Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Blue Mountains

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

11 Februari 2012 | Australië, Sydney

Hai hai,

Vandaag ging de wekker om half 8, omdat we vandaag de Blue Mountains gingen bezoeken! Deze zou je gezien moeten hebben, dus konden wij het uiteraard niet laten om een bezoekje te brengen.

Na een goed ontbijt zijn we op weg gegaan met de metro naar Sydney Central, waar we hadden afgesproken met Raymond en Marjet. We waren aardig vroeg, dus moesten nog een half uur op ze wachten, haha.
Uiteindelijk kwamen daar onze reisgenootjes aan en konden we op de trein stappen richting Katoomba.
Ik had wat gemengde gevoelens over het weer, maar weervrouwen Sandra en Marjet waren er stellig van overtuigd dat het zou opklaren in de midden, dus ik geloofde hen maar :P

Het leek erop dat ze gelijk kregen, aangezien de zon na een poosje doorbrak. De hele treinreis (2 uur lang) hebben we van een erg mooi uitzicht kunnen genieten, aangezien we steeds verder de bergen in gingen!

Eenmaal aangekomen in Katoomba was het even zoeken welke bus we nu moesten hebben, maar na het even nagevraagd te hebben zaten we een half uurtje later in de bus op weg naar de Three sisters! De three sisters zijn drie bergen naast elkaar. Niet erg boeiend zou je denken, maar er hoort een Aboriginal legende bij over drie zusjes van een Aboriginal stam: De legende vertelt dat drie zussen verliefd werden op drie mannen van een andere stam. Het was echter volgens hun wetten verboden met ze te trouwen. Er ontstond een gevecht. Om de zussen te beschermen veranderde een wijze ze in steen. Jammer genoeg overleed de wijze tijdens het gevecht en kon niemand ze weer terug veranderen.
Helaas voor de zusjes :')

Ik moet zeggen dat ik ze iets groter had voorgesteld, maar desondanks wel leuk om te zien uiteraard! Er scheen ook nog een waterval in de buurt te zijn, maar daarvoor moest je door het gebergte afdalen en het pad volgen. Uiteraard waren we dit van plan en gingen we vol goede moed op weg. De donkere wolken baarde me ietwat zorgen, maar toch gingen we op weg. Nou, wat een drabbige, natte bende! Ik met m'n sandalen aan door de blubber, zien jullie het al voor je? (het waren echte GTST Nina taverelen). Verschrikkelijk!
Alsof de blubber nog niet erg genoeg was, begon het ook nog eens te regenen en de donderen!! Ieks!
Schijterd als ik ben maakte ik me natuurlijk gelijk zorgen over de glibberigheid en over het gevaar qua wegglijden, etc. Mijn drie andere reisgenoten waren niet onder de indruk en stapten stevig door.

Na ongeveer 2,5 lopen kwamen we aan bij de waterval! Eindelijk! Half doorweekt (het water kwam zelfs DOOR de paraplu) konden we eindelijk het mooie natuurschoon bewonderen! Nou een waterval blijft altijd iets moois om te zien, dus ik was wel blij dat we de tocht toch doorgezet hebben.
Wat mooie foto's gemaakt en daarna klaarde het weer gelukkig ook weer op. Het zonnetje kwam weer te voorschijn en we waren zo weer opgedroogd!

Na alle mooie plaatjes geschoten te hebben was het tijd om terug te gaan richting het station. We moesten nog een half uurtje wachten op de bus die ons naar het station zou brengen, dus konden we nog heerlijk van het zonnetje genieten :)

Eenmaal op het station aangekomen moesten we wederom een halfuur wachten, aangezien de trein maar één keer in het uur ging..
Nadat ook dat half uur voorbij was konden we eindelijk instappen en het ons lekker makkelijk maken.

Toen we ons lekker gesetteld hadden in de trein kwam er een gehaaste spoor medewerker aanlopen die hoorbaar aan het tellen was. Wij werden meegeteld en kregen de mededeling dat er een bus voor ons klaar stond: De trein reed niet meer. Geen verklaring, niets!
Wij met ons goede gedrag de trein uit, op weg naar de bus, die er gelukkig al stond. Van de buschauffeur kregen we te horen dat er wateroverlast was op de rails in sommige gebieden en dat hij ons tot Springfield zou brengen. Vanaf daar konden we de trein weer pakken richting Sydney.

Prima, wij in de bus en een half uur later kwamen we aan bij Springfield. Daar aangekomen stond er al een trein klaar, dus wij -hup- erin.
Bleek toch dat we deze helemaal niet moesten hebben!! Deze zou ons weer terugbrengen naar Katoomba!!
Wij -hup- trein weer uit en hebben aan een spoor medewerker gevraagd welke trein we WEL moesten hebben. De trein zou er binnen 20 minuten zijn volgens de beste man. Prima, nog 20 minuutjes wachten kon er nog wel bij.
Een half uur later werd er echter omgeroepen dat het nog een half uur duurt voordat de trein Springfield zou bereiken... geweldig.

Nou, om het aangename met het onaangename te combineren hebben we maar het zonnetje opgezocht en zijn we lekker gaan zitten op het perron. Een half uur later kwam dan inderdaad onze lang verwachte trein aan!
Vanaf Springfield was het gelukkig nog MAAR een uur en een kwartier tot Sydney. *zucht*

Wat waren we blij toen we in Sydney aankwamen zeg!! We hebben gedag gezegd tegen Raymond en Marjet, die met de bus naar hun hostel gingen. Wij stapten in de metro op weg naar Town Hall. In het appartement aangekomen ben ik direct onder de douche gesprongen en daarna hebben Sandra en ik lekkere pasta klaargemaakt. Om 20:45 zaten we aan het avondeten.

Man, wat een dag! :P Achteraf wel heel erg genoten, maar al het wachten en de lange reisduur was wel wat jammer. Nu zitten we nog wat te relaxen in ons appartement en gaan we verder niks bijzonders doen.

Morgen staat de opening van het Mardi gras seizoen op het programma! (Soort gay pride, maar dan in Sydney). Ben erg benieuwd en uiteraard krijgen jullie hier weer een verslag van te lezen.

Nou, dit was het weer voor vandaag!

Dikke kus van mij!

• 11 Februari 2012 - 13:06

Sanne:

HooiJJJ!

Wat leuk, 't ziet er heeel mooi uit zeg die Blue Mountains! Maar wat een lange treinreis en wat een vertraging, beetje balen! Wel pech met de regen dus helaas, zit je net in het park regent 't en ben je een dagje weg krijg je weer een plensbui op je kop! Heeerlijk toch, dat Nederlandse weer ;) Wat grappig trouwens dat de Elfstedentochtkoorts zelfs bij jullie in de krant stond! Moet toch niet gekker worden ;) Fijn om te horen dat je eerste les ook goed gegaan is en je stagebegeleidster zo blij met je is! Super meid! Dat kon ook bijna niet anders natuurlijk!

Liefs,
    Sanne

• 11 Februari 2012 - 16:10

Tante Lien:

HoiHOI

Wat toch weer een belevenis zeg!
    Hebben jullie wel een hele lange dag gehad,maar wel heel mooi als ik de fotoos zo bekijk.
    Beetje minder met het reizen,dus dat gedoe met de treinen is niet alleen in nederland haha!
    Veel plezier op de mardi gras morgen,we horen morgen wel weer hoe dat was!
    Nou geniet van de dingen die allemaal nog komen gaan!

Gr.Ome Jan en Tante Lien

• 11 Februari 2012 - 18:05

Bernadette :

Heej Marieke,

Wat een gave foto's! Echt super mooi. Als je dat ziet dan wordt je wel jaloers. Toen ik je verhaal aan het lezen was, zat ik al aan vertraging te denken. Hoe dat daar zou gaan enzo. En tja even iets verder in je verhaal heb je het erover. ;)
    Vandaag heb ik je kaartje gekregen! Erg leuk! Dankjewel.
    Rustig aan doen en we spreken elkaar weer.

Liefs

• 11 Februari 2012 - 18:10

Jan Ellis & Ronja:

OMG!! Marieke in de blubber iek!! haha! Je Timberlands!!! Aaaahhh!

Water op de rails... Als je dat nu op dit moment in Nederland roept worden de reizigers echt spontaan gek, en sta ik niet voor de gevolgen in ;)

Wel waar voor je geld van de reis :D Lekker veel gereisd en lekker lang ook Je moet het gewoon positief zien! :P

De foto's zijn echt prachtig!! Super! Wat een uitzicht! Enne wat die lgende betreft;... yeah right!
    Maar goed, je moet toch wat verzinnen ;)

Bedankt voor je lieve -ietwat ouderwetse ;)- kaartje!! :D Leuke thuiskomer haha! :D

Veel plezier bij de Gaypride!!

Liefsss!!

• 11 Februari 2012 - 22:18

Pa En Ma:

Heeey,

Wat een prachtig gezicht!!
    Hoef je dus echt geen spijt van te hebben dat je dat gedaan hebt.
    Ben je nog kangaroes tegen gekomen?
    Waren er nog beesten of beestjes?

Maar iewwww je sandalen.
    En heb je Rosa gevraagd of zij ze even schoon maakt,haha
    Het enige verschil met Nina en jou is dat Nina het waarschijnlijk op hakjes zou doen.
    Had je nu mijn nieuwe laarzen maar,die zijn waterdicht
    Maar je hebt een mooi stuk natuur gezien.
    Blijf vooral mooie foto's en filmpjes maken.
    Je zult nog wel meer gaan bezichtigen.
    Voor vandaag beweging genoeg gehad.
    En dan moet je bij thuiskomst ook nog gymen onder de douche.

Voor vandaag weer genoeg getikt.

Dikke kus en knuffel van ons