Surfen! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Surfen! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Surfen!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

27 April 2012 | Australië, Surfers Paradise

Hallootjes!

Daar zijn we weer! Helaas was het vandaag niet zo’n leuk uitzicht als je uit het raam keek.. regen. Tuurlijk, waarom niet?!

Na het ontbijt hebben we besloten toch maar richting het centrum te gaan om even rond te kijken. Gewapend met onze parapluutjes hebben we een groot overdekt winkelcentrum bekeken en zijn we nog even bij een cafeetje gestopt voor een heerlijke cappuccino.

Rond half 2 gingen we richting het Beach House, want daar moesten we ons melden voor de surfles! We waren netjes op tijd (iets te vroeg zelfs) en daarom moesten we daar nog even wachten. We kregen een prachtig shirtje aan en een kwartiertje later kwam onze instructeur. Volgens Marjet heet hij Patrick (ben z’n naam weer vergeten). Marjet en ik kregen allebei een surfboard in de armen gedrukt, die we samen naar het strand moesten tillen. Ik vooraan met aan beide zijden een surboard vast en Marjet hield aan de achterkant de twee surfboards vast.

Eenmaal op het strand deed de instructeur een leuk introductie praatje en vroeg hij waar we vandaan kwamen. ‘Holland’ … ‘Aah, welkom allemaal! Goed, dat waren mijn enige woorden Nederlands’. Hij heeft ook Inge de Bruin en Pieter van de Hoogenband leren surfen toen zij voor de Olympische spelen in Sydney waren een aantal jaren geleden!

Na z’n introductie legde de instructeur wat uit over het board en deed hij voor hoe je het board over een golf moest laten ‘glijden’ als je de golf niet wilde ‘pakken’. Even geoefend en daarna legde hij uit hoe je op het board moest klimmen en over je houding e.d.

Na deze uitleg mochten we dan eindelijk het water in! Het water was best lekker warm (zo’n 24 graden) en het oefenen ging best goed! Het bleef nu alleen nog bij op het board klimmen en op je buik blijven liggen en opdrukken met je armen zodat je bovenlichaam van het board afkomt. Na dit een paar minuten te hebben geoefend werden we letterlijk teruggevloten. Nu volgde de uitleg over het staan; de grootste uitdaging. We moesten de surfboards op het strand neerleggen en gingen het staan oefenen. ‘Liggen.. peddelen.. handen aan de zijkant… 1,2,3 STAAN!’
Natuurlijk had de lieve instructeur elke keer wel wat aan te merken op onze houding, dus dit riedeltje hebben we een stuk of 7 keer geoefend. Ja mensen, surfen is een sport!

Uiteindelijk weer het water in en oefenen maar! Nou de eerste paar pogingen waren natuurlijk een ramp, maar dames en heren.. na een paar keer proberen stond Marieke van eindelijk op haar surfboard!! Ja ik stond en bleef ook staan totdat ik aan het strand was! Wat een topgevoel is dat!! :D Het lukt niet altijd om te staan omdat je afhankelijk bent van de golven, maar het is me toch een paar keer gelukt!

Twee uur zijn zo voorbij als je lol hebt, want voor we het wisten was het al tijd om de boel bij elkaar te pakken en terug te gaan naar het Beach House. Jammer jammer, want surfen is echt super gaaf! En oefening baart in dit geval zeker kunst! :D

’s Avonds hebben we een heerlijk bord vol pasta gegeten, want we waren me toch hongerig van al dat sporten :P En op dit moment zitten we lekker te relaxen op de kamer.
Het was echt een topdag vandaag!

Morgen weten we nog niet echt wat we gaan doen, behalve dan dat we gaan hopen dat het weer beter wordt, maar waarschijnlijk niet ;)

Tot snel!

Liefs!

• 27 April 2012 - 11:00

Marjolijn:

Nou ja zon en regen hebben we hier ook. Dus de overgang is dan niet zo groot straks....ja straks ...nog 12 dagen. Dus nu echt nog even genieten van alles om je heen.
    Zo dus leuke vent die jullie heeft geprobeerd te leren surfen. mooi.
    Zo te lezen is het echt hard werken dat surven nou toch leeuk dat het je gelukt is.
    Ik ga er ook even een weekje tussenuit met mn gezinnetje, maar blijf je volgen hoor. Ook daar hebben we wifi dus dat komt helemaal goed.
    Nou jullie bekijken maar eens wat jullie morgen gaan doen en horen en lezen het wel weer.

dikke kus mij

• 27 April 2012 - 11:03

Tante Lien:

Hallo,daar ben ik weer haha...
    Jammer van de regen,maar dat ben je wel gewend vanuit Nederland alleen heb je daar betere temperaturen!
    Je bent een snelle leerling,dat je na een poosje oefenen al kunt blijven staan!
    Ik kom niet eens in de benen denk ik haha....
    Ging Sandra niet mee surfen??
    Ik lees alleen over jou en Marjet vandaar!
    Het fijn om te lezen dat je het erg naar je zin hebt!
    Nou ik kijk weer uit naar je volgende verhaal...

knuffel:Tante Lien

• 28 April 2012 - 11:28

Pa En Ma:

Hey waterrat,

Dus je hebt het aangedurft.
    Wat goed hey echt surfen, en dan nog wel door de instructeur van Inge en Pieter!!
    Wel jammer dat je regen hebt maar als je aan het surfen bent maakt het denk ik niet zo veel uit.
    De kans dat jullie verbranden is nu dus erg klein.
    Kan me voorstellen dat jullie savonds drie hongerige wolfjes waren.
    Relax ze met z'n allen.

Dikke kus en knuffel van ons.

• 28 April 2012 - 12:31

Jan Ellis En Ronja:

Hoi hoi!!

Dat klinkt niet echt als een grote flop dat surfen! Goed hoor!! Nou waar wij nu zo ontzettend benieuwd naar zijn... Heb je nu ook spierpijn...?????????

Kusssssss!

• 28 April 2012 - 12:53

Marieke:

Jaa El ik heb heel erge spierpijn, vooral in de armen.. niet fijn :P