Donderdag, hoera! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Donderdag, hoera! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Donderdag, hoera!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

15 Maart 2012 | Australië, Sydney

Hello Hello,

Another beautiful day in Sydney. De twee zombies stapten uit bed, schoven hun ontbijt naar binnen (de andere zombie niet, want die was te laat uit bed) en gingen op weg naar stage.
Hahaha nee even serieus. Vandaag was het weer onze zogenaamde onderzoeksdag!

We waren rond 8 uur op stage (bepakt en bezakt met onze oranje shirtjes, gister nog gekocht) en om half 9 ging ik eerst met een groepje lezen. Moest voor het eerst wat boos worden omdat drie meiden echt de hele tijd giechelig en zogenaamd grappig zaten te doen. Op een gegeven moment irriteerde het me zo, dat ik ze terecht moest spreken. Jaja schrok er zelf ook van :P

Na het lezen ging ik terug naar beneden, om Sandra te helpen met de laatste voorbereidingen voor assembly. Eén van de leerkrachten had gisteren speciaal voor ons nog schmink gehaald en ik had nog wat rood/wit/blauw lint gevonden in de kastjes boven. Leuk leuk!

We zouden van achter het schot vandaan komen nadat het hoofd van Hillingdon zou zeggen: ‘Where are miss Batterink and miss van Gelder?’ Op dat moment kwamen we huppelend te voorschijn terwijl we ‘oranje boven’ zongen. De leerlingen vonden het geweldig natuurlijk! Ze moesten erg lachen en zaten weer vol spanning te wachten voor wat we vandaag zouden doen.

We hebben uitgelegd wat Koninginnedag was en over de bijbehorende dingen, zoals vlag uithangen, oranje tompouce, rommelmarkt, fietsoptocht, etc.
Aan het eind lieten we nog een kort filmpje zien van Koninginnedag, waar de royals allerlei spelletjes speelden.

Iedereen vond het weer geweldig en het staat op foto en film! De leraren geven elke week weer complimenten over de presentaties, zo leuk om te horen! Vooral de verkleedpartij viel goed in de smaak, hahaha.

Na assembly hadden we nog wat tijd om wat voor onze onderzoeken te doen, maar voor we het wisten was het alweer tijd voor de lunch. Ik had een heerlijk broodje met HOLLANDSE kaas en daar heb ik ontzettend van genoten :D (nogmaals: Thanks mam en dad!)
Lekker geluncht en daarna weer eventjes verder gegaan met mijn onderzoek, terwijl Sandra naar haar klas ging om haar handvaardigheid les af te maken.

Vandaag kon ik aardig goed doorwerken en ik ben al een aardig eindje gekomen met één verslag. Het wordt nog wel even aanpezen de laatste weken! Het ene onderzoek na het andere kwam tevoorschijn en nu is het toch wel aardig wat werk.

Rond 3 uur vonden we het welletjes en hebben we de boel afgesloten. Ik hoorde trouwens nog dat mijn mentor zaterdag jarig is, dus ik ga van het weekend nog een klein cadeautje voor haar halen :)

Eenmaal thuis voelde ik de moeheid pas echt en nu lig ik languit op de bank, hahaha. Mag ook wel na zo’n drukke week. Straks maar even een kopje koffie zetten ;) Morgen wel heerlijk uitslapen, daar kijk ik alweer naar uit. Jeetje, nog maar 2 weken stage en 3 dagen te gaan! Ruim over de helft!

Zoals gezegd lig ik nu languit op de bank en heb ik the big bang theory opgezet. Vanavond wordt dus een lekkere chillavond!

Ik stop er weer mee voor vandaag. Wat ik nog wel moet melden is dat ik niet weet of ik er morgen aan toe kom om een verslag te schrijven, aangezien we dan de nightlife tour gaan doen. Maar uiteraard maak ik het wel weer goed en schrijf ik zaterdag dan twee verslagen, haha.

Ik hoop dat ik jullie weer spreek op Skype dit weekend!

Dikke smakkerd van mij!

  • 15 Maart 2012 - 09:36

    Tante Lie:

    Haaaaaaai,

    Nou dat was dus een groot succes de Assembly,moet nog even hulp in roepen voor dat kopiëren en plakken haha
    Nou kunnen we eindelijk skypen,snap nog niet helemaal hoe je contact maakt, maar dat komt ook wel goed haha
    Zal je verhaal morgen missen,maar dan hebben we zaterdag een extra lang verhaal met je belevenissen van dat nightlive gedoe!
    Nou ik hoop gauw met je te kunnen skypen,heb er zin in haha
    Nou veel plezier morgen met de nightlive, blijf je wel uit de buurt van al die beesten??"?

    Lots of Love Tante Lien

  • 15 Maart 2012 - 15:44

    Marjolijn:

    Ja wat nou...morgen misschien geen verslag. Duhh kan niet hoor.
    Nee grapje. Wel fijn dat we t even weten.
    Jullie week is weer top afgesloten. Had er stiekem wel bij willen zijn. Heerlijk hè die Hollandse kaas, beste van de wereld hè en...dat proef je.
    Zit nu heerlijk in de tuin in t voorjaarszonnetje. Hoe lekker is dat...nee...de bikini kan nog niet aan hoor.
    Ben benieuwt hoe jullie nachtelijke tocht is. Wel spannend hoor.
    Nou Meis ga genieten van je weekend en we horen wel weer.

    Dikke kus mij

  • 15 Maart 2012 - 18:52

    Jan Ellis En Ronja:

    Haai daar!!

    Leuk leuk leuk! Wat een verhaal! Oh Joop.. :P
    Nee ff serieus. Was erg leuk jullie assembly! We hebben het filmpje met veel plezier gekeken. De meiden hebben wel erg gelachen.. Mocht dat
    wel?? haha!

    Enne Tante Lien, het komt goed met skype hoor! Als Marieke jou belt hoef je alleen maar op dat groene hoorntje te drukken dat in beeld komt!

    Heel veel plezier met de nightlifetoer!!
    We horen graag de wilde verhalen! :D

    Dikke kus!

  • 16 Maart 2012 - 09:08

    Pa En Ma:

    Hoi Marieke,

    Heb nu de beide filmpjes bekeken.
    Oei hoorde de kinderen behoorlijk lachen,haha
    Gelukkig werd er later al gezegd dat ze stil moesten wezen.
    Wat een goede presentatie.
    Als ik niet beter wist zou ik denken dat je echt een Engelse dame bent.
    Moeiteloos doe je het verhaal, en hoor ik ook al een beetje dat Engelse accent?
    Petje af voor jullie beiden natuurlijk.
    Nou succes met de nachtrit en pas goed op elkaar.
    We horen uiteraard graag hoe het is verlopen.
    Foto,s zal wel moeilijk worden in het donker,maar wie weet.

    Tot de volgende mail.

    Dikke kus en knuffel van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 24 Dec. 2011
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 84431

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Marieke in Japan

23 Januari 2012 - 09 Mei 2012

Marieke's adventures in Australia!

Landen bezocht: