Hoera hoera weekend! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Hoera hoera weekend! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Hoera hoera weekend!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

16 Februari 2012 | Australië, Sydney

Nou nou, we hebben het gered!! Het is eindelijk weekend :D

Vandaag was onze onderzoeksdag en we hadden assembly.
Mijn mentor vroeg gisteren of ik haar wilde helpen in de klas met de kostuums aantrekken bij de kinderen. Natuurlijk help ik met de kostuums! Dus alle kinderen stonden even later klaar in hun wallaby, waterval, boom, steen en vlinderkostuum! Een ontzettend schattig gezicht!

Daarna was het tijd voor de repetitie (die ik heb gefilmd!) en een half uurtje later ging het dan echt gebeuren: De assembly begon!
Het hoofd van Hillingdon deed zoals gebruikelijk het welkomstwoord en introduceerde de speciale gasten van vandaag: de headmistress en de nieuwe headmistress! Je begrijpt dat de dames weer netjes in koor 'goedemorgen' moesten zeggen. De nieuwe headmistress komt uit Engeland en is deze week aan het rondkijken op Ascham. Ik heb haar man een paar dagen geleden al gezien en.. het is net een toerist. Hahahaha!
Prachtig dat gezicht van mijn mentor toen ze die man zag, het ging namelijk als volgt:
Er kwam iemand van school aan de deur: Mevrouw Matthews, meneer Wright wil u graag ontmoeten. Mijn mentor heel vrolijk: "Hello!! ..." en toen betrok het gezicht. Echt prachtig!
Ze zei tegen me: Het is heel slecht om te zeggen maar.. wat een domper zeg die man! Als man van het nieuwe hoofd van heel Ascham verwacht je hem toch wel in pak.. toch?!
Ik was het wel een beetje met haar eens en we hebben er samen heerlijk om gelachen.

Maar goed, terug naar assembly. De nieuwe headmistress deed haar woordje en toen was het tijd voor het toneelstuk van mijn stageklas!! Och och wat schattig toch! Je zag de spanning op het gezicht van mijn mentor.. best zielig eigenlijk.
Ze hebben het erg goed gedaan en ik vind het verbazingwekkend hoe veel tekst die kleine dames al uit hun hoofd kunnen leren!

Na het toneelstuk waren Sandra en ik aan de beurt! Wij gingen vandaag het liedje 'vader Jacob' aanleren en we wisten niet of dit zou gaan lukken of niet. Na een inleidend praatje over het liedje zongen Sandra en ik het liedje zin voor zin voor, waarna de kinderen het herhaalden. Nou.. ik heb serieus met open mond zitten kijken! Wat klinkt dat goed! Het lijkt gewoon alsof er een Nederlandse klas zit te zingen! Als bewijs heb ik het gefilmd!
Na afloop kregen we weer ontzettend veel complimenten, dus dat was wel erg leuk. Ook veel complimenten als: 'Ohhh you have a lovely singing voice!!' .. eh, misschien werken die oren niet helemaal goed meer?

Na assembly en de hele mikmak konden Sandra en ik dan eindelijk voor ons eigen onderzoek bezig. Ik ben aardig ver gekomen, heb het eerste deel al bijna af! Hoera!! Maar tegen de middag was het wel even bikkelen, want ik had totaal geen zin meer..

Na stage zijn we snel op de metro gesprongen en zijn we lekker naar huis gegaan. We hebben heerlijke pannekoeken gebakken en uiteraard ook opgepeuzeld!
Onze verhuurster kwam ook nog langs met de mededeling dat de kaarten voor de lift tijdelijk niet werken en dat we dus met iemand mee moeten in de lift die toevallig ook naar boven gaat. Lekker lastig ;)
Waarschijnlijk is het maandag of dinsdag opgelost, dus daar hopen we dan maar op!
We hebben haar ook nog even aan de tand gevoeld over de schoonmaak: Dat doet zij, maar ze was het er mee eens dat het niet schoon genoeg was. Ze heeft weer allemaal schoonmaakmiddelen gekocht en komt morgen schoonmaken. Heel goed!
Het scheelt dat er drie nieuwe mensen komen, die hopelijk een stuk schoner zijn!

Nu zit ik heerlijk te chillen op de bank met een filmpje er bij! Morgen lekker naar het park, aangezien het mooi weer wordt!! En ja, uiteraard zal ik mij goed insmeren, hihi! (Weten jullie dat ik dat nog steeds te horen krijg op stage? 'Wel insmeren hè!')

Nou dit was het weer voor vandaag, over en uit!

Liefs Marieke

  • 16 Februari 2012 - 09:27

    Tante Lien:

    Heeeeey Marieke,

    Wat een ver haal weer leuk leuk.
    Hebben jullie al weekend, je moet de vrijdag toch nog hebben?????
    Wat leuk dat de meisjes zo goed nederlands konden zingen heel knap,daar nederlands best een moeilijke taal is voor een leek!
    Als er niemand naar boven gaat, moeten jullie trap lopen haha ben je een dag onderweg haha!
    Heerlijk pannenkoeken gegeten jamie!
    Nou meid een heel goed weekend toegewenst vanuit Hasselt!
    Hopelijk weer tot morgen, ik kijk er naar uit!
    Dikke kus Tante Lien

  • 16 Februari 2012 - 09:52

    Marieke Van Gelder:

    Haa tante Lien!!

    Nee vrijdag is onze 'zelfstudiedag' en dat betekent eigenlijk dus 'vrij', hihi :)
    De pannekoeken waren heerlijk, maar er gaat toch niks boven de oerhollandse pannenkoeken met de kaboutermix! Hahaha.
    Hoe gaat het met je tabletje?
    Enne, wil je niet zulke hippe woorden gebruiken?? 'Leek', hoe kom je erop!! Ben ik niet van je gewend, haha :P

    Nou dikke kus van mij!

  • 16 Februari 2012 - 10:48

    Tante Lien:

    Leek is toch een gewoon nederlands woord haha
    Je Tante kan ook nog wel wat hippe woorden dat zie je maar weer haha1 Nou meisi welterusten voor straks ik maak de dag hier nog verder vol!

    Liefs xxxx

  • 16 Februari 2012 - 15:13

    Marjolijn:

    Hallootjes,

    Jullie maken echt leuke dingen mee.
    Misschien nog een tip.....vrouw haverkamp aanleren.
    Lukt roalt ook in 1 x dus......ben benieuwt haha
    Nee grapje.
    Dus lekker pannenkoeken.....klinkt goed.
    Wel balen van de lift,maar goed niets aan te doen.
    Nou veel plezier en tot je volgende verslag.

    Dikke dikke kus mij

  • 16 Februari 2012 - 20:11

    Pa En Ma:

    Hoihoihoi,

    Wat leuk dat hettoneelstukje goed ging.
    Had je ook niet aan getwijfeld toch?
    En wat goed dat ze vader jacob zo makkelijk mee zingen,geweldig.
    Ben je in de war of heb je een zonnesteek,het is morgen vrijdag.
    Moet je dan niet met je huiswerk bezig zijn?
    Tja het park en het strand is natuurlijk ook niet te versmaden.
    Hier kun je het strand nog wel even vergeten.

    Zo nu weer genoeg getikt.

    Dikke kus en knuffel van ons.


  • 17 Februari 2012 - 14:02

    Bernadette:

    Heej Marieke,

    Wat een leuk idee om vader Jacob aan te leren. :D
    Fijn dat je al een stukje bent opgeschoten met het onderzoek. Ik zal van het weekend even de aantekeningen mailen van CUMA. De powerpoint staat van CUMA op portal.

    Rustig aan doen!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 24 Dec. 2011
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 84489

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Marieke in Japan

23 Januari 2012 - 09 Mei 2012

Marieke's adventures in Australia!

Landen bezocht: