En ja hoor! ... REGEN! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu En ja hoor! ... REGEN! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

En ja hoor! ... REGEN!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

03 Februari 2012 | Australië, Sydney

Bonjour mon amie!

Ca va? Ca va bien, merci! Hihi, ja ik leer zelfs ook nog wat van die franse lessen hier!

Vandaag wederom regen.. voor de afwisseling ;)
De wekker ging weer om 06:15 en onze stoere Sandra heeft het brood en dergelijke klaargezet (weten jullie nog, dat kastje met kakkerlakken?). Sandra zegt telkens dat ze geen kakkerlak ziet, maar serieus, ik zag er ECHT 10 ofzo!!!

Na het ontbijt was het tijd voor ons dagelijkse wandelingetje naar het metrostation en daar namen we weer de trein richting Edgecliff.

Op stage aangekomen werd ik hartelijk begroet door mijn mentor die gisteren serieus tot 10 uur 's avonds op school heeft gezeten!! Man, leraren zitten hier al te klagen wanneer ze een keer tot 6 uur door moeten!

Vandaag begonnen de leerlingen met een rekentoets (sommen +1 +2 en +3) en daarna was het tijd voor Engels. Leuk om te zien hoe de leerlingen hier Engels krijgen aangeboden. We behandelen nu de verschillende klanken van de letters a, e, o, i, u en y. De kinderen hier moeten ontzettend veel schrijven en als een letter niet goed op de lijn staat, wordt hij resoluut uitgegumd door mijn mentor en moeten ze het over doen. Als er niet genoeg ruimte tussen de woorden zit ook en ga zo maar door. (ik moet dit dus ook doen, terwijl ik het echt ontzettend zielig vind... )

Aan het eind van de dag hadden we een korte meeting met het hoofd van ons gebouw en onze mentoren, zodat we wat dingen konden bespreken, zoals opdrachten en regels wat betreft de privacy van de leerlingen. We mogen ons onderzoek wel doen, maar de ouders moeten dan opgebeld worden en er moet toestemming worden gegeven voor alles! Gelukkig mag ik wel gewoon in de dossiers van de leerlingen kijken, dus dat scheelt alweer.
Mijn mentor vind het erg leuk met me in de klas en is ook blij met mijn hulp, dus dat is alweer leuk om te horen!
Tijdens de meeting zei het 'hoofd' ook nog dat ze kaartjes over hadden voor de dierentuin en of wij die wilden hebben. Ja tuurlijk! De dierentuin schijnt hier erg mooi te zien, dus we zijn van plan te gaan als het weer wat beter is.
Daarnaast gaf ze aan dat we misschien ook mee konden gaan met 'field trips' voor de jongere kinderen, zodat we Sydney wat beter leren kennen! Leuk leuk.
En o ja, of we elke donderdag een stukje over Nederland willen vertellen tijdens 'Assembly'. Ze vinden het leuk voor alle klassen om meer te weten te komen over Nederland. We mogen foto's en dergelijke laten zien, maar het mag niet langer duren dan 5 minuten.. right, moeten we nog wat doen of niet?? 5 minuten is de moeite zeg.. :S Oh well, we'll see :D

Eenmaal thuis hebben Sandra en ik lekker pannekoeken gebakken! Die waren heerlijk, maar we hebben wel een heleboel over. Die hebben we netjes verpakt en in de koelkast gedaan (hoe studentikoos is dat!!).

Ok, that's all for now!! Have a nice day Holland!! :D

Xxx Marieke

• 03 Februari 2012 - 08:31

Fancy:

Heej Marieke...
    Regen?!? Hier is sneeuw op komst... Heerlijk... Maar wat een leuke kamer hebben jullie..
    Succes met de stage en geniet van jullie vrije tijd daar!

Liefs..

• 03 Februari 2012 - 09:27

Saskia:

Hihi dat Frans gaat al goed zeg! Je leert er indeed wel veel! Niet alleen het lesgeven, maar ook de lesstof die de kindertjes krijgen! Das hier wel anders met boom, vis etc ;) Dubbele winst noemen ze dat! Leuk om te horen dat jullie je steeds meer thuis gaan voelen, een eigen plekje nu en zonder kakkerlakken haha! IEWL!

