Stageweek nummer 8! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Stageweek nummer 8! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Stageweek nummer 8!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

19 Maart 2012 | Australië, Sydney

Hallo hallo!

Er is er één jarig hoera hoera, dat kun je wel zien dat is de Sydney Harbour bridge :D Jaja, de brug is vandaag precies 80 jaar geworden! Helaas nog geen taart gehad :P
Stageweek 8 is van start gegaan! Nog maar 10 dagen stage te gaan :D

Vanmorgen weer vroeg uit te veren en eenmaal in de woonkamer kwam ik een Italiaanse huisgenoot tegen. Wow, normaal komt die pas veel later uit bed. Scheen dat ze moest werken en ze ging ook vrijwel direct weg, dus ik kon lekker rustig wakker worden.

Rond 8 uur waren we op stage en het scheen dat er een ongeluk was gebeurd en dat veel leraren en leerkrachten dus later zouden zijn. Natuurlijk was mijn mentor wel van de partij, de bikkel ;)
Ik kwam binnen met een big smile en zei: HAPPY BIRTHDAY!
Nou ik kreeg me toch een geweldige reactie: Ohhh how did you know??? You naugthy girl!! You only eat cheese sandwiches, you can’t afford a present!

Eh.. ok :P Dus omdat ik boterhammen met kaas eet ben ik arm en kan ik me geen kado veroorloven?! Gelukkig vond ze het wel erg leuk en was ze er blij mee. Ze bedoeld het allemaal wel goed, daar gaat het om :)
We moesten bijna direct door om de meiden op te halen en kwamen erachter dat de klas nog lang niet compleet was. Waarschijnlijk dus door files enzo.

Ik heb weer voor klusjesvrouw gespeeld vandaag en heb weer allerlei kleine dingetjes gedaan; kopiëren, kids helpen, reading folders, enzz.
Wel een lekker opstartdagje zo! Morgen moet ik weer ‘echt’ aan de bak ;)

Het was weer een leuke, drukke dag in de klas en ik hoorde dat een leerling donderdag voor het laast is deze term, want ze moet naar een begravenis in Griekenland. Moet er dus aan denken om donderdag een klompje mee te geven! Raar idee dat je die kinderen straks nooit meer terug zult zien!

Na school was het tijd voor een afternoon tea, nog voor de verjaardag van mijn mentor! Lekker stukje chocoladetaart gehad (stukje ja, want die stukken die wij altijd serveren, daar halen zij 5 stukken uit ;) )
Wel gezellig gekletst en morgen is er nog een verjaardag, dus wat een feest wat een feest. Oja, ik werd ook nog verplicht om een verjaardagsliedje in het Nederlands te zingen, omdat ik als laatste in de klas was (dat overigens door m’n mentor kwam). Gelukkig wilde Sandra me wel ondersteunen en dus kraaiden we er samen op los in een vrolijk ‘er is er één jarig’. Ze vonden het maar wat leuk en vonden het echt feestachtig klinken, hahaha. Ze deinden al helemaal mee op de maat :P

Er moesten ook nog wat boodschappen gedaan worden bij de Aldi, dus dat hebben we ook maar gedaan. Na de Aldi nog even langs het postkantoor, om te vragen naar de tarieven voor verzendingen naar Nederland. De beste man vond dat hij alles stap voor stap uit moest leggen, want waarschijnlijk zagen we er dom uit? Het was zo klaar als een klontje maar hij stond erop om zijn uitgebreide uitleg erbij te geven. Ook nog even bij de apotheek gekeken naar oogdruppels voor m’n lenzen, omdat ik nogal last heb van geïrriteerde ogen. Ik draag elke dag m’n bril! Oogdruppels aangeschaft á $10,95, dus maar hopen dat het werkt!

Daarna terug met de metro en eenmaal bij Town hall aangekomen: REGEN.
Fijn, net nu ik m’n paraplu niet mee heb. Bikkels als we zijn zijn we natuurlijk gewoon door de regen gebanjerd :P

Vlak voor ons appartement moeten we een straat oversteken en door de regen was de stoep nogal glad geworden. En ja hoor, jullie kennen me, dus daar ging ik – WOEPS! – onderuit. Toch de lompe van Gelder kant in mij ;)
Er kwamen gelijk twee mannen op me af die vroegen of ik oké was enzo, heel aardig! Een vriendin van een man had zelfs in zijn vinger geknepen, omdat ze mij zag vallen en zijn vinger zat in een spalk, hahaah. Arme kerel.

Gelukkig hoefde ik nog maar één straat verder te strompelen en daar kon gelijk mijn witte legging (die op de knieën inmiddels zwart was) in de was gooien. Hopen dat het eruit gaat.
Nu zit ik lekker te chillen op de bank (het menu was macaroni overigens) en straks nog even langs de supermarkt voor nieuw vershoudfolie :P

Nou dit was het geloof ik wel weer voor vandaag! Tot morgen en een dikke knuffel van mij!

Liefs Marieke

  • 19 Maart 2012 - 08:39

    Marjolijn:

    Nou meis toch...gelukkig zijn de kerels daar wel charmant. de arme kerel zal nu nog langer last hebben van zn vinger. ach het "lompe" bezit ik ook en ....ben dr nog trots op ook hoor haha
    Het klinkt als een hele leuke dag. feestjes zijn wij dol op he en ik begrijp dat wij hier in holland lompe stukken taart serveren haha
    nou ook daar zijn we dol op haha
    heerlijk macarini jummie. met een gebakken eitje of is dit niet studentenproof daar? kunnen ze wel eieren?
    nog maar 10 dagen dat klinkt wel heel kort ineens he. Heb je de klompjes al wel klaar? en waarom zie je haar niet weer dan. Blijft ze voor langere tijd in Griekenland.
    Nou hoop dat je knie morgen niet te blauw is. dikke kus van mij en groetjes aan sandra en de rest.

    kussie mij.

  • 19 Maart 2012 - 09:44

    Sanne:

    Wat een slimme actie toch weer van je, gelukkig was je bijna thuis! Toch fijn om te weten dat er nog aardige en charmante mensen zijn die je even helpen! Die bestaan dus nog :) Leuk dat je stagebegeleider 't zo leuk vond dat je aan haar verjaardag had gedacht, heb je toch mooi weer punten gescoord! ;)

    Liefs!

  • 19 Maart 2012 - 09:44

    Tante Lien:

    Heey Marieke,

    Dus ze vond je cadeautje wel leuk!
    Taart word je daar dus niet dik van haha..
    Ik dacht dat kaas wel een luxe beleg is daar,of bedoelde ze dat ook zo omdat het zo duur is en je dan geen geld hebt om een cadeautje te kopen haha!
    Heeft ze dan mooi mis,Hollanders laten zich op zo'n moment niet kennen haha!
    Ben je er verder goed van afgekomen na die val party?
    Echt wat voor de van Gelders hè,tenminste de vrouwelijke kant dan natuurlijk!
    Hoop dat je je legging weer schoon krijgt!
    Nou Meisie tot morgen maar weer, voor straks een welterusten en slaap lekker!

    Knuffie Tante Lien

  • 19 Maart 2012 - 13:19

    Jan Ellis En Ronja:

    Heb je al snoepjes op je knie gelegd?? Deed oma ook altijd bij ons, dan was het zo over!! ;)
    Jammer van je legging.. Niet stuk??
    Grappig om zo nu en dan die verschillen te zien, zoals nu bij verjaardagen. We maken er bij hun vergeleken echt een vreetfestijn van blijkbaar hihi.
    leuk trouwens dat je mentor tegelijk jarig is met de brug..! NIet even oud zeker?? :P

    Groetjes en een dikke kus!
    PS: Jippie de magische 50 grens is bereikt!! :D


  • 19 Maart 2012 - 18:01

    Pa En Ma:

    Goeeeeeeeeeeeedemorgen!!!

    En nog spierpijn van de knol van gisteren?

    Wat heerlijk dat je lekker rustig op gang kon komen na zo'n druk weekend.
    Dus ze liepen niet weg toen jullie begonnen te zingen.
    Gelukkig dat het kadootje in de smaak viel.
    Wij gaan dus even de taartpunten aanpassen hier.
    Lijkt nergens op als het hier vijf keer zo groot is.

    Jullie hadden aardig wat boodschappen op je lijstje staan.
    Wel fijn dat die man van de TNT het zo uitgebreid uitlegt,haha

    En de druppels al geprobeert????
    Hoop zo dat ze helpen en dat je dan de lenzen weer in kunt hebben.

    Tja en Ellis vroeg het al maar de legging is toch niet stuk!!
    Je weet het hè,vel groeit wel weer aan de legging niet.

    Het recept van vandaag klikt goed.

    Tot zover maar weer.

    Dikke kus en knuffel van ons.


  • 19 Maart 2012 - 20:10

    Marieke Van Gelder:

    @Marjo: Ze kennen hier wel eieren, maar nee, we hebben geen gebakken eitje erbij genomen.. wel een goed idee voor de volgende keer trouwens!
    En dat meisje blijft weg tot na de vakantie, dus dan ben ik al weg!

    @Ellis & ma: Er zit wel een gat in de legging... maar misschien dat ik m nog kan opstropen ofzo ;) Kijk wel even. Hè, zonde van zo'n duur ding!
    De druppels heb ik geprobeerd, maar kan het nog niet beoordelen. Aan het eind van de dag breng ik verslag uit, ok??
    Enne, Ellis! Qua leeftijd komen de brug en m'n mentor wel bijna overeen hoor, ahahahahah!
    Maar de brug was maandag jarig en mijn mentor afgelopen zaterdag ;)

    Kus & knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 24 Dec. 2011
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 84512

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Marieke in Japan

23 Januari 2012 - 09 Mei 2012

Marieke's adventures in Australia!

Landen bezocht: