Kijk daar is Flipper.. Flipper! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Kijk daar is Flipper.. Flipper! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Kijk daar is Flipper.. Flipper!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

30 April 2012 | Australië, Surfers Paradise

Oranje Boven, Oranje Boven... FIJNE KONINGINNEDAG ALLEMAAL!!!

Jaaa dames en heren, vandaag is DE dag! De meisjesdroom gaat vandaag in vervulling; Ik ga zwemmen met dolfijnen! Yes!

Vanmorgen ging de wekker al heeeeel vroeg, want we wilden Marjet natuurlijk nog wel even gedag zeggen. Ze ging half 7 de deur uit en we hebben elkaar bedankt voor de leuke tijd! Want het was echt top de laatste weken met z'n drieën!

Zelf zijn we nog lui in bed blijven liggen, maar daarna hebben we nog even boodschappen gedaan. Sea World was pas om 10 uur open en het is ongeveer 10 minuten rijden met de bus, dus we hadden de tijd. Boodschappen gedaan en toen zijn we naar huis gegaan om de spullen te pakken en weer op weg gegaan, haha! 10 minuutjes later waren we al bij Sea World en zo te zien was het druk. Had ik trouwens al verteld dat de zon scheen?! En het was lekker wee! YES geen regen!

Sea World had veel te maken met Nickelodeon zo te zien, want overal waar je keek zag je Spongebob en Dora. Niet dat ik het erg vond hoor, want pabo mensen blijven toch altijd nog een beetje kinds, niet?!
Even rondgekeken en we zagen allerlei zee-beestjes als roggen, pinguïns, haaien, dolfijnen (!!) etc. Daarnaast waren er ook een aantal attracties, waar we er natuurlijk een paar van hebben uitgeprobeerd.

Wij marcheerden vrolijk op de 'Jetski rescue' af en gingen in de rij staan. Al snel kwam er een miep van de attractie op ons af en vertelde ons dat we onze tassen in een kluisje moesten stoppen, want er was geen plek om ze daar neer te leggen. ZUCHT, oké. Dus wij weer uit de rij, tassen in een kluisje gedaan en weer IN de rij gestapt. De attractie was echt geinig: Je zag op een Jetski en je ging net als in een achtbaan gewoon over een soort 'rails'. Echt super leuk en het ging hardddd :P
We waren wel gelijk goed wakker geschud, hihi.

Na de attractie zijn we nog wat verder rondgelopen en we kwamen ook nog langs een 'touch pool'. Daar waren allemaal kleine vijvertjes waar je zeesterren en zee komkommers mocht aanraken. Nou de sterren heb ik aangeraakt, maar de komkommers heb ik laten liggen, hihi.

Rond half 2 moesten we richting de informatie balie om ons 'in te checken' voor het zwemmen met dolfijnen! Dat was snel gepiept; we kregen een polsbandje om en er werd ons verteld dat we rond 2 uur terug moesten komen om de wet-suits op te halen. Prima!

Intussen hoorden we allemaal commotie van buitenaf komen. Bleek dat er een of andere Jet-ski show opgevoerd werd! Leuk leuk! We hebben gelijk een plekje opgezocht in het zonnetje op het gras en hebben genoten van de mooiste en stoerste jet-ski kunsten! Echt super gaaf! De vier mannen die de stunts uitvoerden waren ook niet vervelend om naar te kijken overigens. Na de show kon je nog met alle vier op de foto en je snapt natuurlijk dat Sandra en ik die kans genut hebben ;)

Na de show hebben we de wet-suits opgehaald en liepen we naar de kleedkamers, om ons in deze o-zo-charmante pakjes te hijsen. Een kwartiertje later kwam iemand van Sea world ons ophalen en toen ging het dan eindelijk gebeuren! We werden voorgesteld aan de trainster en aan onze dolfijn voor vandaag: Halley. Ja jongens, de naam van de dolfijn heb ik alleen onthouden, haha. Er zwom ook nog een baby dolfijntje rond, maar die mochten we niet aanraken, want aanraken betekent dat hij iets goeds deed, terwijl hij niet van z'n trainer weg mag zwemmen. Maar oohhh wat lief!

De trainster nam ons direct mee naar het diepere gedeelte van het zwembad en daar liet ze Halley allerlei kunstjes doen. We mochten veel aaien en ook wij mochten de dolfijn kunstjes laten doen. Heel bijzonder! Het voelt trouwens heel gek, beetje als rubber ofzo :)
De trainster vertelde ook heel veel informatie over dolfijnen. De meest spectaculaire, maar ook grappige dingen werden laten zien. Zo kon Halley allerlei geluiden maken, maar ook de hoogste sprongen maken! Echt super!

45 minuten zijn zo voorbij en voor we het wisten was het alweer tijd om uit het water te gaan. Maar oh wat ben ik blij dat ik het heb gedaan!

Na het spektakel hadden we nog wat tijd om rond te lopen en wat attracties uit te proberen (boomstam attractie, altijd leuk!) en we hebben ook een Spongebob film in 3d gekeken! Ja jongens :P

Het was zo 5 uur en tijd om te gaan. We hebben een super leuke dag gehad en ik denk dat we die ook niet snel zullen vergeten.

's Avonds hebben we lekkere wraps gegeten (ja alwéér ;) nog even en ik heb weer variatie in m'n eten) en nu zitten we weer lekker te chillen.
Nog 2 dagen in Surfers Paradise en zoals het er nu uit ziet komt het goed met het weer!

Fijne koninginnedag allemaal niet niet teveel tompoezen eten hè ;)

Dikke smak van mij!

• 30 April 2012 - 17:17

Tante Lien:

Haaaaai,

Nou nou wat weer een belevenis zeg,en wat een leuke foto je staat ervoor op!
    En meid wat ben je al bruin ,ondanks al die regen ben je goed verkleurd hoor!
    Wat fijn dat je dit ook hebt kunnen doen....
    Heb je nog wel iets wat je graag nog zou willen doen?
    Je heb t denk ik alles wel gehad,dus kun je naar huis haha
    Geniet de laatste 2 dagen nog lekker in surfers Paradise ,voor je het weet zit je in het vliegtuig naar Sydney!
    We horen graag gauw weer van je!

Dikke kus Tante Lien

• 30 April 2012 - 17:25

Pa En Ma:

Hey waterratje,

Nou KONINGINNEDAG is goed verlopen hier.
    Het was heerlijk weer en daar hebben we volop van genoten.
    Heerlijk over de kindermarkt geweest,en uiteraard ook wat spulletjes gekocht.
    Je kunt die kinderen toch niet zo voorbijlopen en niets kopen.
    We verplaatsen het gewoon van de ene naar de andere zolder.
    Vanavond nog even naar het vuurwerk.

Wat aardig dat jullie Marjet hebben uitgezwaaid.
    Ook logische als je het gezellig hebt gehad.
    Dus je droom is werkelijkheid geworden.
    Gelukkig hebben we bewijs van een mooie foto.
    Ja en inderdaad juffen zijn soms net kinderen maar dat wist ik al.
    Vind het dus ook niet raar dat je naar de film van Sponsbob bent geweest.
    Denk dat je rugtas zo zoetjes aan wel vol is nu met allerlei ervaringen en belevenissen.
    Je kunt dus zo langzamerhand weer richting Nederland komen.
    Nog maar 9 dagen zie ik.
    De laatste dagen gaan snel.

Dikke kus en knuffel van ons.

• 30 April 2012 - 20:24

Marjolijn:

Nou tis wat met jou. Je kunt straks een boek schrijven over je avontuur in australie.
    Wel leuk om te lezen allemaal hoor.
    Hopelijk blijft het weer idd nog een beetje mooi. Das wel net zo lekker.
    Dit was mn eerste koniginnedag zonder tompouchen dus....helaas.
    Wel een fikse keelontsteking waar ik niet vrolijk van word. Nou meis geniet er nog maar eventjes van zolang het nog kan.

Dikke smok mij

• 30 April 2012 - 20:33

Jan Ellis En Ronja:

Wauw!
    Wat een ontzettend leuk verhaal! :D
    We zijn echt super blij voor jullie dat het een groot succes is geweest.
    Klinkt wel iets anders als SeaWorld in Scheveningen... hahahahahahahaaaaa!

Enne... Die zeekomkommers zouden wij ook niet schattig en aaibaar vinden hihi.

Tot heeeeeeeeeeeeeeeeel snel! :D