Van -7 naar +23 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Van -7 naar +23 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Van -7 naar +23

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

26 Januari 2012 | Australië, Sydney

Woensdag 25 + 26 januari

Vanmorgen ging de wekker om 5:00, dus we zijn heerlijk vroeg begonnen. We hebben onze spullen bij elkaar gezocht en gingen daarna naar beneden om op het shuttle busje te wachten die ons naar het vliegveld zou brengen. We gingen naar beneden, keken uit het raam en... ja hoor: Sneeuw. Niet veel, maar toch, SNEEUW!

6:00 vertrok het shuttle busje naar het vliegveld, waar we nog lang in de rij moesten staan. Eenmaal bij de incheckbalie aangekomen zei de mevrouw dat we de laatste passagiers waren voor die vlucht en dat er nog wat business class plaatsen over waren. Dus ze regelde zomaar business class plaatsen voor ons! Hollanders die we zijn vroegen we natuurlijk wel of het nog extra geld kostte, maar nee: Het was gewoon voor de normale prijs! Toen we aankwamen bij de gate gaf de mevrouw bij de balie aan dat ze mevrouw Margje moesten hebben. Oh oh... Ze vroegen of ik iets van spray in m'n koffer had, maar die had ik niet. Ze wilden toch graag nog even kijken en dus moesten de sleuteltjes en combinaties doorgegeven worden. Wat bleek nou: Het was de confetti cracker die ik had meegenomen voor Sandra's verjaardag... beetje jammer. Weg verassing! Maar goed, het ding was niet toegestaan en dus ging het de prullenbak in...

Eenmaal in het vliegtuig konden we onze ogen niet geloven: Wat een grote stoelen, maar vooral: WAT EEN BEENRUIMTE!! Ik kon languit liggen en had dan nog ruimte over! Een mooi tv-schermpje hing voor ons en er lagen ook nog slippertjes, een dekentje, kussentje en een flesje water voor ons klaar. De stoel kon helemaal plat, dus lekker slapen kon eventueel ook nog! Je begrijpt dat alle snufjes uitgebreid getest zijn en we zijn die 10 uur vliegen goed doorgekomen. Alhoewel, die tweede vliegtuigmaaltijd viel niet helemaal goed *yuck*

Op het vliegveld van Sydney werden we vrolijk onthaald door de immigratiedienst en alles was koek en ei. Aangezien ik had aangegeven dat ik etenswaar bij me had ( schijnt dat thee daar onder valt) moest ik even langs de douane (dezelfde bankjes als bij Border Security, haha). Daar was een leuke drugshond die mijn tas wel heel lekker vond ruiken :S Ja hoor, daar gaan we weer, dacht ik. Hebben ze de bolletjes toch nog ontdekt! (geintje) maar nee, het was uiteindelijk goed en ik mocht toch doorlopen.

We hebben op het vliegveld een shuttlebusje geregeld en toen begon de volgende ellende: De chauffeur kon ons hostel eerst niet vinden. We begonnen hem al redelijk te knijpen, maar uiteindelijk heeft ie m toch gevonden. Nu zitten we dus op een kamertje van 2 bij 3 en onze planning is om nu een kamer in Sydney te regelen.

26 januari

De bedden sliepen heerlijk, maar we hebben zonder we het doorhadden de hele dag geslapen... We hebben dus van 24:00 tot 20:00 geslapen... Oei, toch een jetlag?
We hebben daarna wat boodschappen gedaan en nu zitten we nog wat te chillen in het hostel. Ik moet zeggen dat het besef er nu wel is dat ik echt 3 maanden van huis ben..

Xxx Marieke

• 26 Januari 2012 - 11:32

Jan Ellis En Ronja:

Vul hier je naam in.ezen! Jullie lagen gewoon te slapen! Haha.
    Ging dus best makkelijk bij de douane :d

• 26 Januari 2012 - 11:37

Pa En Ma:

Hey Marieke,

Wat goed te horen dat jullie zo "vlekkeloos" door de douane zijn gekomen,haha. Wat een luxe met het vliegen,maar goed dat jullie dus de laatsten waren.En als jullie de hele dag gaan slapen zie je de kangoeroes nog niet.

• 26 Januari 2012 - 11:40

Jan Ellis & Ronja:

Vorige reactie is niet helemaal goed gegaan.. haha! Maar goed wat van jullie te horen :D
    Beetje buisnessclass vliegen! Arme studenten.. haha!

• 26 Januari 2012 - 12:24

Tante Lien:

Wat fijn om te lezen dat jullie goed aan gekomen zijn! Dus wel heel lux gereisd de laatste 10 uur.
    Maar gauw op zoek naar een grotere kamer!
    Ik kijk uit naar het volgende verslag!
    Xxxxxxxx

• 26 Januari 2012 - 13:50

Bernadette:

Jeetje, wat boffen jullie weer!
    Je moeder en ik hadden de terugweg van Schiphol naar Zwolle nog over de confetti cracker gehad. We waren al bang dat het niet goed ging..
    Maar gelukkig ben je nu in Sydney en kan het avontuur in Australië echt beginnen. Succes met het zoeken naar een kamer.

Liefs Bernadette

• 26 Januari 2012 - 19:32

Marjolijn:

Hey marieke,

Zo dat hebben jullie dan maar weer gehad. Langer reis werd toch plots heel aangenaam. Nou tis jullie gegunt hoor.
    Maar als thuisfront goed te lezen dat jullie veilig aangekomen zijn. en wat zie ik...nog maar 103 dagen. pff tijd vliegt echt.
    ik hoop dat jullie gauw een fijn huisje/kamer gevonden hebben. tot gauw.

dikke kus Marjolijn

• 27 Januari 2012 - 20:01

The Buit Family:

hoi Marieke
    Mooi dat jullie goed zijn aangekomen en een goeie trip hebben gehad,wat een mazzel zulke luxe plekken ,we hopen dat jullie gauw een iets grotere kamer kunnen vinden en dan genieten maar van dat mooie Australië
    lieve groet