Top dag, maar wel moe! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Top dag, maar wel moe! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Top dag, maar wel moe!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

14 Maart 2012 | Australië, Sydney

Haai haai!

Pfoe, wat een drukke dag weer vandaag!

Toen Sandra en ik vanmorgen over het schoolterrein liepen werd ik belaagd door stagekids: 'MISS VAN GELDIIIII!'
Eh, ja, goedemorgen :) Haha, nee wel leuk hoor dat enthousiasme! Beter dan andersom, toch?!

Ik heb in de klas alle spullen voor mijn les klaargelegd en mijn mentor’s doel was om voor morning tea de phonograms, Engels, begrijpend lezen en de class talks te hebben gedaan. Tja, dat is dus niet gelukt. Hoe verassend, haha.

Na morning tea was het tijd voor mijn rekenles over volume en het ging echt super goed! Groepen indelen, uitleg, alles was kort en bondig en ook nog eens goed uitgelegd. Ook het ‘noise level’ hield ik dit keer goed in de gaten :P

De kids moesten met blokjes torentjes bouwen, dan het aantal blokjes tellen en ze in de goede volgorde zetten van de meeste blokjes naar de minste (dus van the biggest volume till the least volume! )

Na het eerste deel van mijn les moesten de dametjes naar zwemles en ik moet zeggen dat ik al steeds handiger wordt in het opdoen van die zwemcapjes (die dingen voor op het hoofd). Oh, het is zo’n schattig gezicht! Ascham badpakje, zwemcapje, duikbril… Heel professioneel :P

Een half uurtje later was het zwemmen weer klaar en kon ik mijn rekenles afmaken. Top top top! Fijn gevoel aan overgehouden! Mijn mentor had pleinwacht tijdens de lunch, dus vroeg ze me of ik de stoelen klaar wilde zetten voor drama. Tuurlijk, doe ik even! Zegt ze: ‘Ohh wat moet ik doen als jij weg bent? Ik moet vitaminen gaan slikken ofzo’
Eh.. oke :P

Dus ik heb alle stoelen klaar gezet, hoor ik na de lunch dat een collega de hal nodig heeft om haar toneelstuk te oefenen.. geweldig. Dus alle stoelen moesten weer terug gezet worden, maar gelukkig kreeg ik dit keer hulp van wat kinders, dus dat klusje was snel geklaard.

Terwijl de leerlingen naar art waren, hebben mijn mentor en ik wat dingen doorgenomen voor de rapporten. We waren het grotendeels met elkaar eens, maar ik heb haar wel goed geholpen zij ze. Twee zien altijd meer dan één en dat is ook zo !

En voor ik het wist was het alweer 3 uur: tijd voor carline. Binnen tien minuten waren alle meiden opgehaald en mijn mentor had een vergadering. Dus ik was ‘excused’!

Sandra en ik gaan morgen de assembly doen over ‘Koninginnedag’ en we hebben een superleuke powerpoint in elkaar geflanst! We komen verkleed in oranje het podium op, geschminkt en al! Ben benieuwd hoe ze dat gaan vinden! Ik ga het filmen, dus wie weet kan ik het jullie nog laten zien :)

Vanavond had ik wat last van hoofdpijn, maar na een aspirintje en een douchebeurt was het weer over gelukkig. Vroeg naar bed vanavond!

Het paardrijden gaat trouwens door aanstaande zondag en deze vrijdag gaan we die nightlife tour doen! Leukkkk :D

Oh Marjolijn, het diner bestond uit gebakken aardappeltjes, groentes en een worstje :P

Dit was het weer voor vandaag, genoeg geschreven!

Tot morgen!
Kus!

  • 14 Maart 2012 - 10:41

    Jan Ellis En Ronja:

    heej!

    Ronja was moe van het Skype gesprek, ze slaapt al! :D haha!

    Ben erg benieuwd of het gaat lukken met de foto... Succes morgen oranje leeuwtjes van me!! ;)

    Dikke kus vanuit streukel, hasselt HOLLAND!

  • 14 Maart 2012 - 12:08

    Marjolijn:

    Ik ben dr dol op.....je verslagen bedoel ik he.
    Nou logisch dat je hoofdpijn had. tjeetje zou ik ook hebben als ik zo'n dag achter de rug had.
    sjonge wat hebben die meiden ook een progamma op een dag.
    als die thuis komen kunnen ze zo door naar bed.
    mooi dat alles weer goed verlopen is. Ben benieuwt hoe ze het vinden morgen....oranje spullen ook meegenomen in de koffer?
    Nou leuk dat het door gaat zondag. en dan die nachttrip. spannend.
    Fijn dat je me toch even het menu hebt doorgeven.

    slaap lekker.

    kus mij

  • 14 Maart 2012 - 12:15

    Tante Lien:

    Heeeey Marieke,

    Ik was al wat ongeduldig,dacht ze slaat vandaag over hahaha
    Maar je was erwel,gelukkig!
    Het was zeker weer een drukke dag zeg,maar dan gaat de tijd ook snel haha...
    De meiden gaan wel van hot naar her zeg,rekenen dan naar zwemles dan het rekenen nog weer afmaken ze worden echt geleefd!
    Ik hoop dat je een filmpje kunt laten zien van de Assembly, of in ieder geval wat foto's. Altijd leuk!!
    Fijn dat het paardrijden door gaat,gaan jullie alle vier!
    Nou Meis je zus komt eraan dus ik ga stoppen!!

    Groetjes en een kus van TanteLien

  • 14 Maart 2012 - 18:02

    Pa En Ma:

    Hoihoi,

    Wat leuk dat je zo enthousiast begroet wordt door de damestjes.
    Je bent helemaal ingeburgerd daar.
    Gelukkig was je vandaag wel duidelijk met de uitleg,en heb je er geen chaos van gemaak.
    Weer iets waar ik me over verbaas,een eigen zwembad bij school.
    Ja zoals ik gisteren al zei het is gewoon een stad.
    Nu snap ik ook waarom het schoolgeld zo duur is.
    Eigen zwembad,tennisbaan,bibliotheek,
    ziekenhuis,etc.
    Echt een privéschool.
    Mocht jij ook nog een paar baantjes trekken?
    Zijn de weersverwachting voor vrijdag goed?
    En hebben jullie je al aangemeld voor de boswandeling,haha.

    Nou, tot de volgende keer.

    Dikke kus en knuffel van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 24 Dec. 2011
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 84507

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Marieke in Japan

23 Januari 2012 - 09 Mei 2012

Marieke's adventures in Australia!

Landen bezocht: