Voorbij gevlogen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Voorbij gevlogen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Voorbij gevlogen!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

23 Februari 2012 | Australië, Sydney

Ja hoor, Marieke heeft weekend!
De dag is voorbij gevlogen zeg.. en gelukkig ging de wekker dit keer gewoon om 6:15 en zat ik direct rechtop in bed, haha.

Vandaag was onze wekelijkse onderzoeksdag en onze assemblydag! We begonnen de ochtend dan ook maar met de laatste dingetjes overkijken voor assembly. Voor we het wisten was het al kwart over 9 en gingen we richting de hal. We hebben vandaag voorgelezen uit het boek Jip en Janneke, dat is vertaald vanuit het Nederlands naar het Engels. De kids zaten erg aandachtig te luisteren! Het verhaal ging over Sinterklaas, dus we hebben ook maar gelijk wat uitleg gegeven over hoe Sinterklaas gevierd wordt.

Nou wat een feest was die uitleg voor de dames zeg! Voor het filmpje dat we hebben laten zien, van de intocht van dit jaar, deed het erg goed. Ze vonden het erg leuk om al die verkleedde mensen te zien en het was ook leuk om de burgemeester arm in arm te zien dansen met de verslaggever (dat kennen ze natuurlijk niet!)
Na het filmpje zaten alle dames te giechelen en natuurlijk doken alle leraren er gelijk weer boven op: 'Shhhhhh!!!' Ach ja, dat zal altijd wel blijven ;)
De leraren vonden het wel erg leuk om meer te horen over deze feestdag en vonden ook weer dat we het goed hebben gedaan! Hoera!

Na assembly gingen we onze spullen opruimen en toen sprak de muzieklerares ons aan: Of we ook wisten dat er een Nederlands winkeltje zat in Smithfield. Ja dat wisten we wel, maar niet hoe we er moesten komem, aangezien het een uur reizen is (en ja, Smithfield is nog een gedeelte in Sydney!).
Nou, als we een keer in het weekend daar naar toe wilden, dan wil ze ons graag brengen met de auto!
Nou onze monden vielen nog net niet open van verbazing, haha.
Maar natuurlijk wel ontzettend leuk en we gaan dan ook gebruik maken van dit aanbod! Na volgend weekend had ze haar weekenden nog vrij, dus dat bezoekje gaan we even regelen!

Uiteraard moest er ook nog wat voor het onderzoek gedaan worden. Ik heb geobserveerd in de klas en daarna heb ik dit uitgewerkt. Toen was het alweer tijd voor lunch en na de lunch had ik nog eventjes tijd, want om 2 uur kon ik mijn handvaardigheidles afmaken! Dit is dan ook allemaal gebeurd en daar ben ik wel heel blij mee. Maandag ga ik de resultaten ophangen en ik moet zeggen dat die dametjes best creatief zijn! Leuk!

Rond 3 uur was ik klaar met alles en ging ik terug naar de staff room om alles op te ruimen. Sandra moest nog even wachten op haar mentor, omdat ze graag nog een les wilde bespreken. Toen dat was gebeurd konden we lekker naar huis gaan.

Het is echt heerlijk weer vandaag! Strak blauwe lucht en de zon schijnt volop! We mogen de laatste dagen niet klagen :)

Nou, vanavond staat er heerlijke pasta op het menu dus dat wordt weer smullen, haha.

Fijne dag allemaal!

Liefs Marieke.

  • 23 Februari 2012 - 07:01

    Marjolijn:

    Hey Marieke,

    Wauw....jullie gaan als een speer daar zo
    Ziet er ook prof. uit hoor.
    Grappig is dat he, dat jullie een uur moeten reizen om in een ander gedeelte van sydney te komen. terwijl als wij een uur rijden al in Duitsland zitten.
    we zijn benieuwt naar de resiltaten van de crea-les.
    Nou geniet van je weekend. Lekker bijslapen en tot (misschien) morgen.

    Dikke kus mij

  • 23 Februari 2012 - 09:58

    Jan Ellis & Ronja:

    Hee Zusje!!

    Tjonge jullie gaan lekker!!
    Wat grappig dat ze daar geen sinterklaas kennen.. Sta je niet zo bij stil. Misschien hebben jullie ze nu wel op een idee gebracht!
    En Jip en Janneke viel dus ook in de smaak? Leuk!

    Tripje met de juf naar een Hollands winkeltje.. LEUK LEUK LEUK!

    Nou geniet lekker van jullie welverdiende weekend en het fijne zonnetje!!

    Dikke kus & knuffel!!

  • 23 Februari 2012 - 10:35

    Tante Lien:

    Good Evening,

    Ziet er allemaal weer goed uit hoor!Volgens mij zijn ze nog wel een beetje gek met jullie...
    En dan Jip en Janneke kennen ze daar ook?
    Sinterklaas in februari hahaha
    Dus als ik het goed begrijp ga je daar ook nog op zn hollands shoppen!
    Ook ik ben benieuwt naar resultaten van de creabea les..
    Nou ga maar lekker genieten van je weekend meid,lekker bijslapen!
    Het weer hebben jullie in ieder geval mee.
    Nou morgen kijk ik weer uit naar je belevenissen!
    Een heel fijn weekend [ik val in de herhaling haha]

    Lots of Love Tante Lien

  • 23 Februari 2012 - 10:52

    Marjolijn:

    Het is zo'n giller hè die moeite van mij.
    Praat toch al een mooi staaltje buiten de deur.
    Good evening , lost of love.
    moet niet gekker worden.
    Tegen de tijd dat je weer komt Marieke praat je tante vloeiend Engels denk ik.
    Hahahahahahaha kom niet meer bij.

    Xxxx

  • 23 Februari 2012 - 15:05

    Iris:

    hallo hoe is het daar.
    ik vind het jammer maar dat je er.
    niet meer in Nederland bent.
    maar ik vind het leuk voor jou


    groetjes Iris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 24 Dec. 2011
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 84503

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Marieke in Japan

23 Januari 2012 - 09 Mei 2012

Marieke's adventures in Australia!

Landen bezocht: