Eerste deel zit erop! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Eerste deel zit erop! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Eerste deel zit erop!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

24 Januari 2012 | Zuid-Korea, Seoel

Hey allemaal,

We zijn veilig aangekomen in Seoul, zelfs een half uur eerder dan gepland!! We waren hier dus om 11:30 Zuid-koreaanse tijd. We kregen van onze lieve piloot het bericht dat het -7 was in Seoul en wat keken we daar naar uit... *kuch*
We hebben op t vliegveld geld gewisseld en daarna hebben we bij de info balie gevraagd of ze ons hotel wilden bellen. Dit was allemaal zo geregeld en 10 minuutjes later stond er een verlegen, oud koreaans mannetje voor ons klaar. Hij deed netjes onze koffers in de auto, maar ik had wel medelijden met hem. (Aangezien wij twee koppen groter en wat steviger zijn, maar goed)
We hebben daarna ingecheckt in het hotel en zijn daarna eigenlijk meteen op pad gegaan. We zijn naar de wijk 'Myeong dong' geweest, helemaal zelfstandig met de
metro! Die is hier niet duur overigens en heel overzichtelijk. Eén keer kwamen we er niet uit en keken we waarschijnlijk een beetje moeilijk, want we hadden zo een aardig koreaans meisje naast ons staan die ons op weg hielp. Erg behulpzame mensen hier dus!!

Na een dag in -7 rond te hebben gelopen begon de vermoeidheid er wel in te slaan en de tenen raakten wat bevroren. Tijd om terug te gaan naar het hotel, waar onze heerlijke zachte bedden klaar staan. Morgen gaat de wekker om 5:00 weer om onze reis te vervolgen! Weer 10 uur in het vliegtuig! (Wat overigens best goed te doen is met films, series, muziek, spelletjes, etc etc)

Tot zover het eerste verslag, de volgende hopelijk uit Sydney!!

Xxx Marieke

• 24 Januari 2012 - 10:12

Jan Ellis & Ronja:

Wauw! Klinkt super!
    Heb je toch nog een beetje vorst gehad haha!
    Wat een cultuurshock.. Als je 'straks' het vliegtuig uit stapt is het +28 (!!) graden :D

• 24 Januari 2012 - 10:26

Fancy:

Heej..

Wat leuk om al wat van je te horen!! Goed dat het 1e deel goed gegaan is.. Wel koud zeg... Slaap lekker en succes met je vervolgreis...

Liefs...

• 24 Januari 2012 - 10:44

Pa En Ma:

Hoihoi!!!
    Fijn van jullie te horen dat alles goed is gegaan. Dus ook daar bestaat internet. We hopen dat jullie lekker hebben gegeten een goede nachtrust hebben en morgen fris en fruitig aan het 2de deel kunnen beginnen. We kijken al uit naar het volgende verslag.

• 24 Januari 2012 - 12:18

Tante Lien:

Hoi Marieke,

Fijn te horen dat het eerste gedeelte
    goed verlopen is.
    Dus het is erg koud daar,maar dat ben je wel een klein beetje gewend toch!
    Hopelijk gaat het tweede gedeelte van de reis ook zo snel en gemoedelijk!
    Leuke groene slippers trouwens haha
    Hoop snel weer wat van jullie te horen....

liefs Tante Lien en Ome Jan

• 24 Januari 2012 - 12:36

Saskia:

Woehoeeee jullie zijn op de 'helft'!
    Ik was wel heel benieuwd of jullie aangekomen waren.. en.....
    je wordt al flink gemist hoor!
    Vond het zo'n raar idee jou weg te zien lopen door de douane.. maar gelukkig hebben jullie het naar je zin daar,, op naar de volgende reis!
    Succes ^^

Liefss Saskia.

• 24 Januari 2012 - 12:57

Esther :

Mriekaaaah! M'n moeder en ik houden je in de gaten hoor. Wat gaaf om even rond gelopen te hebben in Korea!! We wachten in spanning op je volgende verslag! Kussss <3

• 24 Januari 2012 - 14:14

Denice:

leuk leuk leuk! succes met de rest van je reis en veel plezier!

• 24 Januari 2012 - 19:22

Marjolijn:

Top dat het zo goed gaat.
    Nu de tweede helft en dan gauw de bikini aan.
    Nog even volhouden dus.

Dikke kus ons

• 24 Januari 2012 - 20:39

Bernadette:

Heej Marieke,

Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen in Korea. Ik had het stiekem vannacht al gezien, ik werd wakker en wilde weten of je veilig was geland.
    En zo te zien hebben jullie al heerlijk rond gekeken in de kou. Kan me voorstellen dat het wel heel koud is. Maar ja, niet klagen over een aantal uren is het weer warmer.
    En wat een super leuke foto's van jou en Garfield en die groene slippers! Echt geniaal... :D
    Nu moet je nog een aantal uren vliegen. Dus ik wens je een hele goede reis. En ook ik kijk al uit naar je volgende reisverslag.
    Liefs Bernadette

• 24 Januari 2012 - 21:28

Sanne:

Wat super leuk om te lezen hoe het tot nu toe gaat, in Zuid Korea! :D Super leuk, maar wat een shock -7 en straks in de +20 graden! ;)
    Geniet er van, veel plezier, en een goede reis, het laatste "stukje"! Ik ga je natuuurlijk verder volgen, en ben nú al benieuwd naar je volgende berichtje! :D
    Liefs, Sanne

• 25 Januari 2012 - 09:55

Pa En Ma:

Hoi hoi,
    Zag op het internet dat jullie net zijn geland. Hopelijk gaat het bij de douane allemaal lekker vlot en kunnen jullie naar de plek van bestemming.