First day of school! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu First day of school! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

First day of school!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

30 Januari 2012 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!!

Nou, terwijl jullie nu net allemaal jullie bedje uitkruipen hebben wij er al weer een hele dag opzitten. Vandaag zijn we voor het eerst naar stage geweest!!

We zijn met de trein naar Edgecliff gegaan en door een groot hek gelopen. Daar kwamen we bij een receptie waar we ons moesten melden. Op het terrein stond een plattegrond van het complex en er waren ook allemaal wegwijsbordjes, ja WEGWIJSBORDJES op een school!
Bij de receptie werden we onthaald door een vriendelijke vrouw, die zichtbaar weer moest wennen aan haar werk. De telefoon ging non-stop en ze zag er ietwat gestrest uit.
We kregen allemaal een mooi naamplaatje opgeplakt en werden even later door iemand opgehaald, die ons naar onze mentoren zou leiden.

Ondertussen werd ons ook van alles over de school verteld en zo kwebbelden we een paar minuten lang, tot we EINDELIJK bij het gebouw Hillingdon aankwamen. In dit gebouw zitten de kleuters t/m groep 4.

Ik heb year 2 en dat is vergelijkbaar met groep 4. De juffen van year 2 zaten allemaal bij elkaar om het rooster door te spreken en daar zat, jawel mijn mentor! Ze heet Vicky Matthews en ze is erg aardig. Ze was erg blij dat ik er was en liet me meteen meekijken naar het rooster.
Sandra werd ondertussen naar haar begeleidster gebracht bij de pre-school.

Na het bekijken van het rooster liet Vicky me het klaslokaal zien en gingen we samen nog wat laatste dingen voorbereiden voordat de meiden kwamen. Allemaal keurige stapels boekjes op tafeltjes... Dikke woordenboeken, rekenboek, allerlei schriftjes voor social studies, engels, schrijven, een huiswerkplanner, etc.
Na de laatste voorbereidingen liepen we naar de grote zaal, waar de dametjes van year 2 al netjes op de grond zaten te wachten. Wij moesten als leraren allemaal op een rijtje staan, terwijl het afdelingshoofd het welkomstwoord deed. Daarna werden wij allemaal voorgesteld (ze struikelde wat over mijn naam, maar ja dat was te verwachten!). Er bleven uiteindelijk 20 meisjes over die wij mee mochten nemen naar ons klaslokaal. Wat een dotjes zeg, met die uniformpjes en hoedjes!! Er kwamen zelfs al een paar meisjes naar me toe : "Mrs Mariekah, You have a really nice dress!"
Echt te schattig voor woorden. En het is wel fijn dat het zo'n klein klasje is! Ik ga waarschijnlijk veel rekenen geven, maar daarnaast ook handvaardigheid en soms een extra instructie voor Engels. Maar aangezien het Engels echt foutloos moet zijn, geeft mijn mentor die lessen het liefst zelf. Begrijpelijk!

Na de kennismaking was het tijd voor de dametjes om alweer naar huis te gaan. Het was een korte introductie dag waarbij de meisjes alleen maar hun boeken in hoefden te pakken en er werd een kennismaking spelletje gedaan. We zijn met z'n allen naar beneden gelopen waar de leerlingen opgehaald worden door hun ouders. Ze moeten allemaal achter elkaar op de grond zitten en dan komen er allemaal auto's achter elkaar langsrijden om hun kind op te halen. In de auto hangt een bordje met de naam van het kind dat ze op komen halen, echt hilarisch om te zien.

Nadat de leerlingen allemaal op waren gehaald mocht ik gaan en bedankten zowel mijn mentor als ik elkaar voor de leuke middag.
Morgen weer een stagedag en ik moet zeggen dat ik er echt naar uit kijk!! Het Engels is nog wel ontzettend wennen, maar dat komt vast wel goed.

Vanavond samen met Raymond en Sandra wat eten in de stad en daarna gaan we misschien nog even kijken bij het Opera House in het donker, want dat schijnt ook een mooi gezicht te zijn!

That's all for now!

Xx Marieke

  • 30 Januari 2012 - 07:13

    Pa En Ma:

    Yoehoe,Nou zo te lezen lijkt het meer een bedrijf dan een school.
    Lijkt me inderdaad erg schattig al die uniformen.
    Ach en ze hebben ook nog een hoedje op.
    Dus je bent niet per ongeluk in de korte broek met slippers naar school geweest.
    En hoe laat begint de school morgen?

    Liefs Pa en Ma

  • 30 Januari 2012 - 07:39

    Tante Lien:

    HOI HOI

    Hier ben ik weer,dat is dan zeker een groot complex zeg!Fijn dat je een leuke mentor hebt.
    Jullie dag is al weer zowat voorbij, die van ons begint net haha
    Ga maar eens op ome Ben aan, kijken of je ma er al is!
    Nou tot het volgende bericht zal ik maar zeggen doegi
    Liefs Tante lien en
    Ome Jan

  • 30 Januari 2012 - 07:39

    Tante Lien:

    HOI HOI

    Hier ben ik weer,dat is dan zeker een groot complex zeg!Fijn dat je een leuke mentor hebt.
    Jullie dag is al weer zowat voorbij, die van ons begint net haha
    Ga maar eens op ome Ben aan, kijken of je ma er al is!
    Nou tot het volgende bericht zal ik maar zeggen doegi
    Liefs Tante lien en
    Ome Jan

  • 30 Januari 2012 - 10:04

    Sanne:

    HooijJ!
    Super leuk om te lezen hoe het er daar op school aan toe gaat zeg! Klinkt heel erg leuk! :) Fijn dat je het er (tot nu toe) naar je zin hebt! Ben benieuwd naar je volgende verhaal!

    Liefs!

  • 30 Januari 2012 - 10:34

    Bernadette:

    Hej Marieke,

    Wat fijn dat je een aardige mentor heb. En ik vind het erg leuk om te lezen hoe het daar op school gaat. Vooral het ophalen... Ik wens je morgen heel veel succes met je stage. Ga je observeren of al meteen een les geven? Ik ben nu al benieuwd naar het volgende reisverslag.

    Liefs!

  • 30 Januari 2012 - 12:11

    Jan Ellis & Ronja:

    Haaaaaai!! :D

    Nou nou wat een verhalen weer!
    Klinkt ontzettend leuk, ach en dan die kleine meisjes... En dat ophalen! Moest je niet ontzettend lachen?? haha!
    En het eerste compliment heb je alweer binnen, wat zei je; "ik heb er een koffer vol van ;)"

    Dus nog geen hip hoofddeksel gescoord?? Wat vind een student tegenwoordig nog duur voor een hoedje/petje :P??

    Groetjes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 24 Dec. 2011
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 84414

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Marieke in Japan

23 Januari 2012 - 09 Mei 2012

Marieke's adventures in Australia!

Landen bezocht: