Fotodag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Fotodag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Fotodag

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

20 Maart 2012 | Australië, Sydney

Nou nou, wat een chaos en millimeter werk zeg!

We gingen op tijd naar stage, omdat we misschien konden helpen met leerlingen begeleiden van en naar de foto's. We hadden maar 6 meisjes in de klas, de rest moest allemaal op de foto voor de 'Strings' en 'piano' groep.
Dus ik heb geholpen met violen en cello's inpakken :P

Daarna wat dingetjes in de klas gedaan, de ene leerling weer geholpen en ik had al een vermoeden dat mijn rekenles niet door zou gaan vanmorgen, omdat we gigantisch uitliepen.
En ik kreeg gelijk! Maar mijn art les kon wel gewoon doorgaan. Prima, stiekem vond ik het ook niet erg, want een rekenles geven onder zware tijdsdruk is ook niet geweldig.

Ik heb mijn phonograms weer gedaan en had maar 1 fout dit keer! Jaja, ik boek vooruitgang, haha!
Toch nog maar es een keer vragen naar die spellingstoets, want dat lijkt me ook wel erg leuk om te doen!

Rond 11 uur moest mijn klas op de foto, maar helaas, ik mocht er niet bij op. Later hoorde ik dat Sandra wel gewoon op de foto kon, dus daar baal ik wel een beetje van. Waarom maken ze daar geen duidelijke afspraken over? Nou, dan maar volgende week een leuke foto maken van de klas.

's Middags heb ik mijn art les gegeven en kinderen vonden het geweldig om met lijm te tekenen! Ze moesten eerst met lijm een tekening maken en daarna er zand overheen doen. Nou het was net magie voor ze, haha! Erg leuk om te zien hoe enthousiast ze aan het werk waren :)

Voor ik het wist was de rommeldag alweer voorbij en doordat mijn mentor zo chaotisch was, werd ik een beetje chagrijnig. Nergens tijd voor, heen en weer gevlieg, verschrikkelijk!

We brachten de leerlingen naar carline en toen we daar ongeveer 5 minuten zaten klonk me er toch een gegil!! Alle leerlingen deinsden achteruit en de leraren schrokken ook, want daar.. midden in carline liep echt de grootste spin die ik ooit in het 'wild' heb gezien. O my god. Ik vluchtte ook samen met nog een leerkracht, terwijl mijn mentor heel rustig en beheerst haar schoen uitdeed, de spin erop liet lopen en met schoen en al naar de bosjes liep. Tja, dat heb je als je van het Australische platteland komt. Nou ik ben niet zo bang meer voor ongedierte, maar voor een spin van 10 centimeter (incl. poten) bedank ik!

Na al die commotie keerde de rust weer terug en een kwartier later waren alle leerlingen opgehaald door hun nanny of ouders.
Ik hoefde verder niks meer te doen, dus ik kon eigenlijk direct naar huis! Lekker!
Ik keek nog even bij Sandra in de klas om het hoekje en zij moest nog even wat afmaken. Haar mentor zei dat ze ons graag een keer mee wilde nemen naar de wijnshop van haar man. Prima, maar dan moet ze wel opschieten, hahaha. We zijn hier nog maar 2 weken! Wel leuk dat ze dit aanbood natuurlijk :)

We waren thuis rond half 5 en daar ontdekten we dat de intercom en de lift het weer doen! Natuurlijk houden we onze sleutel mooi bij ons ;)
Ik heb vanavond chicken curry gegeten en nu staan we op het punt wat boodschapjes te halen (niet zoveel zin in..)

Daarna nog even een lekker kopje koffie zetten, les doorkijken voor morgen en lekker chillen!

Over en sluiten voor vandaag, tot morgen!

Liefs Marieke

  • 20 Maart 2012 - 08:49

    Jan Ellis En Ronja:

    Haaiiiiiiiiii!

    Nou ik raak al buitenadem als ik 't lees.. Wat een gedoe zo'n fotodag!
    Dat verliep op de Driemaster toch soepeler ;)
    Toen we lazen dat je mentor de schoen uit deed voor de spin waren we bang dat ze 'm dood ging slaaan! IEK! Zo'n grote spin doodslaan is ook niet makkelijk Brrrr...
    Maar gelukkig is 'ie alleen verplaatst.. hihi

    Kus en een dikke knuffel van je allerliefste nichtje! :D

  • 20 Maart 2012 - 12:03

    Marjolijn:

    jaa duhh. ik vanmorgen kw v 9 op mn fietsje naar de verkavelingsweg toe.
    9 uur zat ik helemaal paraat. en wachten en wachten en wachten. iedereen was online. zelfs ellis was aan t feuden, maar.....geen marieke.
    Helaas meid.....had je even live willen horen maar niet gelukt vandaag.
    Zal vast nog wel een keertje lukken.

    Maar ieuww wat een joekel van een spin. Ze had hem van mij dood mogen meppen. je hebt niets aan die erngerds. Zo zie je maar weer brrr ze lopen overal die viespeuken.

    Wel jammer dat je niet op de foto mocht. al hoewel in het wel snap maar dan wel 1 lijn trekken. Maak je toch idd een mooie foto zelf.
    maar wat een toestanden om die foto's zeg. dat gaat hier heel anders gelukkig haha.

    heerlijk chicken curry water loopt me uit de mond. jammie. Zo zie je maar weer dat studenten best lekker kunnen eten en niet alleen water en droog brood. wraks doen het ook goed.

    nou meis tot de volgende keer.

    smokkie mij

  • 20 Maart 2012 - 12:31

    Tante Lien:

    HA Meisie,

    Nou Marjolijn schrijft het al,vroeg op de fiets gesprongen dacht even lekker met jou te kunnen kleppen!
    Heeft bij de iPad zitten waken of het groene lampje ook ging branden,maar helaas je kwam vandaag niet haha
    Volgende keer beter zullen we maar zeggen!
    Wat flauw dat je niet op foto mocht,ze zitten duidelijk niet op 1 lijn!
    Die spin had het bij niet overleeft,ik had hem verpletterd de griezel.....
    Geen zin in boodschappen doen,heb ik ook weleens maar er moet toch gegeten worden nietwaar!
    Nou tot morgen maar weer ,ik kijk er nog steeds naar uit zal het straks dan ook zeker missen!

    Lots of love Tante Lien

  • 20 Maart 2012 - 19:47

    Pa En Ma:

    Hoihoi,

    Wat een dag.
    Als je een top 3 moest maken kwam deze zeker niet in voor.
    Ohh en dan zo'n giga spin.
    Van mij had je hem wel mogen pletten.
    Nou komt hij de volgende keer weer terug.
    Maar als je goed luisterd hoor je hem van aankomen lopen,haha.
    Wel jammer dat je niet op de foto bent geweest.
    Maar gelukkig heb je een camera dus regel je dat zelf even.
    Nou en die sleutel is ook van jullie dus die moet je bij je houden.
    Misschien ben je hem morgen wel weer nodig.
    Chicken curry ook lekker.
    Wij hebben zondag maar eens wraps gegeten.
    Je had het al een paar keer op het menu staan,dus bracht je pa op een idee.

    Tot zover .

    Dikke kus en knuffel van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 24 Dec. 2011
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 84422

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Marieke in Japan

23 Januari 2012 - 09 Mei 2012

Marieke's adventures in Australia!

Landen bezocht: