Bijna verslapen... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Bijna verslapen... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Bijna verslapen...

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

22 Februari 2012 | Australië, Sydney

Oei oei, vanochtend hadden we ons bijna verslapen. Waarschijnlijk heeft Sandra na de eerste keer dat de wekker afging, de wekker uitgedrukt. Dus om kwart voor 7 schrok ik wakker, waarschijnlijk had ik een voorgevoel ofzo! Gelukkig was het nog wel op tijd om te kunnen ontbijten enzo.

8 uur waren we op stage en vandaag zou ik mijn rekenles geven rondom het thema 'meten'!
Het was een pittige les, maar ik denk dat ik me er goed doorheen heb geslagen. Ik merk nu echt dat mijn Engels tijdens de lessen soepeler wordt! Lengtes inschatten vonden de girls nog wel moeilijk, want ze zaten er echt ontzettend naast elke keer, hihi :D
Gelukkig sprong mijn mentor zo af en toe bij om mij aan te vullen en dat is verder natuurlijk prima!

Verder hadden we vandaag weer circle time; een soort drama. Alle letters van het alfabet lagen verspreid over de grond en we deden er een spelletje mee: Ga bij de eerste letter van de voornaam van je moeder staan! Eerste letter van je hobby, eerste letter van je vaders naam, etc etc.
De kids moesten erg lachen om jullie namen mam & pap! Ellis vonden ze normaal, maar dat komt natuurlijk omdat het hetzelfde klinkt als 'Alice'.
Erg leuk spelletje dus! (ga ik onthouden voor in NL!)

Vandaag kreeg ik ook de uitslag van de stageplek voor volgend jaar! Mijn stageplek is op de Geert Grote en ik ben daar ontzettend blij mee. Het is een leuke school met een leuk team!

Verder was er vandaag niet zoveel bijzonders. Mijn mentor moest veel voorbereiden voor vanavond; de ouderavond. Ze had een ABC'tje gemaakt en wilde vooral benadrukken dat het belangrijk is dat de kinderen naast school ook ontspanning zoeken en lol maken. Wie had dat gedacht!
Wel een goede boodschap en ik hoop dat de ouders er wat mee doen, want het is niet normaal hoe druk de kinderen zijn. Ze hebben allemaal buikpijn, huilen snel, enzz

Nou ik geloof dat dit het wel was voor vandaag! Een kort verslag, maar ja het was dan ook een 'gewone' stagedag. Vanavond komen Raymond en Marjet bij ons eten, aangezien ze toch dichtbij zijn. Ze gaan namelijk een huis bekijken hier in dezelfde straat als waar wij wonen!
Er staan vanavond wraps op het menu! Jummm...

Nou mensen, dit was het voor vandaag!

Liefs Marieke.


  • 22 Februari 2012 - 09:02

    Tante Lien:

    Goooeeeeedenavond,

    Nou dat is vanmorgen dus net goed gegaan, maar jullie waren op tijd dus niets aan het handje haha
    Wonen jullie zo kort bij school omdat je er om 8 uur ook al op school was?
    Het meten vonden de meisjes dus toch nog wel moeilijk!
    En je hebt je stageplek voor volgend jaar ook al binnen,is wel wat korter bij huis!
    Ik hoop dat de wraks gesmaakt hebben,maar dat zal wel!
    Nou voor straks een goeie welterusten..

    Dikke Kus Tante Lien

  • 22 Februari 2012 - 09:11

    Jan Ellis & Ronja:

    Haai!

    Hahaha ja ik vind het niet raar dat ze moeten lachen om het feit dat je vader Dick heet :P Dat is bij hun natuurlijk wel een hele vreemde naam!!
    Ben blij dat ik wel zo'n internationaal verantwoorde naam heb haha!

    Slaap lekker straks!
    Liefs..


  • 22 Februari 2012 - 13:22

    Esther:

    Geert Grote, is dat die school dicht bij 't station?? iig gefeliciteerdd!!

    Vind 't wel bijzonder hoe extreem die kids worden 'getrained' trouwens.....

  • 22 Februari 2012 - 20:15

    Marjolijn:

    Hoi,

    Kan nog net even hè.
    Oei, bijna verslapen...daar scoor je geen punten mee,maar gelukkig goed gegaan.
    Ooh wat zijn we allemaal content met je volgende stageplek.
    ......krijgen we zeker geen stageverslagen van hè.,,,,was er al bang voor. Haha.
    Wraks klinkt ook weer heerlijk. Lusten m'n mannen niet helaas.
    Nou groetjes en tot morgen.

  • 22 Februari 2012 - 21:33

    Dp):

    Vul hier je naam in.D

  • 22 Februari 2012 - 21:48

    Pa En Ma:

    Hoi meissie,

    Terwijl jullie alweer aan de thee zitten moeten wij nog naar bed.
    Het spel wat jullie deden lijkt mij erg leuk.
    Is het niet te grappig daar in de klas.
    Maar zo kom je weer op leuke ideeen voor in Nederland.
    Misschien al wel voor de Geert Grote.
    Ik lees dat ze in Hasselt wraks eten?
    Nou die zou ik ook niet moeten,word je denk ik brak van,haha
    Doe mij maar wraps!! Heerlijk.

    Leuk dat jullie nieuwe buren krijgen.
    Ben je zover weg komen er nog bekenden bij je wonen,haha.

    Ik zou zeggen doegie!!

    Dikke kus en knuffel van ons.

  • 23 Februari 2012 - 10:49

    Marjolijn:

    Mijn allerliefste tante-tje,

    Sorry, m'n iPad had er wraks van gemaakt. Die vind wraps ook vast niet lekker.
    Nou ik wel,maar m'n mannen niet helaas.
    Aardappels,vlees en groente zou roalt zeggen.

    Xxx mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 24 Dec. 2011
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 84438

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Marieke in Japan

23 Januari 2012 - 09 Mei 2012

Marieke's adventures in Australia!

Landen bezocht: