Even op gang komen... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Even op gang komen... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Even op gang komen...

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

27 Maart 2012 | Australië, Sydney

Goodevening darlings!

Vanmorgen werd ik wakker gemaakt door Sandra: ‘Marieke!! Het is al half 8!!’
WAAAAAT?!?!?!?!?!
Ik sprong mijn bed uit en heb alles in superspeed gedaan: Aankleden, make up, ontbijtje enzzz. Het scheelde dat we geen lunch hoefde te smeren: FREE lunch! Wohoo!

We kwamen rond tien over 8 aan op stage, dus het viel achteraf nog mee. De rest van de staff zat in de staffmeeting, dus ik kon rustig alles voorbereiden voor mijn lessen van vandaag. Ik heb wat voorbeelden gemaakt van papieren hoedjes voor de handvaardigheidles en heb dingen klaargelegd voor mijn rekenles.

Half 9 kwamen alle dames weer binnenstromen en begon ik weer aan m’n dagelijkse taak: Rekensommen en lezen met de leerling die ik wat extra één op één aandacht geef. Op een gegeven moment vroeg m’n mentor of er wat was, want ik was niet mezelf vandaag. Nu moet ik zeggen dat ik wat last heb van m’n verstandskies (denk ik, heb ik wel vaker) maar ik had vandaag ook niet echt de tijd om wakker te worden. Ik heb ’s ochtends echt even de tijd nodig om bij te komen en dat kon dus niet vanochtend. Wel lief dat m’n mentor er naar vroeg natuurlijk.

Gelukkig werd het in de loop van de ochtend wat beter en ik heb m’n les ook gewoon goed kunnen doen. Mijn mentor was erg tevreden en ze zei: ‘Je geniet echt van lesgeven hè? Dat kun je gewoon aan je zien!’
Nou dat is toch leuk om te horen! Maar ik geniet er inderdaad van :)

In de ochtendpauze was er nog taart, want er was een leerkracht jarig! Gelukkig hoefde ik dit keer niet te zingen in het Nederlands, haha.
Alle leraren zijn hier geloof ik op dieet, want ze hadden het er tijdens de lunch allemaal over dat ze blij waren dat ze tijdens de lunch gezond konden eten, omdat dat compenseerde voor de taart van vanochtend. Nou ja zeg! :P

De handvaardigheidles was hard werken, maar het was ontzettend leuk om te doen. Het was echt een lekkere fröbelles! De leerlingen moesten een ‘crazy hat’ maken voor de ‘crazy hat parade!’ Die is volgende week woensdag en het is elk jaar een traditie om een gekke hoed te dragen op die dag! Ik ben erg benieuwd! Moet zelf nog wat knutselen aan mijn eigen hoed, maar dat komt allemaal wel goed denk ik :)

Er is mij gevraagd of ik morgen kon helpen in de andere klas met de hoeden, omdat het ontzettend veel werk is in je eentje. En natuurlijk wilde ik dat wel ;) Dus na de lunch morgen ga ik even helpen in de andere year 2 klas!

Toen ik thuis kwam lag er een verassing klaar op tafe: POST!!! Het was een superlief kaartje van ome Albert en tante Hennie! Superlief! Heeft me wel goed gedaan, dat kaartje :)Dankie dankie dankie!

Verder vandaag niet veel gedaan! Wel heel gezond gegeten weer vanavond; groente met aardappelen. En ’s avonds nog even lekker gekletst met tante Lien en lieve nicht Marjolijn! Was erg gezellig!

Nou dit was het wel weer voor vandaag! Morgen weer de laatste dag in de klas!

Kus van mij!

  • 27 Maart 2012 - 09:48

    Fancy:

    Zooo, dat is dan nog es wakker worden.... Gelukkig heb je alles weer gered, en heb de leerlingen er niets van gemerkt.. Dus je mag volgende week ook meelopen met de hoedjesparade?? Heb je verteld dat wij die ook in Nederland hebben, maar dan op Koninginnedag met al die aparte hoedjes van ons Koninklijk huis??

  • 27 Maart 2012 - 10:50

    Marjolijn:

    JEEEEH eindelijk gelukt mn nichie Live te horen via skype. En ik hoefde er niet eens voor om kw v 9 (ja...kw voor 9) op mn fiets te zitten richting verkavelingsweg. (zoals vorige week wel haha)
    Hoe groot was de verrassing dat marieke belde. Mn dag kon niet beter beginnen.
    Toppertje....Tis fijn je stem te horen en even lekker te kletsen. Proberen we gewoon nog een keertje.
    Dus ja ben helemaal op de hoogte verder. Je snelle start van vandaag, de stand van je uitslag, hoe je dag is geweest dus ben helemaal live bijgepraat. Geweldig leuk.
    Waar de techniek tegenwoordig wel niet voor staat he. Onbegrijpelijk.
    Nou meis.....nu hopen dat de kaarten nog van plan zijn om op tijd te komen. Ze hebben nog 14 dagen haha. Hopelijk hebben ze wel t vliegtuig gepakt en niet de boot. Nou ja goede bedoelingen komen niet altijd uit dat zie je maar weer.
    Nou fijne dag morgen< slaap lekker en tot morgen.

    gr Marjolijn

  • 27 Maart 2012 - 11:50

    Tante Lien:

    Hier ben ik dan ook nog even weer,was gezellig op Skype !
    Marjolijn was echt verrast toen je belde,ze vond het super leuk.
    Maar dat schrijft ze zelf al hier boven,we gaan het zeker nog een keer proberen!
    Gaan wij zondag weer even kletsen,als je tijd hebt???
    Verder heb ik ook al gehoord hoe je dag was,en de stand van je uitslag hopelijk gaat het snel weg!
    Nou meid tot morgen,ik kijk weer uit naar je verhaal!

    Xxxxxxxjes je Tante

  • 27 Maart 2012 - 19:24

    Jan Ellis En Ronja:

    Haai!

    Tjeemig ze voelen zich al schuldig over dat snippertje taart!! Ze gaan nooit meer snaaien als ze één verjaardag bij ons hebben meegemaakt! haha!

    Crazy hat parade klinkt echt leuk! Foto's???????

    Slaap lekker!!

  • 27 Maart 2012 - 21:45

    Pa En Ma:

    Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai,

    Ohh dat is zo niets voor jou te laat uit bed.
    Kun je niet lekker rustig op gang komen.
    En wat een geluk dat je geen brood hoefde te smeren.
    Lekker goedkoop dagje.
    En dan ook nog weer zo'n enorm stuk gebak,haha
    Is er morgen weer 1 jarig?
    Dus je kon je creativiteit kwijt in de hoedjes.
    Is weer wat anders dan rekenen en taal.
    Ben benieuwd naar de resultaten.
    Nou je kunt je morgen dus ook nog uitleven.
    Aahhhhhhh en wat een lief kaartje!!
    Echt lief van je tante en oom.
    En ook nog zitten kleppen met je nicht,helemaal toppie.
    De dag begon dan misschien niet zo goed maar het werd met het uur beter.
    Eind goed al goed.

    Dikke kus en knuffel van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 24 Dec. 2011
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 84541

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Marieke in Japan

23 Januari 2012 - 09 Mei 2012

Marieke's adventures in Australia!

Landen bezocht: