Laatste stagedag :'( - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Laatste stagedag :'( - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Laatste stagedag :'(

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

04 April 2012 | Australië, Sydney

Mensen, wat een dag vandaag zeg..

Vanmorgen waren Sandra en ik al vroeg uit de veren, omdat we nog iets wilde halen voor het team. We zijn dus de supermarkt ingedoken en kwamen er weer uit met een paar pakken mini cupcakes.

Eenmaal aangekomen op stage was het echt een raar idee dat ik vandaag voor het laatst in dat klaslokaal zou zijn. Toen de leerlingen binnen kwamen kreeg ik al gelijk heel veel chocola en kaartjes, echt ontzettend leuk!
Het was wel een beetje een rommeldag en ik heb vanalles gedaan. Testen afgenomen bij leerlingen en geholpen bij het afmaken van bepaalde knutseldingen. Erg leuk en gezellig!

Voor ik het wist was het al tijd voor het inpakken van de tassen en op dat moment kreeg ik een cadeau van mijn mentor en van de klas: Een ontzettend leuk voorleesboek over een familie dat door Australie gaat reizen. Wel in het Engels, maar ontzettend leuk om te laten zien aan de kids in Nederland natuurlijk! In de kaart stonden allemaal persoonlijke boodschappen van de meisjes, zo lief!
Ik heb min klompjes uitgedeeld en de leerlingen vonden het echt super leuk! Missie geslaagd! Mijn mentor vond haar pakketje ook leuk (Nederlandse thee, dropjes en chocola), dus helemaal goed.

Toen was het tijd voor de hat parade! Nou wat een happening zeg! Het werd gehouden in de gymzaal, waar al veel ouders aanwezig waren. Het was een soort assembly, maar dan MET ouders. Elke klas heeft ere-rondjes gelopen met hun hoeden en er werden verschillende paasliedjes gezongen! Ontzettend gezellig! Op een gegeven moment werden wij naar voren geroepen door het hoofd van Hillingdon en de headmistress. Ze bedankten ons voor onze inzet en ze vonden het ontzettend leuk om ons te gast te hebben. We kregen een mooi cadeau in onze handen gestopt; ingepakt in wit papier met een Ascham lint. Ik kon het natuurlijk niet direct open scheuren, dus moest netjes wachten tot ik weer in de school was.

Na de hat parade kwamen ouders mee naar de klas om de meiden te helpen al hun spullen te dragen. Iedereen zei vaarwel en ook alle ouders wensten me veel succes met alles wat ik nog ging doen. Er kwam ook een oma naar me toe die zei dat ze naar me toe moest komen, omdat ik heel bijzonder scheen te zijn. Euh.. oké ;)
De meiden schijnen het veel over me te hebben thuis en ze vonden me een fijne leerkracht. Altijd leuk om te horen!

Na school was er nog een korte staff meeting en daarna was er een speciale afternoon tea georganiseerd speciaal voor ons. Ze hadden de Australische vlag over twee stoelen gehangen en dat waren onze 'ere plaatsen'. We kregen een sticker die je op de auto kan plannen van de vlag van Australie. Daarna was het nog niet over met de pret, want we kregen NOG een cadeau. Ik heb een pakket gekregen met een handpop van een krokodil, een boek over een krokodil en nog een tasje o.i.d. Daarbij kwam ook nog een lief kaartje van het hele team! Echt ontzettend lief!!
We moesten natuurlijk alles uitproberen wat op tafel lag, want het was allemaal typisch Australisch! Man wat was ik vol!

Toen de afternoon tea over was vroeg de mentor van Sandra of we misschien zien hadden om mee te gaan naar de wijnbar van haar man. Wij hadden geen plannen, dus we besloten mee te gaan. Er ging nog een leerkracht mee van Kindergarten, leuk leuk.
Sandra's mentor heeft ons een lift gegeven en we hebben echt genoten van de wijn daar! Heb er een stuk of 4 gehad en we hebben als diner heerlijke tapas gehad. Ooh wat heb ik genoten van dat lekkere eten! Dat is eens wat anders dan diepvriesgroente, hihi!
We hebben echt veel gelachen en veel gekletst over van alles en nog wat. Op een gegeven moment vroeg Sandra's mentor wat we zondag deden met Pasen. Wij hadden geen plannen, dus dat hebben we ook gezegd. 'OOOOHHHH vinden jullie het dan leuk om bij mij te komen met Pasen?? De hele familie komt, dus dan kun je ze allemaal ontmoeten! En m'n kleine neefje, blablabla'
Dus we gaan zondag lunchen bij Sandra's mentor! Hahahaha, aww zo lief! We gaan dus zelf ondervinden hoe Pasen gevierd wordt in Australië! Ben beniewd~!

We waren rond een uurtje of 9 thuis en nu is het bijna 10 uur. Ik moet nog een tas inpakken met spullen die ik hier in Sydney laat.. dus dat wordt nog even doorzetten. Daarna ga ik snel m'n bedje in want ik ben kapot!

Nou lieve mensen, tot snel!

Kus

  • 04 April 2012 - 11:58

    Fancy:

    Heej.. Tjonge wat een verwennerij... Het klonk ook als een intensieve dag... Fijn om te weten dat ze allemaal zo van jullie genoten hebben... Ben natuurlijk wel benieuwd naar foto's van die laatste dag!! Slaap lekker en Happy Easter!

  • 04 April 2012 - 12:05

    Marjolein:

    Hee!

    Dat is echt heel gek, normaal in Nederland zeg je: "Als ik in de buurt ben, kom ik natuurlijk nog eventjes langs!"Maar is wel moeilijk om daar te zeggen tegen de kids! Maar super dat je het zo leuk hebt gehad, wanneer vertrek je voor je big trip??

  • 04 April 2012 - 12:24

    Evelien Doorn:

    Jeetje wat is die stage snel voorbij gegaan zeg! Zo te lezen in al je blogs heb je het ontzettend naar je zin gehad! Ik heb alles met veel plezier gelezen.
    Geniet nog van je laatste reisweken!

  • 04 April 2012 - 12:38

    Tante Lien,:

    Heeeeey Meisie,

    Nou dat was een hele belevenis vandaag!
    Wat leuk dat je zoveel gekregen hebt, je word wel gewaardeerd zeg hoe leuk is dat!
    Dus je gaat je eerste paasdag op z'n Australisch beleven gezellie...
    Ben nieuwsgierig hoe ze dat daar vieren,maar dat horen we maandag wel!
    Vanaf nu lekker vakantie,je hebt het verdiend meid!
    Maar eerst nog zes dagen Sydney en dan naar lekker.......Brisbane Here We Come"...
    Nou ik kijk al weer uit naar morgen!
    Na 10 april zullen de verhalen wel wat minder worden denk ik,je moet ook maar overal internet hebben!
    Nou doe rustig aan,zodat je goed uitgerust reis gaat....

    LIesfs TanteL Lien

  • 04 April 2012 - 14:02

    Marjolijn:

    Hoi hoi,

    Tjee zeg.....zo wil ik ook wel afscheid vieren. Normaal is afscheid niet leuk ,maar dit is compleet een feestje.
    Wat ontzettend leuk allemaal. En dan nog lekker naar de wijnbar...toemaar dames...en ook nog de pasen vieren bij de hele familie...nou dat zegt in mijn ogen allemaal genoeg...jullie zijn erg gewaardeerd en zullen zeker gemist worden daar.....maar een gelukje voor ons......over een klein poosje hebben wij je weer in ons midden en zullen zij je wat langer moeten missen. lieve lieve schatten maak er nog een geweldige laatste lunch van en laat alles lekker over je heen komen en op je inwerken want....dit gebeurd je niet elk jaar. ook wij zijn, net als jullie waarschijnlijk, diep, diep onder de indruk. in een woord....wauwie !!!.
    Slaap lekker en een geweldig mooie, echt laatste dag gewenst op de school.

    gr mij

  • 04 April 2012 - 14:50

    Jan Ellis En Ronja:

    Heej!

    Zo.. Dat klinkt als een pittig maar gezellig dagje! :D
    Wat leuk dat ze allemaal zo enthousiast zijn over je prestaties. Die complimenten steek je mooi weer in je zak (bij de rest.. Je zakken vol complimenten.. Hopelijk ben je niet te zwaar voor 't vliegtuig :P)

    Nou slaap lekker!!

    Dikke kus!

  • 04 April 2012 - 17:40

    Pa En Ma:

    Hoi KANJER!!!!!!!!!!

    Want dat ben je.
    We hebben ontzettend veel waardering voor je.
    Hoe jij je hier door heen hebt geslagen,helemaal toppie.
    En dan ook nog met een goed getuigschrift op zak.
    Jullie laten in ieder geval een goede indruk van Nederlanders achter.
    Nou je kunt met een gerust hart naar Nederland terug komen hoor.
    Nadat je natuurlijk je welverdiende vakantie hebt gehad.
    We kunnen het niet vaak genoeg zeggen maar geniet ervan,want voorlopig kom je er niet terug.

    Het water liep mij vanochtend echt uit de mond bij het zien van al het lekkere chocolade,heerlijk.
    Wat heb je ontzettend veel en ook leuke dingen gekregen.

    Is de wijn inmiddels verdampt,hahaha.
    Je werd vanmorgen met skype met de minuut slaperiger.
    Dat is ook logische als je al vanaf kwart over 6 op bent.
    Maar de laatste dag mag je ook best vieren en je kunt uitslapen.

    Nou ben benieuwd hoe de lunch morgen is.

    Hey, Sanne wat heb je een ontzettende mooie kaart gemaakt!!!
    Heb hem vanochtend gezien.
    Maar ja, "juffen" kunnen altijd mooi tekenen en schilderen.

    Tot zover.

    Dikke kus en knuffel van ons.


  • 04 April 2012 - 17:59

    Bernadette:

    Heej Marieke,

    Wat leuk dat je stage zo heb afgesloten. En dat ook de ouders betrokken waren. Echt super! Daar geniet je wel van he!?!

    En de wijn, beviel die goed? Heb je nog laten zien hoe je wijn moet proeven? Of heb je dit niet uitgeprobeerd, want tja nu ben jij onze wijnkenner!

    Een hele fijne Pasen!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 24 Dec. 2011
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 84425

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Marieke in Japan

23 Januari 2012 - 09 Mei 2012

Marieke's adventures in Australia!

Landen bezocht: