Productief dagje :) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Productief dagje :) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Productief dagje :)

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

23 Maart 2012 | Australië, Sydney

Goodmorning~! (evening for me!)

Wat is het toch een luxe om uit te kunnen slapen op die vrijdagen zeg! Heerlijk :) Was rond 9 uur wakker en kon weer lekker rustig opstarten.
Onder de douche gesprongen en daarna een ontbijtje naar binnen geschoven.
Toen ik de yoghurt terug wilde zetten viel het weer van de plank, op de grond en ja hoor.. wat flatten yoghurt op de vloer. ZUCHT. DIE DURE YOGHURT!!
Nou ja ik kon dus de vloer boenen op de vroege ochtend ;)

Ik heb vandaag echt veel voor m'n leervraag kunnen doen, dus daar was ik wel heel blij mee :) Schiet eindelijk een beetje op nu!

Rond een uurtje of 3 stelde Sandra voor om naar het park te gaan en ik had wel zin om even de benen te strekken. Het was een lekkere wandeling met een stralend zonnetje aan de hemel!
Op een gegeven moment stonden we bij een stoplicht om over te steken naar een ander gedeelte van het park, begint er ineens een man tegen ons te kleppen. Ja, dat het zo belachelijk was dat fietsers gewoon over de stoepen fietsen, dat gebeurde alleen in Sydney! Hij woonde hier nu al 21 jaar maar bleef zich erover verbazen, mopper mopper mopper.
'Ohh girls where are you from? Not from Sydney right?'
Nee meneer we komen uit Nederland.
'Ohhhh I'm from Prague!'
Hij bedankte ons vriendelijk voor het praatje (eh, wij hebben vrij weinig gezegd omdat hij alleen maar aan het mopperen was over alles dat mis was aan Sydney) en wenste ons nog een fijne dag. Ja meneer, u ook nog een fijne dag.
Serieus, waarom woon je al 21 jaar in Sydney als er van alles mis is aan de stad?! Nou ja.

We liepen verder en kwamen aan bij een mooie fontein. Natuurlijk wat foto's gemaakt en al snel kwam er een jongen aan die aanbood om een foto te maken van ons tweeën. Sjonge jonge, je kunt nog geen foto maken of er staat alweer iemand naast je om een foto van je te maken, haha! Nee, wel vriendelijk hoor!
De foto werd gemaakt en toen de jongen weg was kwam er een gezinnetje aan lopen: 'Ohhh als wij nou een foto voor jullie maken, kunnen jullie er dan één voor ons maken??'
Tja, wij hebben al een foto meneer, maar we willen wel een foto maken hoor! Geen probleem.
Dus een foto van het gezinnetje maken en daarna weer verder op ontdekkingstocht.

We kwamen aan bij de St. Mary chapel. Een mooie katholieke kerk waar we heeeeerlijk even tot rust kunnen komen. Vind het altijd wel wat hebben, even lekker rustig in een kerk zitten. Helaas waren de biechthokjes gesloten ;)
Na even rondgekeken te hebben heb ik een kaarsje aangestoken voor iedereen die er niet meer is.

Eenmaal uit de kerk was het weer tijd om terug te gaan naar het appartement, want Mona zou langskomen om eens even uit te leggen wat er nou allemaal mis was met de sleutel. Ze zou 5 uur langskomen, maar om 8 uur was ze er nog niet. Wel kregen we een sms dat ze morgen langs zou komen en dat het goed zou komen met de sleutel.
We hebben samen met de huisgenootjes afgesproken dat we eigenlijk niet de volledige huur willen betalen, omdat zij het zo laat afweten met die sleutel. Kijken of het lukt!

Vanavond hebben we aardappels met wortels gegeten (1kg wortels voor $1 bij de Coles! Wohoo!). Heerlijke Hollandse pot dus!
Nu nog even lekker chillen en morgen naar het strand!

Dikke smak van mij!

Ps: Wat vliegt de tijd toch jongens! Nog maar 7 dagen stage!

• 23 Maart 2012 - 11:36

Marjolijn:

Nee, neee, neeeeee dan vallen we in een heeeeel diep gat.
    Maar we moeten nog eventjes wachten voor we je in de armen kunnen sluiten en al die smakkerds die heen en weer zijn gegaan live te kunnen geven.
    Maar.....we hebben geduld hoor.
    Zolang jij van die mooie verslagen typt zijn we toch een beetje bij je.
    Zo..........nou die dure yogurt.......wat moet ik daar van zeggen....ja......de van gelder kant hahahah
    Gebeurt mij regelmatig zoiets. 1 voordeel.......vloer weer proper.
    Maar heerlijk he dat uitslapen.....mmm....ik mag morgen weer. hahaah. De zaterdagmorgen is voor mij. Gelukkig redden de boys zich dus. Mare jullie hebben gelijk hoor. als je niet fatsoenlijk in je duur betaalde huisje kan dan hoef je ook niet volledig te betalen.
    Hoop voor je dat ze erin trapt.
    Nou worteltjes alleen zal hier niet gauw op tafel staan. Ik zie Willian en Roalt's gezicht al betrekken. ieuww.
    Dus jullie hadden heerlijk weer vandaag. Nou wij hier ook. Zo genieten. Heerlijk lente weer....ben d'r dol op.
    mooie foto"s weer. vooral die fontein leuk hoor.
    Je zult zo al wel heel wat foto's geschoten hebben.
    Nou meiss, geniet van je vrije zaterdag en tot.....de volgende keer.

Heel dikke smok Mij.

• 23 Maart 2012 - 12:19

Tante Lien,:

Halloooootjes,

Zonde van die dure yoghurt maar gebeurt hier ook regelmatig haha...
    Leuke foto''s heb je weer!
    Ik hoop voor jullie dat het lukt met Mona, heb je lekker wat extra vakantie geld haha...
    Ga je nog even een mail sturen om nog eens te skypen je hoort nog van mij!
    Nou weet ik nog niet of dat meisje het klompje ook leuk vond!
    En wat hebben we lekker gezond gegeten deze keer worteltjes,hoe Hollands is dit...
    Nou meid nog zeven dagen te gaan,en lekker de boel inpakken en lekker vakantie vieren!
    Dit was het voor vandaag,morgen ben ik weer!

Lots of kissen Tante Lien

• 23 Maart 2012 - 18:09

Pa En Ma:

Haaai lievie!!!!!

Wat een leuke foto's!!!!
    En dat met herfstweer,korte broek,topje ,slippers.
    Nou dan is hier de herfst wel anders loop je er niet zo bij.
    Maar hier is het lente en genieten van de zon!!

Waren jullie nog niet in de buurt geweest van de kerk??
    Wat mooi dat je een kaarsje aan gestoken hebt.
    Maar eigenlijk weet ik dat ook wel want dan doen we altijd hè.

Over de yoghurt is al genoeg gezegd.
    Kan iedereen gebeuren.

Wat leuk dat iedereen zo sociaal is en direct foto's wil maken.
    En heb je niet tegen die klagende man medegedeeld dat hij beter terug kan gaan naar Praag?
    Daar hebben ze natuurlijk geen stoepen om op te fietsen.

Ben benieuwd hoe het afloopt met Mona.
    Je zult de Italiaanse dame het woord wel laten doen denk ik,haha

Heerlijk worteltjes,haha die had je eigenlijk van de week moeten eten,dag van respect(oranje).

Nou chill ze morgen op het strand.
    Vergeet niet je hoedje en zonnebrand en water.

Dikke kus en knuffel van ons.

• 23 Maart 2012 - 20:33

Jan Ellis En Ronja:

Haaaaaaaai lief! :)

Mooie foto's!
    Fijn dat de medemens daar zo attent is, het is erg leuk om foto's van jullie samen te hebben!

En een KILO! wortelen voor 1 dollartje. Heerlijk, kunnen jullie 2 dagen van eten hihi. Misschien zijn er nog ergens uien in de aanbieding??.... HUTSPOT!!

Dikke smakkerd!

• 25 Maart 2012 - 18:11

Saskia:

Heee wat sta je leuk op die foto! Lekker spontaan!!

Leuk van die oude mannetjes hihi die een praatje komen maken, of eigenlijk alleen willen zeuren! erg leuk! :P

Geniet!!