En oh ja, ik liep net buiten en toen begon het te sneeuwen! BLUGHH
    Zal ik wat sneeuw naar jullie opsturen?? :-)
    Dus met dat temperatuurtje daar is weinig mis he??? :-D

Slaap lekker voor straks!
    Lieffsss uit Zwolle!

• 03 Februari 2012 - 10:32

Tante Lien:

Hier weer een berichtje uit het witte hasselt!
    Het is echt winter hier, jullie hebben dan wel regen maar ik heb al gezien dat je het weekend weer mooi weer hebt.
    Dat zit er voor ons voorlopig niet in haha
    Maar jullie hebben het daar wel goed voor elkar zo te zien, al die pannenkoeken voor een heel weeshuis haha
    Leuk apartement zo te zien op de foto"s
    En helemaal naar de zin op de stage, wat wil je nog meer!
    De tijd vliegt voorbij.
    Nou meid ik ga weer stoppen voor vandaag, geniet van het mooie weer wat er vast aankomt wij hebben het wel koud voor jou erbij haha
    Liefs tante Lien

• 03 Februari 2012 - 13:44

Marjolijn:

Hoi lief nichtje,

Je ligt nu lekker te slapen. Nou heerlijk joh. Jullie welverdiende weekend staat voor de deur.
    Wist je dat je kakkerlakken heerlijk kunt frituren in een bierbeslag met zelfgemaakte knoflookmayonaise op een bedje van veldsla!!!
    Misschien iets voor jullie haha
    Oké oké die pannenkoeken mogen er ook zijn. Nou we kijken weer uit naar jullie nieuwe belevenissen. Tot dan weer.
    Dikke dikke kus mij en m'n mannen

• 03 Februari 2012 - 14:18

Jan Ellis & Ronja:

Haaaai!

Tjemineeee GRATIS naar de Zoo!! Wat dachten ze, het zijn Hollanders.... haha! Leuk vooruitzicht. Ben benieuwd, we verwachten er dan natuurlijk wel foto's van :D

No zo te horen leren jullie al aardig budgeteren ;) Lekker kliekjes!! En pannekoeken zijn het lekkerst als je ze voor de tweede (of derde vierde ;)) keer op warmd!
    Hier ligt echt een serieuze hoeveelheid sneeuw nu. Vader is heeeeel verdrietig ;) Hij liet Ronja de sneeuw zien en zei; "Kijk nou, bah! Niet leuk"
    Haha..

Nou veel plezier in de regen!!

Groetjes uit een errug wit Streukel!

• 03 Februari 2012 - 14:32

Linda:

Hey Marieke!
    Wat leuk om je verhalen te lezen! Dan zit er toch wel verschil in het onderwijs hè! Jammer van de regen, maar jullie zullen vast nog genoeg zonnige dagen krijgen. Hier is het nu namelijk helemaal wit.
    Heel veel plezier en succes nog!
    Liefs Linda

• 03 Februari 2012 - 20:29

Pa En Ma:

Hooooooooi,

Ik dacht eerst dat er vruchten op de pannekoeken zat,maar als ik goed kijk lijkt het wel of dat ze iets teveel warmte hebben gehad. Nou ze waren in ieder geval lekker en dat is het belangrijkste.
    Rober vroeg nog aan je vader of je de tandpasta was vergeten. Dat wilde hij wel naar je toe brengen,hahaha. Maar helaas voor hem je was het niet vergeten.Verder gebeurt hier niet zo veel. Pa is druk bezig geweest met sneeuw ruimen er ligt zo'n 15 cm. Zoals jee weet is dat niet z'n grootste hobby. Ben vanochtend heerlijk met Ellis door de sneeuw gefietst naar de markt,we waren net sneeuwpoppen. Nou tot de volgende mail. Veel liefs en dikke kus Pa en Ma

• 03 Februari 2012 - 22:41

Sanne:

HooiJJ Marieke! :)
    Wat super leuk toch weer om te lezen! En een leuk appartementje hebben jullie zeg, hopelijk voel je je er een beetje (snel) thuis! Prachtig uitzicht over de stad ;) Wel leuk om te lezen hoe anders alles daar gaat! Nog maar 35 dagen stage!? Dat schiet dan al snel op! :) Ben benieuwd naar je volgende verhaal!

Liefs, Sanne