren voor de staff meeting. Geen ramp, want die staff meeting is eigenlijk alleen maar belangrijk voor de leerkrachten ;)

Ik heb nog even bij Sandra in de klas gekeken naar de hoedjes voor Pasen; erg leuk! Wat hebben die kleutertjes er wat leuks van gemaakt zeg!!
Later ben ik naar m'n eigen klas gegaan en heb ik gewoon lekker wakker zitten worden ;)
10 minuten later kwam mijn mentor eraan met de kinderen en ze vroeg me eigenlijk gelijk al om iets te doen: Of ik even naar de print room wilde gaan om paasmandjes te kopiëren. In mezelf dacht ik: NEEEE niet weer naar dat mens! Dan ben ik er weer een half uur :S
Nadat ik dat gedaan had, vroeg mijn mentor of ik bij de prep kon helpen (preschool; kindertjes van 3 en 4 jaar). Ik wilde al een tijdje graag een kijkje nemen bij de prep, dus dat vond ik wel leuk! Ze waren blij dat ik er was en ik heb de kleintjes geholpen met het maken van een paasmandje! Wat een schatjes zeg! Ze begonnen gelijk honderduit tegen me te praten! Ik kreeg echt het vertrouwde gevoel van een kleuterklas daar! Die kinderen zijn ook nog echt kinds! Heerlijk om te zien :)

Rond kwart voor 11 was het tijd om weer terug te gaan naar mijn eigen klas. In de prep waren ze bezig om bedjes neer te leggen voor het middagdutje! Zo schattig!

Toen ik weer terug kwam in de klas schrokken de dametjes zichtbaar: 'OOOOOHHHH' en er werden snel dingetjes onder hun tafeltjes weggemoffeld. Verdacht? Mwahhh ;)

Ik heb een leerling geholpen met haar HSIE dat ging over de vogelbekdier; heel interessant ;)
En voor ik het wist was het alweer tijd voor de lunch! Die ochtend is echt voorbij gevlogen! Komt waarschijnlijk omdat de leerlingen echt van allerlei verschillende dingen af moeten maken.

's Middags was er eerst Hillingdon singing; waar heel Hillingdon bij elkaar komt om liedjes te zingen. Wat klinkt dat toch mooi, al die kinderstemmetjes! Het was ook een soort kleine assembly, want er werd nog een beer uitgereikt aan het meisje in mijn klas, na na term 1 van school gaat. Daarna werd er nog een leraar bedankt voor haar inzet, want zij gaat ook weg en Sandra en ik werden nog bedankt. Natuurlijk zei ze dat we er morgen ook nog zijn, dus dan is het echte afscheid...

Na het hele gebeuren moesten wij onze paashoedjes afmaken! Ik heb die van mij ook afgemaakt (nou het is echt een crazy hat geworden, haha) en ik heb foto's gemaakt van alle hoeden van de leerlingen. Er zitten echt hele leuke creatieve resultaten tussen! :D
We hadden een uurtje en toen was het alweer tijd voor muziek. Dat betekent dus vrije tijd voor mij en m'n mentor. We hebben een kopje koffie gehaald en nog wat gekletst over van alles en nog wat. Ze vroeg of ik m'n adres ook kon opschrijven voordat ik wegging, want als ze dan is in Nederland komt, wil ze me graag opzoeken. Hahahaha, dat wordt leuk pa en ma! ;)

Voor ik het wist was het alweer 3 uur en mijn mentor benoemde nog even dat het morgen mijn laatste dag is. 'En jullie weten wat ik daarmee bedoel' zei ze geheimzinnig tegen de meiden. Nou ik ben echt nieuwsgierig nu, haha! Wordt vast een ontzettend leuke dag morgen!

Na school hebben Sandra en ik nog wat boodschappen gedaan en nu zitten we lekker in het appartement. Vandaag heb ik een mix van spruiten en wortels gegeten, wat we nog over hadden van de vorige keer! Oh oh wat gezond toch weer :) We gaan weer de goede kant op :D

Op het moment zit Sandra haar laatste dingetjes af te maken voor morgen en ik zit nu eigenlijk met een dubbel gevoel op de bank. Ik heb ontzettend veel zin om te gaan reizen, maar ik denk toch dat ik stage wel ga missen. Vooral het idee dat ik de leraren en de leerlingen waarschijnlijk nooit meer ga zien is zo raar.. Maar goed, wie weet! Donderdag is er natuurlijk eerst nog de afsluitende lunch!

Dit was het weer voor vandaag lezers ;) Ik schrijf morgen natuurlijk een uitgebreid verslag over het afscheid.. *snik*

Dikke kus van mij

  • 03 April 2012 - 10:37

    Marjolijn:

    Zo daar zijn we weer.
    Jouw dag alweer voorbij en bij ons halverwege bijna.
    Spannend hoor allemaal. We zijn benieuwt wat er allemaal gaat gebeuren morgen.
    Nu snap jij alwel waarom je naar de kleuters mocht helpen natuurlijk.
    Ze hadden "miss van Geldi" even niet nodig.
    Aan de ene kant natuurlijk lekker dat je zo gaat reizen en heerlijk elke dag kunt uitslapen, nou ja niet om kw over 6 de wekker gaat.
    maar kan me voorstellen dat je ze gaat missen. Je bent er toch lange tijd geweest.
    Nou we zijn benieuwt. We horen ht morgen wel weer.

    dikke smok mij

  • 03 April 2012 - 11:11

    Fancy:

    Heej meid..
    Veel plezier morgen op je laatste lesdag.. Maak er vooral wat leuks van!! Lekker genieten!

    Liefs..

  • 03 April 2012 - 11:29

    Tante Lien:

    Hè Hello,

    Morgen al weer de laatste dag,t'jonge wat is die tijd snel gegaan zeg!
    En dat word nog een spannende dag!
    De meisjes hebben duidelijk nog een
    Verrassing in petto!
    Je zult het vast en zeker gaan missen je bouwt toch een band op met de kinderen!
    Maar na de grote vakantie wacht er weer een hele nieuwe klas met kinderen op jou haha....
    Het enige verschil dat je dan na de schooldag lekker naar huis gaat,en lekker in je eigen bedje slaapt,hoe fijn is dat haha
    Nou meid ik hoop dat je morgen een gezellige afsluiting hebt van deze periode!
    Maar dat gaat vast lukken.."
    Ik ga weer stoppen voor vandaag,en lees morgen wel hoe mooi het was ,

    Liefs Tante Lien

  • 03 April 2012 - 15:04

    Saskia:

    Het einde is zo te zien enorm in het zicht! Heerlijk gevoel moet dat zijn!! Lekker klaar met stage, ook al was het een leuke stage, tis toch lekker om er even echt tussen uit te zijn!!!

    Nog maar een paar dagen en jullie vertrekken al,, spannend hoor!!

    Maar nog wel een paar verhaaltjes nog hier he? Ik heb net een hoop ingehaald! Zo leuk om te lezen!!

    Liefssss van hier uut zwolle!
    Oh ja nog bericht gehad van Maud?

  • 03 April 2012 - 17:07

    Zwager Zus & Nichtje:

    Zussie!!

    We krijgen ook al helemaal zin in morgen, klinkt allemaal zo leuk! We zijn nu al enthousiast! En we zij ner niet eens bij haha!
    We wachten met smart op het verhaal van morgen! De laatste dag begint al bijna...!!

    Ronja heeft vandaag het rollen helemaal ontdekt, zo grappig. Ze rolt de hele dag heen en weer :D

    Hele dikke kus van ons en onze kleine rolleboller!

  • 03 April 2012 - 19:35

    Pa En Ma:

    Hoihoi lieverd,

    Nou het eind is in zicht.
    Zal best wel vreemd zijn morgen als je de deur achter je dicht trekt.
    Ik zie het al zo voor mij,sta je helemaal te smelten bij de prepjes.
    Blijft toch leuk he die iniemienie's.
    En je mentor maar klusjes verzinnen voor jou de hele dag,haha.
    Had de mentor de kopieerjuffrouw nog stiekem ingelicht om je extra vast te houden?
    SLIKKK, de mentor wil langs komen.
    Dan moet ik dus een versnelde cursus engels doen!!

    Ben benieuwd wat de meisjes van je cadeautje vinden.
    Wat heeft Sandra nog in de taartpunt verstopt?

    Wat lief die kaart van Ferry en Sandra!

    Nou succes morgen,en neem een zakdoek mee.

    Dikke kus en knuffel van ons.


  • 03 April 2012 - 19:55

    Pa En Ma:

    Nog even een vraagje....
    Hoe is het trouwens met je ontsteking??
    En de jeukbulten??

    Doegie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 24 Dec. 2011
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 84436

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Marieke in Japan

23 Januari 2012 - 09 Mei 2012

Marieke's adventures in Australia!

Landen bezocht: