Manly beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Manly beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Manly beach

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

25 Februari 2012 | Australië, Sydney

Hoppa! Vandaag weer met de ferry en dit keer ging de reis naar Manley beach!!
We betaalden 14 dollar voor een kaartje (heen en terug) en de reis duurde een half uurtje.

We kwamen aan in een gezellige haven met een klein strandje. Veel mensen en het zag er al meteen goed uit! Het was 5 minuutjes lopen naar het strand en daar aangekomen keken we onze ogen weer uit! Wat een prachtig gezicht!! Mooi goudgeel zand, blauw/groen water, heerlijk! Toen we het strand stonden te bewonderen werden we aangesproken door een oud mannetje. Hij vroeg of we een foto wilde van ons met het stand op de achtergrond. Ik vertrouwde het eerst niet zo, omdat het een beetje vaag overkwam. Hij kwam ook zomaar op ons af lopen en we hadden geen fototoestel in onze handen ofzo. Toen zei de man dat ik harder kon rennen dan hem, dus dat ik nergens bang voor hoefde te zijn. Och, dat vond ik toch wel erg... Dus ik heb hem m'n camera in de handen geduwd en hij heeft een leuke foto van ons genomen.
Erg eigenlijk dat je die vriendelijkheid niet eens meer gewend bent en het niet eens vertrouwd!! We hebben nog even met de man gekletst en zijn daarna een plekje op het strand gaan zoeken.

Na een half uurtje kregen we een sms van Marjet, die samen met Raymond toch hadden besloten om naar Manly beach te gaan. Dus even later voegden ook zij zich bij ons.

Het was erg gezellig en rond half 5 besloten we weer richting de haven te gaan. Het stadje bij Manly beach was echt heel gezellig met allerlei leuke winkeltjes. Daar hebben we dus ook nog even rondgekeken en daarna zijn we naar de haven gegaan waar we nog een kwartiertje moesten wachten op de ferry naar Circular Quay.

Ben weer heerlijk bijgekleurd vandaag (het is echt schandalig) en het was prachtig weer! Ik heb me goed ingesmeerd en m'n hoedje opgedaan! Heerlijk dat ding!

Vanavond gaan we een mix eten: Kidney bonen met diepvriesgroenten en aardappelen. Jamjam!

Nou lieve mensen, tot het volgende verslag!

Dikke smok!

Update: Na het eten kwam Mona nog even langs met een heerlijke taart! Haar vriend is morgen jarig dus dat wilde ze alvast met ons vieren! Hoe lief is dat?! De taart was heeeeerlijk :D

• 25 Februari 2012 - 09:23

Fancy:

Heej Marieke....
    Heerlijk zulk weer... En die foto is blijkbaar goed gelukt (als dat foto DSCH4233 is).... Dat keerltien heeft blijkbaar talent... ;-)
    Hier verder aan de Cellemuiden ook alles goed hoor.. Voorjaar begint nu beetje te komen, heerlijk!! Maar die verhalen en foto's van jou zijn ook super hoor!! Veel plezier nog!!
    Liefs..

• 25 Februari 2012 - 09:24

Fancy Nog Een Keer..:

Is bij de eerste foto nu al te zien hoeveel je verkleurd bent, of zit daar gewoon iets nie helemaal goed?? hihi....

• 25 Februari 2012 - 10:18

Marieke Van Gelder:

Hey Fancy!
    Goed om te horen dat ook bij jou in Hasselt alles goed gaat! Dat keerltien heeft idd talent! Haha.
    Enne, tja dat is inderdaad hoeveel ik verkleurd ben, beetje jammer, die afdruk is nog van toen ik een ander shirtje aanhad, dus je zag het echt heel goed vandaag, haha.

Nou kalm an hè!!
    Liefs!

• 25 Februari 2012 - 12:13

Jan Ellis En Ronja:

wij moesten ook even goed kijken wat daar in die boezem gaande was ;0 Ja het weer is wel minder, jammer dat je er zo bruin van wordt. echt heel vervelend!!

Wel grappig dat er spontaan aangeboden word een foto te maken. Wat een lief mannetje (of zijn jullie je portemonnee wel kwijt )

Enorm leuk van Mona toetje om te trakteren op taart! En ook nog met aardbeien! wist ze dat je daar niet van hield hahahaha!

Liefs!

• 25 Februari 2012 - 12:14

Ellis:

Oja nog iets.. Dat horloge heeft er een hekel aan om kopje onder te gaan ;)

• 25 Februari 2012 - 12:22

Marieke Van Gelder:

Nou jongens, wat is dat toch met m'n boezem?? Wat denken jullie dan dat het is? xD

Maar het was inderdaad een vervelende dag vandaag zus.. eerst dat rotweer, daarna ook nog zo'n gore taart.. bah ;)

Enne, ik was er inderdaad al achter dat het horloge niet van water houd. Hij heeft er een dag voor nodig om er weer bovenop te komen, haha :D

Smok!

• 25 Februari 2012 - 15:28

Tante Lien:

Hoi Marieke,

Daar ben ik weer,14 dollar voor een retour over tocht dat is nogal wat!
    Ik vind het wel goed van je hoor,je moet oude mannetjes niet direct vertrouwen!
    Maar deze was wel netjes en bedoelde het goed haha
    Hij heeft een leuke foto van jullie gemaakt!
    Is dat nou z'n witte borst of zit er een coupe in je"badpak" of shirt!
    Als dat je borst is,ben je al best bruin Dame mooi hoor...
    Mona is wel gek met jullie,op taart trakteren als haar vriend jarig is wie doet dat nog,JA MONA!
    Nou meid als je dit leest ben jij al weer wakker en ben ik tussen de lakens haha!
    Nog een fijne zondag, ik kijk weer uit naar het volgende verslag!

Lots of Love Ome Jan en Tante Lien

• 25 Februari 2012 - 16:56

Marjolijn:

Je wou ons gewoon even de ogen uit steken met je mooie witte boezem en belachelijk bruine huidskleur.
    Nou je leest de reactie's...tis je gelukt.
    Wat een mooie foto's zeg. Niet dat ik direct in t vliegtuig spring en een vakantie boek ,maar vind het wel prachtig om te zien.
    Fijn dat ik even weet wat er gisteren op t menu stond,mare wat stond er vandaag opt menu? Voor jou inmiddels al weer gisteren.
    Oude mannetjes moet je idd niet direct vertouwen, maar deze bleek dus gewoon een groen blaadje aan de haak te willen slaan.
    gelukkig hadden jullie dat wel door.
    Aardbeien taart....ziet er wel oke uit.
    Wel apart dat ze trakteert. leuk.
    Nou meiss maak je maar weer klaar voor de maandag. voor je t weet gaat de wekker weer om 6.15 uur. geniet ervan de tijd vliegt als een rasende.

dikke smok terug.

kussie mij

• 25 Februari 2012 - 19:49

Pa En Ma:

Haaaaaaaaai,

Nou ik wil het ook nog even over jou boezem hebben.
    Heb drie keer gekeken en elke keer dacht ik dat het de voering was van de bikini.
    Want zo bruiin kan een mens toch niet zijn???

Dus jullie zijn het mooiste strand van Sydney aan het zoeken of is dit in opdracht van de consumentenbond.

Zo te zien ben je niet zo rood als een kreeft dus je hebt goed gesmeerd en je hoedje opgehad.

Vind het leuk dat wij Mona nu ook kennen.
    Had haar dus echt anders voorgesteld.
    Meer zo'n Rosa figuur uit gtst.
    Wel ontzettend leuk dat ze getrakteerd heeft.
    Zag er lekker uit.
    Misschien hebben wij maandag ook zoiet bij ome Bennie.
    Het is de beurt van tante Hennie dus afwachten wat ze ervan bakt
    Ze is trouwens van de week bij tante Lineke geweest en die heeft haar helemaal weer bijgepraat over jou.
    Ze heeft de foto's ook bekeken van jou en Sandra.

En volgens mij heeft marjolijn het verhaal niet goed gelezen.
    Je hebt speciaal voor haar nog wel duidelijk het menu beschreven,jammer van zo'n meid,haha

Nou ga ermee kappen ga koffiedrinken en ik hou van holland kijken,tja dat hebben wij dan weer.
    Heerlijk zo'n zaterdagavond!!!

Dikke kus en knuffel van ons.