Grose valley view park! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Grose valley view park! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Grose valley view park!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

18 Maart 2012 | Australië, Sydney

Hihihihi!!! (poging tot paardengehinnik)

Nou vandaag was dan de dag van het paardrijden! Ik had 8 uur de wekker gezet, omdat ik had afgesproken met Sanne, Saskia en Bernadette op Skype. Ik werd echter om half 8 al wakker, dus was wat eerder op Skype.
Wasje gedraait, ontbeten en lekker bijgekletst met m'n vriendinnetjes :)

Rond kwart over 9 werd ik toch wat ongerust over de stilte in onze slaapkamer. We hadden kwart voor 10 afgesproken met Marjet, dus het leek me een goed idee om even te kijken of Sandra haar bed al uit was. En nee hoor! Mevrouw lag nog op één oor!
Ik heb haar dus maar wakker gemaakt en binnen een half uur heeft ze het gered om fris en fruitig klaar te staan om weg te gaan.

Kwart voor 10 kwamen we met Marjet samen op het afspreekpunt en liepen we samen naar het metrostation. We hadden een reis van 1,5 uur voor de boeg en onderweg kwamen we de leukste namen tegen: Toongabbie, Parramatta, enz.

De 1,5 uur waren zo voorbij en eenmaal in Richmond aangekomen bleek dat de bus pas om 2 uur zou gaan rijden. Het was half 12 en wij hadden half 1 gereserveerd voor het paardrijden. Hmm. lastig! Gelukkig hadden we een nummer van een taxi centrale opgeslagen en die heb ik dus maar gebeld. Ik kreeg een vriendelijke kerel aan de telefoon die beloofde rond 10 minuutjes bij ons te zijn! De beste man hield woord en inderdaad, binnen tien minuten zaten we in de taxi op weg naar Grose Valley!

Wat een bende zeg dat terrein! Gelukkig stonden er wel paarden en allemaal al opgezadeld en wel! We waren nog iets te vroeg, dus we moesten nog even wachten tot half 1. Langzamerhand druppelden de mensen binnen en bleek het best druk te zijn! Er kwam een nogal chaotische man op ons af lopen die de boel daar bleek te runnen. Of we mee wilden lopen om een formuliertje te ondertekenen (verklaring dat jij de verantwoordelijkheid neemt om op dat paard te stappen) en te betalen. Ruim een kwartier later zat ik dan eindelijk op een knol! :D
Ik had 'Easy' en inderdaad, hij was Easy! haha. Een lieve pony!

We hebben een heerlijke rit door de bush gemaakt en zelfs onderweg een hert gezien! Super leuk! Het was echt een natuurlijke tocht door de struiken heen, riviertjes door ploeteren, enz. Helemaal top! Heb er ontzettend van genoten :D
Het uurtje was uiteraard zo voorbij en we waren zo weer terug bij het park. Afgestapt, tassen opgehaald en de lange, lange oprit weer terug gelopen (scheelt weer taxi tarief). Meneer de taxi chauffeur weer gebeld en tien minuutjes later stond hij weer klaar.

Eenmaal op het station volgde weer een reis van 1,5 uur terug en we waren ontzettend blij dat we terug waren! Wat een reis!
Thuis lekker gedoucht, gegeten (gebakken aardappeltjes en bonenmix) en nu zit ik lekker Ik hou van Holland te kijken! Een lekker relaxt avondje dus! Straks ook nog even Skypen met m'n lieve tante :)

Nou lieve mensen! Kus van mij en tot morgen! Stageweek 8 alweer!

Xxx Marieke

• 18 Maart 2012 - 12:28

Tante Lien:

Goedemorgen,

Vond het heel leuk en gezellig, met je geskypt te hebben!
    Alleen heb ik nou niet zoveel te vragen of te vertellen haha....
    We hebben lekker gekletst is zeker voor herhaling vatbaar,gaan we dan ook doen!
    Was SUPER LEUK...
    Nou ik wens je nogmaals veel succes op je stage vandaag en dat je mentor je cadeautje leuk vind!!

Veel liefs:Tante Lien en ome Jan

• 18 Maart 2012 - 13:52

Bernadette:

Heej Marieke,

We hebben inderdaad even heerlijk bijgekletst. En gelukkig heb je genoten van de buitenrit. Was het niet spannend om op een vreemd paard te zitten?

Liefs!

• 18 Maart 2012 - 14:49

Jan Ellis En Ronja:

Haaai!

Fijn dat de knol je er niet afgegooid heeft hihi..
    Leuke foto's weer! Erg leuk om te zien!
    Zo te lezen heb je alweer veel skype sessies gehad, wij vonden het 'vluggertje'van gister ook erg leuk! :D

Tot snel!

Liefs uit streukel

• 18 Maart 2012 - 18:32

Pa En Ma:

Haidiehai,

Dus het skypen is gelukt met je tante.
    Hebben jullie weer 2uur zitten kletsen.
    Nou dan had je een dag van je leven eerst met je vriendinnen en later nog met de familie.
    Daar moet je weer even op teren.
    We moeten eerst weer wat nieuwtjes verzamelen.

Mooi dat het paardrijden een succes was.
    Anders is het zo zonde van je gereis.
    Jullie lijken inderdaad wel drie mijnwerkers,haha
    Dus dit kun je ook afvinken.
    Het lijstje wordt steeds korter.

Toen ik die foto zag dacht ik eerst dat je er tegen aan gelopen was en dat er bloed op zat.
    Later zag ik dat het roest is.
    Misschien moet die chaotische man een nieuw bord ophangen?
    Je hebt dus weer een leuk weekend achter de rug.
    Morgen maandag dus weer vroeg op en hurrie naar de dametjes.
    Ze zullen je wel gemist hebben Miss Geldi.

Tot snel.

Dikke kus en knuffel van ons.

• 18 Maart 2012 - 19:49

Marjolijn:

Hoi hou lieverd,

Nou jullie doen wel leuke dingen daar.
    Zo vliegt het weekend natuurlijk voorbij
    Die man wel eens iets aan z'n achter stallig onderhoud doen.
    Waarschijnlijk steekt hij z'n tijd in de knollen want die zien er goed uit.
    Wel weer een hele onderneming om er te komen en weer terug.
    Nou eten klinkt weer lekker. Bonenmeel is allerlei bonen door elkaar? Of zie ik dit verkeerd. Nou meis.
    Fijne stageert....op naar je meisjes,
    Dikke kus mij.

• 18 Maart 2012 - 19:51

Marjolijn:

Tjonge jonge......bonenmeel moet natuurlijk bonenmix zijn en stageert ....stageweek ....lang leve de voorspeller haha

• 18 Maart 2012 - 23:25

Sanne:

Dat bijkletsen was zeer zeker leuk en gezellig! :D Dat moeten we maar snel weer doen ;)
    't Peerd hobbel'n was dus geslaagd!? Fijn! 't Ziet er echt prachtig uit daar, dat is weer eens wat anders, zo'n buitenritje! ;) Wel een gereis zeg, zo lang voor een uurtje paardrijden, maar zo te horen was 't dat dubbel en dwars waard! Gelukkig maar!

Veel succes de komende stageweek!

Liefs!