Klusjes klusjes klusjes - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Klusjes klusjes klusjes - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Klusjes klusjes klusjes

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

05 Maart 2012 | Australië, Sydney

Ha allemaal!

Vandaag ging de wekker weer om 6:15.. snif, dag weekend!

Na rustig opgestart te hebben, brood te hebben gesmeerd en de reacties te hebben gelezen, gingen Sandra en ik op weg naar stage.

Eenmaal op stage ging ik direct aan de slag met m'n buddy chart (die ik elke maandag moet verwisselen) en daarna moest ik de slang verftekeningen op karton vastmaken, zodat we die binnenkort op kunnen hangen.
Rond half 9 kwamen de dametjes vrolijk kwebbelend binnen 'Hiii Miss van Geldi!!'
Het werd dringen voor de buddy chart, want op de één of andere manier vinden ze het elke week weer spannend wie hun buddy is.
'Waaaah Miss van Gelder, you're (a) legend!!'
Eh.. wat?! Geen idee wat dat betekende, maar het bleek dat ik de meeste meiden aan hun beste vriendinnetje heb gekoppeld (onbewust). Dus waarschijnlijk betekent 'you're a legend' dat ik geweldig ben? Ach, dat wisten we toch al? ;) Hahaha.

De hele ochtend ben ik zowat bezig geweest met dingen ophalen, opplakken, uitdelen enzzz. Maar ach, zo gaat de tijd wel lekker snel :)
Maar tijdens het druk zijn schoot me ineens te binnen: 'Sjips.. m'n brood ligt nog in de koelkast'

Dat betekende dus dat ik luch moest halen bij de dining hall. Ik heb een klein beetje salade genomen, bolletje met kip en wat yoghurt met frambozen en blueberries (weet niet hoe die dingen in Nederland heten.. kleine paarsige bolletjes). Ik heb alles lekker opgesmikkeld en dat betekent dus dat ik morgen geen brood hoef te smeren, ook fijn! :D

Nog steeds leuk om te zien hoe die meiden meer 'los' komen. Er worden steeds meer grapjes gemaakt (soms wordt er stiekem wat gelachen als ik met wat meisjes op de gang aan het werk ben met verven).

De middag vloog eigenlijk ook zo voorbij en voor ik het wist was het alweer 3 uur; tijd voor carline.
Alle dames werden weer in de auto's geladen en een kwartier later was ik alweer vrij! Heerlijk.

Sandra en ik hebben afgelopen weekend een Nederlands taalgidsje gekocht voor het hoofd, aangezien ze ons zoveel heeft gegeven (dierentuin kaartjes, night life tour). We vonden het wel toepasselijk, omdat ze in mei naar Nederland toe gaat en ze telkens heel erg bezig is met haar uitspraak en dergelijke. Na school hebben we haar dus het boekje gegeven en ze kreeg me toch een 'big smile' op het gezicht! Ze vond het helemaal leuk! (dus dat geloven we dan maar :P )

Daarna was het tijd om naar huis te gaan en eenmaal op ons metro station aangekomen besloten we nog even wat boodschapjes te doen (de yoghurt was in de aanbieding! Woei, maar 4 dollar voor een liter!). Na de boodschappen zijn we naar huis gegaan en hebben we lekkere ijskoffie gemaakt (zie foto).

Ik durf trouwens niet meer zo goed met Sandra boodschappen te doen, want elke keer gaat het poortje af wanneer zij er door gaat... 'HOE KAN DAT NOU?!' zegt ze elke keer verontwaardigd, maar ik weet niet. Wie weet wat ze allemaal onder haar trui stopt, hahahahahha. :P

Als avondeten stond er iets bijzonders op het menu wat hier regelmatig gegeten wordt: Groentes met macaroni en gesmolten kaas. Tja.. het was wel te eten, maar ook weer niet geweldig lekker. Geen aanrader dus. Het was ook niet heel veel, dus hebben we ook nog een eitje gebakken.
Ik kreeg nog een compliment van één van de Italianen: 'You are a good chef!! You're cooking such good meals!!'
Schijnt dat ze graag gezonder wil eten, maar niet weet hoe het moet?! (Gevalletje mama doet thuis alles?)

Op het moment kijk ik nog even m'n les over voor morgen: Mondriaan les! en tegelijkertijd kijk ik The big bang theory! (op de enige tv zender die het doet, hahaha). Vanavond gaan Sandra en ik ook nog even een film afkijken waar we gisteren aan zijn begonnen, dus het wordt een relaxte avond!! :D

Nou lieverds, tot het volgende verslag!

Liefs Marieke

  • 05 Maart 2012 - 08:53

    Tante Lien:

    Haaaaaai Marieke,

    De dagen vliegen om,je hebt maandag er al weer op zitten wij beginnen net!
    Leuk dat de meisjes lekker los naar jou toe worden!
    Heb je je brood echt vergeten of heb je gedacht,ik ga een keer wat lekkers halen haha
    4 dollar is dat heel duur,ik heb geen flauwe notie hoeveel euro dat is?????
    En dan die ijskoffie die maak je zelf????
    Zijn dat speciale bekers,omdat er Deksels op zitten???
    Nou weer genoeg gevraagd haha
    Welterusten voor straks slaap lekker!

    Liefs Tante Lien

  • 05 Maart 2012 - 10:55

    Pa En Ma:

    Hiii Miss van Geldi!!

    Wat leuk die enthousiasme van de meisjes.
    En dat je geweldig bent,tja dat wist ik natuurlijk al lang !!!
    Ohhh en wat een geluksvogels zijn jullie,de yoghurt in de aanbieding,yess.
    Ik heb het even omgerekend maar € 3,24 is echt een koopje voor een pak yoghurt.
    Maar je moet toch je zuivel binnen krijgen.
    En weet je beter duur dan niet te koop of 4 dollar in je schaaltje leggen maar dat vult ook niet.

    De ijskoffie ziet er professioneel uit zeg.
    Heb je hem niet stiekem om de hoek gekocht,hahaha
    Wat leuk dat je zo'n complimenten krijgt op je kookkunst.
    Tja het zijn de genen van je oma.

    Wel makkelijk als jullie maar 1 tv zender hebben want dan kun je daar ook geen ruzie om maken wie wat wil zien.

    Nou veel plezier met het afkijken van de film.

    Dikke kus en knuffel van ons.


  • 05 Maart 2012 - 11:12

    Jan Ellis En Ronja:

    Miss van Geldii!!!

    De aanbiedingen vliegen je om de oren! Weten ze daar niet dat het ook wel eens leuk is om een nul VÓÓR de komma te zetten?
    Ijskoffie zit er gelikt uit! Je hebt talent.. en niet alleen voor koffie maken lezen we, leuk dat ze enthousiast zijn over je -geerfde- kookkunsten! Of zeggen ze dat om het zelf niet te hoeven doen hihi.

    Mazzel en tot later!
    Kus en dikke knufel van ons!

  • 05 Maart 2012 - 12:22

    Marjolijn:

    Hoi mop,

    Nou nou dat het nog gezegt moet worden dat je geweldig bent. dat zien ze toch zo ook wel.
    Maar goed,stiekum, altijd leuk om te horen haha.
    En maar 4,- dollar voor yogurt tsss die haal je hier zowat gratis haha
    En wij maar denken dat het hier zo duur is allemaal. Mmm nou misschien krijgen ze daar wel t dubbele aan salaris en dan is 4 dollar een koopje haha
    Ach en die kookkunsten wees er maar trots op meid. Alleen nu ben je telkens de ... natuurlijk.
    Die ijskoffie is natuurlijk zelf gemaakt alleen hadden studenten de bekers bewaard van een gekocht exemplaarrrr of niet???? Ziet er goed uit.
    En wat betreft die poortjes in de winkel die afgaan.....hamsteren is alleen hier in nederland bij de Appie heijn> Zeg dat even tegen Sandra.
    Nou meiss....slaap lekker en tot morgen.

    kussie mij

  • 06 Maart 2012 - 06:22

    Marieke Van Gelder:

    Bingo Marjolijn! :P We hebben idd de bekers bewaard, omdat het echt ideale bekers zijn om ijskoffie in te doen. Dus die wassen we elke keer weer af :P Enne, het is echt zelfgemaakt, NIKS gekocht op de hoek!!!

  • 06 Maart 2012 - 07:11

    Marjolijn:

    oooh Mariek ik snap dat toch helemaal.
    Altijd bewaren en weggooien kan altijd nog.
    En natuurlijk is de koffie zelf gemaakt. ik twijfel daar natuurlijk niet aan. Dat mijn TANTE dan wel doet. Foei.
    Jullie zijn straks gewoon ver-australiest (ofzo iets) Nou mop tot gauw. Ooooh zie de teller zakken naar de 60 wauw.....magische grans haha

    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 24 Dec. 2011
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 84530

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Marieke in Japan

23 Januari 2012 - 09 Mei 2012

Marieke's adventures in Australia!

Landen bezocht: