Geen bedbugs? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Geen bedbugs? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Geen bedbugs?

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

26 Maart 2012 | Australië, Sydney

Hallooooo!

Nou hier ben ik weer hoor, zoals jullie gewend zijn :)
Vandaag begon stageweek 9; de laatste volle week! Hoeraaa! Nog even en we kunnen de wekker vaarwel zeggen, hahaha.

Vandaag kwam er iemand kijken van Fiona naar onze phonograms les, omdat ze dat niet meer doen in year 3 en hoger. Maar de leraren willen wel graag zien hoe het gaat enzo ;) Nou ik geloof dat hij nog net niet in slaap is gevallen, hahaha.

Rond morning tea vroeg ik aan mijn mentor of ik ook even langs het health center kon, omdat ik dus met die uitslag zit. Dat mocht uiteraard en dus ging ik op pad naar de zuster.
Daar aangekomen werd ik begroet door een hele aardige vrouw. Toch kan ik nog steeds slecht wennen aan die overdrevenheid hier: 'Ohhh hi darling!!! What can I do for you??'
Heb haar m'n uitslag laten zien en ze vertrouwde het toch niet helemaal. Ze gooide er wat latijnse namen uit waar je u tegen zegt.
Maar om een lang verhaal kort te maken: Het leek haar verstandig om toch even langs de dokter te gaan.
Geweldig, dat heb ik weer! Ze schreef een telefoonnummer op van het medisch centrum in de buurt. Ik vroeg haar of ze misschien voor me wilde bellen, omdat ik nogal onbekend ben met het medische wereldje hier. Gelukkig vond ze dat geen probleem en ze had een afspraak om 3 uur voor me gemaakt met dokter Stephen Carran.

Verder was het vandaag een gewone maandag en ik heb vrij weinig gedaan in de klas, behalve dan de gewone taken die ik elke dag doe. Gelukkig was het al snel half 3 en dus tijd om naar de dokter te gaan. Sandra ging met me mee, wat ik wel fijn vond want vond het wel een beetje spannend.

Bij het medisch centrum aangekomen werd ik al snel opgehaald door m'n dokter, een hele aardige man! Hij vroeg me als eerste hoe hij m'n naam uit moest spreken, haha. Na enig oefenen lukte het om er wat uit te gooien wat er op lijkt ;)
Hij vond de uitslag op m'n arm heel vreemd en kon zo niet met zekerheid zeggen wat het was. Omdat ik last heb van hooikoorts denkt hij dat het een heftige reactie is op een insectenbeet of iets dergelijks. De bedbugs zouden kunnen, maar hij vond het wel een hele heftige reactie. Hij heeft een blaasje kapot geprikt en zou een monster opsturen naar het lab om zeker te zijn dat het geen virus is o.i.d.
En ik moet vrijdag terug komen voor de uitslag en hij gaat dan kijken of het medicijn heeft aangeslagen dat hij me heeft voorgeschreven.
Prima, bedankt dokter! We stapten het kamertje uit, liepen naar de receptie en daar zei de chagrijnige mevrouw: 'Dat is dan 70 dollar'
Mijn god, dan klets je even 10 minuutjes met een dokter! Maar goed, dan gooien we er wel weer 70 dollar tegenaan... en vrijdag weer ;)
Laten we hopen dat de medicijnen aanslaan en dat de uitslag niet erger wordt!

Eenmaal thuis in het appartement hebben we vrij weinig gedaan. Lekker uitgerust en ik heb de uitslag van de dokter natuurlijk nog even 'doorgeskyped' naar het thuisfront.
We hebben lekkere macaroni gegeten (we hadden niet zo'n zin om te koken.. oh oh wat slecht) en hebben ook nog even Ik hou van Holland gekeken! Een heerlijke chillavond dus!

Nou dit waren de belevenissen weer van vandaag, ik hou jullie uiteraard op de hoogte van alles!

Veel liefs van mij!

  • 26 Maart 2012 - 10:23

    Jan Ellis En Ronja:

    Haai die haaaai DARLING!

    Ach ja dat heb jij weer, jeukt het ook die uitslag? Of is het gewoon geen leuk gezicht :P
    We duimen voor een goede uitslag vrijdag! Spannend..
    Toch wel erg handig zo'n health centre op school! Wel een idee voor Nederland haha!

    Dikke kus en slaap lekker!

  • 26 Maart 2012 - 11:34

    Tante Lien:

    Hello Lady,

    Dus zijn het waarschijnlijk geen Bed bugs!
    Hopelijk weet de Dr.het vrijdag wel wat het is....
    Wat een geld zeg 70 dollar, ze weten wel van prijzen daar zeg!
    Ik hoop voor je dat het snel beter gaat!
    Heerlijk dat je daar ik hou van holland kunt kijken.
    Nou tot morgen maar weer,slaap lekker!

    Groeten uit Hasselt

  • 26 Maart 2012 - 16:16

    Pa En Ma:

    Goedemorgen Miss van Geldi!!!!

    Zo dus weer langzaam opgestart op de maandag.
    Dus de phonograms les is echt interresant,haha
    Nou was ze er toch even uit.
    Wat een avontuur weer met jou.
    Wel fijn dat Sandra met je mee ging.
    En is de dokter net zo knap als in al die films,hahaha
    Ook wij zijn benieuwd naar de uitslag van vrijdag.
    Hopelijk kun je de pillen weg krijgen en helpen ze.
    Ik lees toch we hadeen geen zin in koken.
    Eten jullie van die harde rauwe macaroni??
    Het was in iedergeval lekker.

    Nou succes morgen en hopelijk minder jeuk.

    Dikke kus en knuffel van ons.

  • 26 Maart 2012 - 20:30

    Essiebessie:

    Oh jee! Sterkte! Doet 't ook zeer of jeukt 't alleen maar?

  • 27 Maart 2012 - 10:41

    Marjolijn:

    Krijg ik al op mn mieter dat ik niet gereageert heb. Door mams hoor niet door marieke.
    Maar heb het wel gedaan,maar weer niet geplaatst. uhmm toch maar iets beter op letten denk ik.

    kussie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 24 Dec. 2011
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 84527

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Marieke in Japan

23 Januari 2012 - 09 Mei 2012

Marieke's adventures in Australia!

Landen bezocht: