Handige Harry - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Handige Harry - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Handige Harry

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

12 Maart 2012 | Australië, Sydney

Goedenavond allemaal!

Nou stageweek 7 is aangebroken, nog maar 14 dagen te gaan, haha!
Vanmorgen bleef ik liggen tot half 7 en daarna heb ik rustig ontbeten, reacties gelezen op m’n blog, lunch gesmeerd, etc.

Rond 8 uur waren we op stage en ik heb gelijk de buddy’s veranderd, zodat dat klaar was als de leerlingen binnen kwamen. Daarna heb ik nog wat klusjes gedaan voor m’n mentor en voor ik het wist was het al half 9 en kwamen de dames binnen. Ze moesten allemaal nog een beetje op gang komen merkte ik, want de meesten zagen er erg moe uit en keken wat sloom voor zich uit.

Ik heb weer gewerkt met dat ene meisje waar ik al eens over verteld heb. Ik heb samen met haar haar rekensommen gemaakt en ik heb een boekje voorgelezen die ze mee moet nemen naar huis. Op die manier bouwt ze wat meer zelfvertrouwen op, omdat ze het verhaal al een keer heeft gehoord. Het scheelt dat het boekje echt op het laagste niveau is, dus ik kom er prima mee uit de voeten :P Op donderdag lees ik met het topgroepje en daar kom ik heel wat moeilijkere woorden tegen!

Vandaag was m’n ‘erinkomdag’, de dag om weer te wennen aan het vele Engels praten. Ik heb veel kleine klusjes gedaan voor m’n mentor (blokjes in zakjes doen, dingen ophangen, kinderen weggebracht en opgehaald van/naar lessen, etc.) Wel lekker hoor zo’n dagje!

Morgen ga ik een rekenles en een handvaardigheidles doen, dus die moet ik vanavond nog even voorbereiden. De rekenles is voor de hele groep en woensdag ga ik met een instructiegroepje werken, omdat m’n mentor graag wil zien hoe ik dat doe. Nou prima, doen we dat toch!

Om kwart over 3 was er trouwens nog een ‘afternoon tea’ voor Cathryn, die was afgelopen weekend jarig! Dus hadden we een soort van sinaasappeltaart? Apart smaakje, maar wel te eten ;)

Na school hebben we nog wat boodschappen gedaan bij de Coles, want vanavond gaan we een nieuw recept uitproberen! Wraks (;) ) met ham, champignons, sperziebonen en een beetje mayo! Hopen dat het lekker is!

Thuis aangekomen liepen we langs de postvakjes en zag ik een pakketje uit ons postvakje hangen. Ik keek wat het was en er bleek ‘Miss M. van Gelder’ op te staan! Hmmmm wie stuurt mij nou zo’n groot pakket?! Ik maakte het open en het was… KAAS! Echte heerlijke Hollandse kaas! Thanks paps en mams!!! Super lekker! Daar ga ik zeker van genieten :D

Zo ik had even pauze tussen het schrijven door en de wraps waren heerlijk! Aanradertje dus! Als toetje custard vla(?) gehad met een toefje slagroom! Omnomnom… (slagroom was 3 dollar xD)
Wel een incident gehad: Heb een schaaltje laten vallen tijdens het afwassen en nu heeft Sandra een sneetje in haar enkel :( Sorry San!! :’(

Vanavond ga ik lessen voorbereiden en nog ff lekker chillen, voor de rest niks! Heerlijk!
Dit was het weer voor vandaag, tot morgen!

Liefs Marieke

  • 12 Maart 2012 - 08:43

    Marjolijn:

    Nou heerlijk joh Hollandse kaas.
    Die is de beste ter wereld he...stond in de krant van de week.
    Dus geniet ervan.
    Komt de kaasschaaf toch nog van pas haha.
    oooh handige harry....tis net of ik mezelf lees. Zou ook echt iets voor mij zijn.
    En de Wraks (blijft leuk he) zien er idd smakelijk uit.
    Misschien dat ik het recept wel even noteer.
    Ik neem aan dat hij extra lekker word gemaakt met een vleugje mayonaise haha
    En echte custard vla mmmm nou geniet er maar van 3 dollar tjing tjing.
    Maar goed beter duur dan niet te koop toch.
    Gisteren was mn reactie niet geplaatst dus heb er vanmorgen gauw nog een keer eentje opgezet. die ging gelukkig wel goed. Hopen dat het nu ook goed gaat.
    Nou kalm aan meiss en we horen je morgen wel weer.

    dikke kus,smok,smak,lebber,zoentje van mij.

  • 12 Maart 2012 - 11:30

    Jan Ellis En Ronja:

    Hee die zus!

    Wt leuk dat de kaas over is gekomen!! Lekker hè?! hihi.Wel jammer dat ze verklappen op de envelop wat er in zit :(
    Eten ziet er lekker uit! En de vla ook ;) Wel hele gezonde vla zien we! Toppie!

    Je moet wel wat voorzichtiger zijn met Sandra hoor! Ze komt straks helemaal gehavend terug.. Dikke hand.. wonden...!

    Dikke kus!

  • 12 Maart 2012 - 12:50

    Tante Lien:

    Halloootjes,

    De kaas is dan toch nog aangekomen,we hebben het er zaterdag nog over gehad!
    Wij hadden er al weer slechte gedachten over haha hebben ze bij de post vast ingepikt, want kaas is hardstikke duur!
    Maar goed na 10 dagen toch aangekomen!
    Lekker wraps gegeten met gezonde groente, ziet er lekker uit!
    Wil je wel even kalm aan doen met Sandra,maar dat lompige heb ik ook!
    Ik heb het Oma,Marjolijn heeft het ook dus zit in de familie kun jij ook niks aan doen!
    Nou de groetjes maar weer en tot morgen!

    Groetjes en een kus uit Hasselt

  • 12 Maart 2012 - 14:50

    Marjolijn:

    He moeders wil je mij er buiten laten.
    Hoezo...ik lompig....haha

  • 12 Maart 2012 - 18:40

    Pa En Ma:

    Joehoeeeee!!!

    Ohh de kaas is overgekomen.
    Nu zul je wel een krentenbrood met kaas nemen.

    Dus vandaag was je manusje van alles.
    Nou ook lekker om mee te beginnen.
    Als ik jou reactie op de sinaasappeltaart zo lees hoef je het recept niet te vragen.
    doe ons maar appeltaart.

    En verzorg je Sandra nu wel goed?
    Moest je nog met haar naar het healt center toe?
    Wat een toestand,dacht je dat je in Griekenland was of zo.

    Custardvla smaakt dat het zelfde als bij ons de custardpudding??
    En zie ik het goedop dat pak doen ze dat op een taart?

    Zo weer genoeg getikt.

    Dikke kus en knuffel van ons.


  • 12 Maart 2012 - 19:56

    Tante Lien:

    Hè Marjolijn rustig rustig je schrijft het toch zelf al!!!!!!
    T''s net of ik mezelf lees haha

  • 13 Maart 2012 - 06:09

    `Marieke:

    @Tante lien & Marjolein: Ho ho, houden we het wel gezellig hier?!

    @Ma: Ja ik ga zeker krentenbrood met kaas eten!! Jammie!
    We konden niet naar het health center toe, want we waren thuis slimmie :P De custard doen ze hier idd ook over taart of over fruit en dergelijk! Het smaakt net als de pudding, het is alleen wat dunner :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 24 Dec. 2011
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 84507

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Marieke in Japan

23 Januari 2012 - 09 Mei 2012

Marieke's adventures in Australia!

Landen bezocht: