Dag 4! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Dag 4! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Dag 4!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

02 Februari 2012 | Australië, Sydney

Hoi allemaal!

Vandaag alweer de vierde dag stage en de eerste nacht in t nieuwe huisje gehad. We slapen op een kamer met twee andere thaise meiden. Ze zijn erg rustig en eigenlijk merk je niet dat ze er zijn. We kwamen vanmorgen de woonkamer in en ik wilde het brood en alles pakken. Ik deed het kastje open en.. OMG iets van 10 kakkerlakken in het kastje!! Gadver gadver gadver!

We hebben dus direct maar naar de verhuurster gemaild of ze het ook wil schoonmaken, want dit kan echt niet.

Na het ontbijt was het tijd voor stage. Ik heb vandaag vooral gewerkt aan een buddy system. De kinderen krijgen vanaf volgende week allemaal een vast maatje voor samenwerkingsopdrachten en dergelijke. Daarnaast heb ik veel geleerd over hoe Engels wordt aangeleerd hier en over de aboriginals. De kinderen krijgen vanaf de kleuterklas al les over de aboriginals, omdat dat natuurlijk hun geschiedenis is.

Daarna was het tijd voor 'assembly'. We kwamen met de kleuterklassen, year 1 en year 2 klassen bijeen in de hal, waar de meisjes een paar liedjes moesten zingen. Daarnaast werden wij nogmaals geintroduceert en hebben ze Nederland laten zien op google maps, zodat alle leerlingen een idee hadden over waar we vandaan kwamen. We hebben de kinderen ook nog even aangeleerd hoe je 'goedemorgen' zegt. Lastig hoor, die 'G'!

Na school hebben we het schoolhoofd ontmoet, die erg aardig is! Het voelt echt alsof ze ver boven je staat, maar ze is eigenlijk heel relaxt.

Vandaag was verder een dag zoals alle anderen. De kinderen worden gelukkig steeds opener naar mij toe en ik leer steeds beter met ze te communiceren.

Nog maar 35 dagen stage!! Hahaha.
Ik mis thuis wel hoor...

Vanavond komt Marjet langs bij ons in het appartement om even bij te kletsen! Dus dat is wel weer even leuk!

Dikke zoen van mij!

Ps: Nee Mam, Ellis en Marjolijn. Ik heb nog geen hoedje gekocht. Maar dat komt vooral doordat het de laatste dagen alleen maar regent.. dus ja :P Als ik de eerste zonnestralen weer zie koop ik er één!

  • 02 Februari 2012 - 07:01

    Marjolijn:

    haha oke oke Marieke als je dat dan ook maar beloofd.
    Ik ben de eerste vanmorgen. De rest ligt misschien nog wel op 1 oor.
    klinkt weer erg leuk allemaal meid.
    Het is weer een leuk verslag om te lezen. de tijd vliegt ook nog wel weer he.
    Ach je moet maar zo denken....nu mis je t thuisfront...en na 1 dag weer thuis te zijn straks is het alsof je nooit weggeweest bent.
    tot het volgende verslag!!

    Dikke kus mij

  • 02 Februari 2012 - 08:05

    Tante Lien:

    heeeey marieke,

    Hier ben ik weer,marjolijn kan dan wel de eerste zijn, maar ik heb vanmorgen om 6.45 al gekeken maar toen was er nog niks haha
    jakkes kakkerlakken, jullie hebben
    toch wel gemaild dat je ander broodbeleg gewend bent haha
    Als ik dit weer lees dan heb je het wel naar de zin daar,gelukkig maar!
    Maar de dagen vliegen om, heb je daar ook gewoon weekend?????
    Fijn dat je nu lekker in een apartement zit!
    jullie slapen met zn vieren op een kamer,maar je hebt toch ook wel woonkamer????
    Nou meisi ik stop weer en kijk al weer uit naar het volgende verslag..

    Gr. dikke kus Tante Lien

  • 02 Februari 2012 - 08:09

    Tante Lien:

    Sorry staat wel in het verhaal dat jullie een woonkamer hebben sorry het zal de leeftijd zijn haha xxxxxxjes

  • 02 Februari 2012 - 09:22

    Jan Ellis & Ronja:

    Haaai die haaai!!

    Kakkerlakken.. OMG!
    En kwam de 'baas' na het mailen direct met gif en een sopje??

    35 dagen stage nog maar, dat is helemaal niet zo lang..!! En over 96 dagen kom je alweer terug! De tijd gaat echt snel!

    Groetjes en heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier!! :D

  • 02 Februari 2012 - 12:09

    Willy:

    hoi marieke, leuk om je zo te volgen. Wat een verschil met onze klassen en daar ,toch! je hebt het wel naar je zin en doet nu veel andere ervaringen op. je wordt goed opgevangen. Laat de kinderen onze website ok eens een keer zien. Ben erg benieuwd naar de reactie. Zo te zien is het zo anders.

  • 02 Februari 2012 - 20:48

    Pa En Ma:

    Hoi hoi,
    Terwijl jullie nog liggen te slapen zal ik een berichtje plaatsen.
    Jullie begrijpen het echt niet van die kakkerlakken. Je moet ze eerst even frituren. Dat zie je vaak op tv dat ze dat in het buitenland doen. Nu heb je waarschijnlijkde de snacks van de thaise meisjes ontdekt. Kakkerlakken bestaan dus niet alleen in Egypte. Ik zag trouwens dat jullie geluk hebben met het weekend want dan wordt het weer behoorlijk warm. En als jullie een jas uit doen zetten wij een extra muts op. Groetjes uit het koude Zwolle, Pa en Ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 24 Dec. 2011
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 84445

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Marieke in Japan

23 Januari 2012 - 09 Mei 2012

Marieke's adventures in Australia!

Landen bezocht: