Het zonnetje schijnt... de lucht is blauw.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Het zonnetje schijnt... de lucht is blauw.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Het zonnetje schijnt... de lucht is blauw..

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

24 Februari 2012 | Australië, Sydney

Wat een heerlijke dag vandaag!

Ten eerste; ik kon uitslapen! Nou ja.. uitslapen... Ik was om 8 uur wakker :) De laatste jaren kan ik al niet meer uitslapen, dus dat is een beetje jammer. Alhoewel, ik heb nu wel wat aan m'n dag gehad.

Ik heb me aangekleed, heb een ontbijtje gemaakt en daarna besloot ik nog even te kijken of m'n lieve moedertje nog online was op Skype. En ja hoor, even later stonden pa en ma samen voor de webcam. Na het leuke spelletje 'welk voorwerp is dit?' van m'n vader en nog even alle nieuwtjes met m'n moeder door te hebben gesproken was het tijd om nog even wat voor school te doen!
Want ja, dat moet natuurlijk ook gewoon gebeuren. Ik heb het tekenniveau van mijn klas in kaart gebracht en dat is bijna af. Ik geloof dat ik redelijk op schema lig qua verslagen, dus dat is heel mooi :D

Rond een uurtje of 1 besloten Sandra (die inmiddels ook uit bed was gestapt) en ik naar dat ene leuke goedkope winkeltje te gaan om te kijken naar een leuk zomerjurkje. Helaas is alle kleding hier 'maatje aziaat' (nou ja, misschien maar goed ook, of niet pa?). Dus ik ging met niks naar huis. Sandra had ook wat dingetjes aangepast, maar was ook niet tevreden.
We moesten nog wat boodschappen doen, dus dat hebben we ook maar gelijk gedaan. De boodschappen hebben we daarna naar het appartement gebracht en toen gingen we nog naar Darling harbour, aangezien daar een informatiecentrum zit. We hebben daar informatie gevraagd over Cairns en Brisbane, aangezien we daar erg graag naar toe willen.
We hebben een schemaatje gemaakt van de tijdsduur en kosten, dus we zijn goed bezig geweest dacht ik zo! Ik heb echt ontzettend veel zin in die laatste 3 weken!!

We hebben alle foldertjes lekker doorgelezen op het terrasje onder het genot van een ijskoffie (voor mij) en een colaatje voor Sandra.
Alle foldertjes gingen een uur later weer in de tas en toen zijn we nog even naar een andere supermarkt gegaan, omdat we er achter kwamen dat we vlees en water waren vergeten te kopen. Water voor morgen, want dan gaan we naar Manly beach!! :D
Het wordt mooi weer morgen, dus ik kan weer mooi gaan werken aan m'n bruine kleurtje, hihi.
We hebben de andere supermarkt direct omgedoopt tot onze nieuwe favoriete supermarkt, aangezien deze een stukje goedkoper is (nou ja, met sommige dingen dan). We hebben lekkere hamburgers gescoord (rund, 10 voor 8 dollar!). Alle kosten zijn uiterekend per gram (ja zo gaat dat tegenwoordig hier in Sydney, als arme sloebers zijnde) en even later gingen we de Coles uit met vlees, 2 zakjes snoep (om morgen uit te delen), tandenborstel en een fles water voor $14,50. Ja, zo duur is het hier ;)
Moet je nagaan hoe duur het was bij de Woolworths, waar we eerder onze boodschappen deden.

Vanavond gaan we lekker met de beentjes omhoog en waarschijnlijk een filmpje kijken. Morgen staat dus Manly beach op het programma, leuk leuk!

Fijne dag gewenst allemaal!

Liefs Marieke.

  • 24 Februari 2012 - 09:25

    Tante Lien:

    Heeeey Meisie,

    Weer een leuk verhaal,dus voor een jurkje daar moet je afvallen en krimpen naar 1.50 m haha
    En jullie zijn al druk bezig met het voorbereiden van de vervolg reis leuk leuk!
    En dan morgen weer lekker naar het strand,je weet het hè goed smeren en je hoedje op!
    Jullie hebben dan toch de goeie supermarkt gevonden,goeie zaak...
    Veel plezier morgen,en we horen wel weer hoe gezellig het was haha
    Zijn Raymond en Marjet nog jullie buren geworden????
    Trouwens ook weer mooie foto's!

    Nou Meid À lovely day to morroy
    Kus Tante Lien

  • 24 Februari 2012 - 09:31

    Marieke Van Gelder:

    Hee tante!
    Ja inderdaad, een leuk jurkje zit er waarschijnlijk niet in :P Wel een leuke goedkope zonnebril gevonden! :D

    Ik zal me goed insmeren en het hoedje gaat uiteraard op! :)
    Raymond en Marjet trekken maandag in hun nieuwe appartement! Dus vanaf maandag zijn we officieel buren!

    I wish you a lovely day as well!! Love you!

    Xx Marieke

  • 24 Februari 2012 - 10:22

    Marjolijn:

    Hey Lief Nichie,

    Zo ben erweer. (althans doe mn best)
    Ik was de laatste dagen en beetje laat elke keer.
    Nou ja je hebt inmiddels gehoord en begrepen waarom.
    Maar we gaan weer verder waar we gebleven waren.
    Heerlijk he weekend. Nou ik kan echt heeeel goed uitslapen.
    Op zaterdag slaap ik een gat in de dag.
    Daarna wat leuks met de boys en dan gezellie naar oma...voor jou tante Lien haha
    Maar toch echt hollanders he......een goedkope supermarkt zoeken en vinden.
    Toppertjes!!!! Wat eten we vandaag?
    Vind ik altijd leuk om te lezen. Geen wraks he dat had ik al begrepen van je ma...die eten we alleen in hasselt.
    Wij heerlijke nasi van wim. Want alleen papa kan die lekker maken zeggen de kids. Nou leuk hoor!!!! je hebt dan ook gelijk je hele keuken uitset vies en aangekoekt maar goed.
    De mannen maken nasi vanavond en ik....heerlijk met mn beentjes op de bank aangezien ik normaal de hond uitliet.....nu dus tijd over. helaas moet ik er wel bij zeggen.
    Dus morgen goed insmeren, hoedje goed opdoen en voldoende water drinken.
    Ach en meestal vind ik hier de jurkjes enz ook maatje aziaat hoor......of ik ben te groot kan ook natuurlijk. Ben bang voor het laatste. Maar meid trek het je niet aan....koop je straks wat leuks hier in nederland. Goh wat heerlijk eigenlijk voor ons als achterblijvers om te lezen dat je daar geen kleren kunt kopen.....dan blijf je daar dus niet.....en kom je fijn over een aantal weken lekker terug bij je pa en ma. We kijken er naar uit. Maar voor nu eerst nog even lekker genieten daar.

    dikke dikke kus van mij

  • 24 Februari 2012 - 10:22

    Marjolijn:

    oeps het was een beetje lang verhaal geworden.

  • 24 Februari 2012 - 10:41

    Esther:

    VEERTIEN VIJFTIG!? kun je niet gewoon water uit de kraan drinken?? :O

  • 24 Februari 2012 - 14:33

    Jan Ellis & Ronja:

    Ja Esther, daar sluiten wij ons helemaal bij aan! Tenzij er rioolwater uit de kraan komt maar dat lijkt mij ook niet.. Jullie wassen toch ook af??
    Dus studentjes; lege flesjes bewaren en vullen onder de kraan. Moet je zien wat dat opleverd! (huur is all-in..) Kun je leuke dingen van doen straks!

    Nou toedels!!

  • 24 Februari 2012 - 21:20

    Pa En Ma:

    Hoi lieverd!!!

    Tja na het skypen hebben we het licht uitgedaan en zijn tussen de lakens gegleden.
    Pa wilde even testen of je alles nog wel herkende thuis.
    Nou je hebt een dikke 10.

    Goed hoor dat je dankzij het heerlijke weer toch eerst schoolwerk maakt.
    Heb je nog heerlijk op je giga balkon gezeten,haha.

    En hebben jullie nog een film gekeken?

    Ik heb je verslag gelezen maar ik begrijp eruit dat je voor de hele tas vol 14,50 hebt betaald.
    En dat hoop ik eigenlijkookvoor jullie.
    Jou kennende betaal je geen 14,50 voor een fles water.

    Zijn jullie al eerder bij Manly Beach geweest?
    Nou kun je morgen op het strand de folders nog eens doorlezen.

    Moeders wijze raad voor morgen is goed smeren en hoedje op.
    Maar dat geld natuurlijk ook voor Sandra.
    Moet je even tegen haar zeggen,haha

    Veel plezier op het strand en de rest van de dag.

    Dikke kus en knuffel van ons.

  • 25 Februari 2012 - 08:50

    Marieke Van Gelder:

    Hee Marjolijn!!
    Ik vind het echt niet erg als je een keer geen tijd/zin hebt om te reageren hoor! We hebben gisteren trouwens diepvries groentes gegeten (mais, worteltjes en broccoli) met aardappelen en een hamburger! omnomnom!
    Enne, inderdaad als ik straks weer in NL ben weer flink shoppen!! hihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 24 Dec. 2011
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 84455

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Marieke in Japan

23 Januari 2012 - 09 Mei 2012

Marieke's adventures in Australia!

Landen bezocht: