Second day at Hillingdon! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Second day at Hillingdon! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Second day at Hillingdon!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

31 Januari 2012 | Australië, Sydney

Hallo allemaal :D

Happy birthday to you, happy birthday to you, happy birthday dear TANTE LINEKEEEEEE :D Happy birthday to you!!
Dikke kus van mij en ik hoop dat je een fijne dag hebt!! Nog kadootjes gekregen?

Nou de tweede dag op Hillingdon is voorbij! Vandaag was de eerste echte lesdag en de meiden vielen met hun neus in de boter: Ze hadden namelijk twee toetsen :S
Een hoofdrekentoets en een spellingtoets... De meest onmogelijke woorden moesten gespeld worden en het was gewoon zielig om een paar te zien zweten op die woorden.
Deze week ga ik nog vooral observeren om te kijken hoe het lesgeven hier gaat en welke regels er zijn. Ik moet ontzettend wennen aan het Engels, vooral omdat ik zelf nog in het Nederlands denk. Ik hoor het Engels aan, begrijp het volkomen, maar moet dan nog een goede Engelse zin bij elkaar bedenken in m'n hoofd. Ik hoop dat dat op een gegeven moment wat sneller gaat allemaal.

Na de toetsen moest ik een brief voorlezen die ik 's ochtends had geschreven met informatie over mezelf. Dit als voorbeeld voor de leerlingen, want zij moeten binnenkort ook leren hoe ze een brief moeten schrijven. Ze vonden het allemaal erg leuk om meer te weten te komen over hun juf!

Na de brieven was het tijd voor 'morning tea' oftewel: 10 uurs pauze :P De meiden moesten allemaal hun rode petje op, anders werd er niet gespeeld! (Ja het is wat)
Toen alle petjes op de hoofden waren gezet en de meiden hun eten en drinken hadden gepakt, liepen we met z'n allen naar de speelplaats (uiteraard strak in een rechte lijn, zonder te praten!). Daar moesten de leerlingen op allemaal bankjes zitten samen met de leerlingen van preschool, year 1 en de andere year 2 klassen. De coördinator hield een welkomstwoordje en vroeg de leerlingen om alle juffen welkom te heten. Dit ging ongeveer zo: 'Goodmorning Mrs. Matthews, Goodmorning Mrs. Batterink, Goodmorning Mrs. van Gelder, Goodmorning... etc etc'
Echt bijzonder om mee te maken. Na het goedemorgenriedeltje werden de regels voor het buitenspelen nog even herhaald en daarna was het tijd voor de kids om te spelen en voor ons om ook even te gaan zitten.
Alle collega's zijn erg aardig en vragen allemaal hoe Sandra en ik het hier hebben op school! Het is een erg gezellig team en er wordt veel gelachen (hoef ik jouw bulderende lach niet helemaal te missen mam, hihi).

Na de morning tea gingen mijn mentor en ik de kinderen weer ophalen, die uiteraard netjes achter elkaar op de grond zaten opgesteld. Eenmaal terug in de klas was het tijd voor H.S.I.E, een soort aardrijkskunde. Wij hebben het op het moment over de Aboriginals, dus ik leer hier ook weer veel van.
De leerlingen hebben trouwens ook aparte vakleerkrachten voor gym, muziek, Frans, Chinees en Handvaardigheid. Vandaag hadden de kids ook gym en muziek, waarbij ik mocht blijven kijken. Erg leuk om te zien hoe dat hier allemaal gaat!

Ik merk dat de meisjes al wat opener naar mij toe worden, maar sommige zie je nog wel wat verlegen naar je kijken. Begrijpelijk, zo'n raar mens dat Engels praat met een vreemd accent, haha!
Ouders zijn hier ook erg leuk en komen zo op je af voor een praatje! Vanmiddag een praatje gemaakt met een moeder, die gek is op onze 'Kukenhof' oftewel: de Keukenhof :)

Ik merk wel dat ik nog wat huiswerk moet doen voordat ik een goede les kan geven hier: Vanmiddag deed m'n mentor een korte wiskunde activiteit met de klas, waarbij het ging over 3d vormen. Nou ik ken uiteraard de vormen kubus, bol, cillinder, piramide, etc. wel, maar hier kwamen namen voorbij als: Cone, square-based piramid, trilange huppeldepup... jeetje.

Al met al een leuke dag gehad met de klas en al veel gezien!!

Na stage hebben we wat macaroni in elkaar geflanst en daarna hebben we onze koffers gepakt. We mochten namelijk onze spullen al langs brengen bij het nieuwe appartement. Aangezien we nog één nacht hebben in het hostel, gaan we morgen pas 'echt' in het appartement wonen. Op het moment zitten we bij de Macdonalds voor het internet. Vanavond lekker chillen en morgen weer een hele stagedag voor de boeg! Hoera! Ik denk dat die weken voorbij vliegen hier!!

Dit was het voor nu, dikke kus aan iedereen!!

  • 31 Januari 2012 - 10:22

    Fancy:

    Hoi Marieke...
    Leuk verslag weer... Wat klinkt dat schattig met die kleine kids...
    Die MC Donalds verdient ook wel mooi aan jullie door dat internet.. haha..
    Geniet er nog maar lekker van!
    Het is hier -6,5.. Barre koud dus, en het wordt nog kouder.......

  • 31 Januari 2012 - 11:37

    Jan Ellis & Ronja:

    Tjemig! wat klinkt dat allemaal ontzettend leuk! Ik denk inderdaad dat de 3 maanden om zijn voordat je het weet!
    Wat een dicipline bij die kleine meisjes! En ondanks dat toch zoveel gezelligheid, erg leuk :D

    We wensen je super veel succes met de square-based piramid en trilanges ;) Dat je die niet kent haha!
    Je bent straks NOG slinmer als je terug komt..

    Dikke knuffel van ons 3tjes! (L)

    (oja Ronja knuffelt regelmatig met de Tablet.. Als jij in beeld bent. En dan lacht ze! Zó schattig!)

  • 31 Januari 2012 - 12:58

    Tante Lien:

    Heey Marieke,

    Hartstikke bedankt voor je felicitatie, en voor het happy birtday lied leuk leuk
    Ik heb iPad gekregen en 2 leuke potten met bloembolletjes ook leuk! En wat er dan nog bijkomt vandaag dat is nog een verrassing haha.
    En ook nog geld zou ik haast vergeten!
    Maar wat heb je weer een leuk verslag geschreven.
    Er heerst daar wel discipline zeg,wel zielig voor die meisjes,maar ze weten waarschijnlijk niet beter.
    Maar het lijkt me wel heel leuk om te zien allemaal.
    Fijn dat je het naar je zin hebt daar, voor je het weet is het 9 mei dus geniet er maar lekker van meid!
    Ook weer leuke foto's!
    Nou meis tot het volgende verslag, dan hoor je ook weer van mij, vind het hartstikke leuk allemaal.

    Dikke knuffel Tante Lien
    en ome Jan natuurlijk

  • 31 Januari 2012 - 15:00

    Marianne V/d Berg:

    Heey Marieke,
    Leuk die verhalen, Zal ze hier op school ook eens laten lezen.
    Kunnen we nog een voorbeeld aan geven.
    Ze vlogen me hier vandaag door de klassen heen. Lijkt wel of er storm op komst is.
    Kun je geen filmpje opsturen.
    Maar jij hebt er straks een super ervaring erbij.
    Geniet van de mooie momenten van de kids.
    Groeten van uut Hasselt

  • 31 Januari 2012 - 15:20

    Marjolijn:

    Wat kijken we er elke keer weer naar uit.
    Zou Marieke alweer geschreven hebben haha.
    Mooi gezongen voor tante Lien hoor.
    Ik weet zeker dat die dit met natte oogjes heeft gelezen haha
    mooi verhaal weer. Ga zo door. tot de volgende keer.
    Enne....geniet van de warmte, hier hebben we de bontmutsen op dus.
    Al een petje gekocht????
    dikke kus van ons viertjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 24 Dec. 2011
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 84475

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Marieke in Japan

23 Januari 2012 - 09 Mei 2012

Marieke's adventures in Australia!

Landen bezocht: