Bed bugs! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Bed bugs! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Bed bugs!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

25 Maart 2012 | Australië, Sydney

Hee lieve allemaal!

Hier weer een echt reisverslag! Dat verdienen jullie wel weer na het flutverslag van gisteren, haha.

Vanmorgen was het feest: Ik werd wakker met allemaal jeukende rode bultjes! Schrok me natuurlijk kapot! Ik had een dag eerder ook al wat rode jeukende bultjes, maar dacht dat t muggenbulten waren. Nou dit leken me geen muggenbulten meer!

Ik uit bed, ontbijten en daarna maar eens google geraadpleegd. Bleek dus dat het de zogenaamde 'bed bugs' konden zijn. Beestjes die in je matras enzo kunnen zitten (beetje zoals huisstofmijt) en die bijten je dan net als een mug. Verder niet schadelijk enzo, maar alleen heel vervelend, omdat je er dus jeukende bultjes van krijgt.

Omdat ik toch zeker wilde weten dat dat het was, besloot ik naar de apotheek te gaan. Miku wilde boodschappen gaan doen en zij dat we dan wel samen konden gaan. Ze was helemaal bezorgd en door alle commotie werd Sandra ook wakker. Ook zij sprong direct uit bed, omdat zij ook met me mee wilde gaan, haha. Wat lief toch allemaal :D

Dus met z'n drieën op pad naar de supermarkt en de apotheek. De beste meneer van de apotheek zei dat het inderdaad op 'bed bug bites' leek. Fijn, heb ik weer. Hij heeft me een zalfje gegeven dat de jeuk zou moeten verminderen.

Eenmaal thuis aangekomen was Mona gelukkig nog in het appartement, dus ik heb haar direct verteld wat er aan de hand was. Ze schrok ervan, omdat het nog nooit eerder was gebeurd. Nee natuurlijk, dit soort dingen heb ik altijd ;)
Ze heeft direct het matras en de lakens voor me verwisseld en ik heb zelf de rest van de lakens nog gewassen, samen met m'n kleren die ik de laatste dagen aan heb gehad. Nu is alles weer frist en fruitig, dus ik hoop dat ik nu van de ellende af ben!

Verder heb ik vandaag vrij weinig gedaan! Het weer was een stuk minder vandaag, dus Sandra en ik hebben wat voor school gedaan. We liggen redelijk op schema nu! We doen een onderzoek over alcoholgebruik in Australië. We oesten voor een vak een maatschappelijk probleem gaan onderzoeken en aangezien hier nogal wat alcohol genuttigd wordt, leek ons dat een perfect onderwerp ;)
Je ziet 's avonds allemaal dronken mannen en in het weekend allemaal van die meiden in minirokjes die dronken op de stoep zitten. Best sneu eigenlijk...

Maar goed, vandaag dus wat voor school gedaan en verder was het een heerlijke luie zondag! Lekker gekletst met huisgenootjes (die overigens nu allemaal een baan hebben).

's Avonds kwam Raymond nog even langs bij ons om gedag te zeggen. Hij vertrok uit het appartement naar zijn mentor, waar hij nog tot dinsdag mag verblijven. Dinsdag stapt hij op het vliegtuig naar Brisbane en dan begint zijn avontuur al! Leuk leuk! Wel knap dat hij het allemaal in zijn eentje gaat doen hoor...
Maar we hebben hem dus gedag gezegd en ik hoop dat hij een mooie tijd tegemoet gaat!

Ik begin morgen echter aan stageweek nummer 9; de laatste volle week! Jeetje wat gaat dit snel nu jongens! Wel lekker, want ik heb nu ook wel ontzettend veel zin om wat meer van Australië te zien!

Nou, ik ga nu maar weer wat zalf op m'n bulten smeren en dan duik ik m'n bed in! ;)

Dikke smak en tot snel!

Liefs Marieke

  • 25 Maart 2012 - 12:16

    Tante Lien:

    Hey Hello,

    Was weer even gezellig op de Skype,lekker bij gekletst!
    Hopelijk ben je gauw van die jeukende bultjes af,en blijven de 'Bed Bugs' weg!
    Nog maar 7 dagen stage en dan een paar dagen om lekker bij te komen en ga je fijn vakantie vieren toppie.....
    Heb je de klompjes al af????
    Mooi dat jullie met het schoolwerk ook op schema zitten,kunnen jullie lekker gaan genieten van jullie reis!
    Nou meid veel succes met de laatste loodjes op stage en tot morgen!

    Dikke knuffel: Tante Lien en
    Ome Jan

  • 25 Maart 2012 - 13:51

    Jan Ellis En Ronja:

    Heej!

    Getstie! Beestjes in je bed!
    Hopelijk zijn ze nu dood.....

    We zijn net terug van een heerlijke wandeling. Het is hier wel mooi weer hihi.

    Wat dapper van Raymond dat hij dinsdag al op stap gaat.. Hij heeft de boel al verkent voordat jullie aankomen! Krijgen jullie dan een rondleiding?

    Heel veel plezier morgen op stage!!!!!!

    Dikke kus!

  • 25 Maart 2012 - 16:15

    Pa En Ma:

    Haai Meissie,

    Wat een toestand weer.
    Zo langzamerhand kun je wel een dierentuin in het appartement openen.
    Kakkerlakken,spinnen en bed bugs,haha.
    Tja we hebben altijd dingen die een ander niet heeft.
    We raken er aan gewent.
    Een ander kijkt er soms van op maar wij niet meer.
    Was echt een toeval dat Mona er nog was.
    Wel goed van haar dat ze een ander matras had.
    Wie is nu de gelukkige die er op mag liggen??
    Gelukkig dat de zalf helpt.
    Ook maar meenemen naar stage kun je tussendoor nog smeren als he nodig is.
    Oh de stage gaat nu echt snel.
    Kan me ook voorstellen dat je zin hebt in vakantie.
    Iets meer zien dan Sydney.

    Nou het weer was erg mooi vandaag en zoals ik al gezegt had vanochtend hebben we de fiets gepakt.
    We waren vorig jaar begonnen met het rondje Zwolle.
    Maar hadden het nog niet af.
    Dus vanmiddag weer op de helft verder gegaan.
    Maar in het zicht van de haven begaf mijn band het.
    Een lekke voorband.
    Heerlijk die anti lek banden!!!!
    Heb ik weer.
    Gebeurt bij een ander natuurlijk nooit.
    Gelukkig waren we dicht bij huis.
    Je kunt dus wel raden wat pa morgenmiddag gaat doen.
    Tja wat moet ik zonder mijn stalen ros??
    We zitten nu lekker buiten van de zon te genieten met een wijntje,haha

    Succes morgen met stage.

    Dikke kus en knuffel van ons.

  • 25 Maart 2012 - 18:22

    Saskia:

    Ben even wat aan het inhalen hoor!!
    Was even in Belgie, met super lekker weer! Eerste bbq van het jaar alweer gedaan! Was perfect weer ervoor!!

    Oooooh rode bulten ja? ai ai ai..
    indeed dat heb jij weer!
    Gaat het trouwens wel goed met je lenzen daar? Soms zie ik je met een bril op, op de foto. En je hebt een andere lucht daar!

    En k was nog ergens anders benieuwd naar, maar dat vraag ik je wel even op fb, anders zie ik je reactie niet!!

    Liefss maar weer!!
    Succes zo op je een-na-laatste stageweek! Super tof dat het er bijna op zit!!!!

  • 25 Maart 2012 - 19:08

    Marjolijn:

    Hier 1 van je grootste fans....ik durf niet meer anders te zeggen.
    Ieuw....heb het niet zo op beestjes en helemaal niet op jeukende rode bultjes..
    Hopelijk ben je er gauw vanaf.
    Zo je begint aan je laatste volle stage-week.
    Binnenkort kan je je koffer pakken voor je welverdiende vakantie.
    Wel knap idd dat Raymond er alleen op af gaat. Hopelijk heeft hij nog een fijne tijd. Heeft hij al z'n stagedagen al gehad dan? Hij is toch later gekomen? Of heeft hij weken van 5 stagedagen gemaakt.
    Heb je de klompjes al klaar? Hier starten ook de voorbereidingen van de week. Volgende week zondag (1 april) is ons grapje jarig. 7 jaar word het knulletje alweer.
    Nou meis een hele fijne week weer. Heerlijk om weer je verslag te lezen.

    Dikke dikke dikke smok mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 24 Dec. 2011
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 84453

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Marieke in Japan

23 Januari 2012 - 09 Mei 2012

Marieke's adventures in Australia!

Landen bezocht: