En de dag vloog weer voorbij :) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu En de dag vloog weer voorbij :) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

En de dag vloog weer voorbij :)

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

14 Februari 2012 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Vandaag weer een drukke stage dag gehad!! Jeetje wat vloog de tijd voorbij!

Vanmorgen ging de wekker wederom vroeg en zaten we even later weer fris en fruitig aan het ontbijt.

Op stage aangekomen werd ik weer hartelijk verwelkomt door mijn mentor, die, ja jullie raden het al, weer druk bezig was met van alles en nog wat.
Ik heb haar geholpen met wat dingen uitdelen en rond 8:00 was het tijd voor de staff meeting. Wat een vergaderingen zeg! Elke week hebben ze op dinsdagochtend en woensdag middag een vergadering, NAAST de bouwvergaderingen. Ze vergaderen wat af hier!

De staff meeting was verder niet heel informatief, gewoon wat alledaagse zaken werden medegedeeld.
Na de meeting was het tijd om de dames op te halen van car line.
Het is elke dag weer leuk om die vrolijke snoetjes te zien!
Helaas was mijn mentor niet zo blij met hun tempo vanmorgen..
De meisjes komen om 8:30 binnen, dan moeten ze een half uurtje hoofrekensommen maken. Daarna hebben ze van 9 tot 10 de tijd om phonograms te oefenen (engelse woordstukjes), dat wil zeggen opzeggen, opschrijven, opzeggen, opschrijven.
Na de phonograms krijgen ze ook nog 10 woorden voor spelling die ze moeten oefenen en die daarna worden afgenomen als officiële test.
Dan moet er ook nog binnen het uurtje een tekst begijpend lezen gelezen worden en de 10 bijbehorende vragen moeten ook beantwoord worden.
Pushen, pushen, pushen.. dat is wat er wordt gedaan op een ochtend.

Verder waren er vandaag twee speciale gasten aanwezig op school, namelijk: de nieuwe 'headmistress' en Matthew Doyle, een bekend iemand die alles weer over de geschiedenis van de aboriginals.
Er werd aan de leraren gevraagd of ze wilden oefenen met de meisjes om op een goede manier 'goedemorgen of goedemiddag' te zeggen, voor als de nieuwe headmistress langs komt in de klas. Nou, dit werd vandaag zeker geoefend. Bij elke leraar die even binnen kwam lopen moesten de meisjes direct opstaan, achter hun stoel staan en in koor zeggen: 'Goodmorning Mrs....'
Nou, dat zit er wel in hoor!

De show van Matthew Doyle was erg leuk. Ik heb veel geleerd over de geschiedenis van de aboriginals en hij heeft ook nog veel laten zien. Hij had didgeridoo's bij zich, boemerangs (één om mee te jagen en één die terug komt als je hem gooit), kangaroo vel en een soort ritmestokjes ? (ik beledig hem vast met deze benaming, maar kan niet meer op de goede naam komen..)
Ik heb veel foto's gemaakt (niet alleen tijdens deze show, maar sowieso tijdens stage), maar mag deze helaas niet op deze site zetten i.v.m. de strenge privacy regels. Dus die heb ik te respecteren!

Vandaag was trouwens de lunch gratis! Dat was erg fijn! De lekkerste broodjes, salades en warm eten lagen voor ons klaar. Je begrijpt dat we onze boterhammen hebben gelaten voor wat het was en ons hebben gestort op de lunch daar, haha.

Na stage heb ik gelukkig alles kunnen bespreken met mijn mentor wat ik wilde bespreken, dus ik was weer gerustgesteld.
Morgen is mijn rekenles over 'tesselating figures' aan de beurt! Ben benieuwd!

Toen we thuis kwamen wachtte er ook nog een verassing op ons: Mona, onze verhuurster of huurbaas stond klaar met een doosje chocola. "HAPPY VALENTINES DAYYY!"
Lief hoor!

Valt me trouwens nog mee hoe 'groot' Valentijnsdag hier is. Je ziet wel veel dingen in de winkel die er mee te maken hebben, maar verder merk je er weinig van.

Straks gaan we weer lekker koken en daarna moet ik nog even aan de slag voor mijn lesvoorbereiding!

Lieve groetjes,

Marieke

  • 14 Februari 2012 - 07:07

    Marjolijn:

    Haai,

    Nou dan heb jij al meer gehad voor valentijnsdag dan ik haha.
    Maar wel heel leuk toch?
    Tsjonge jonge verbaas me elke weer over je verhalen van dat pushen enzo
    Wat een leven hebben die kids.
    maar goed misschien werpt het wel zn vruchten af en zouden ze het hier iets meer moeten doen.
    Ook fijn dat je mentor even tijd voor je had. is wel zo prettig even he?
    En d boterhammetjes zijn weer mee naar huis ekomen en gaan morgen weer mee? haha Kan best. jullie zijn toch studenten.
    Nou meis, slaap lekker en ga zo door. We zijn super trots op je. dikke dikke smok. mij

  • 14 Februari 2012 - 07:42

    Marieke:

    Hee lieve nicht van mij :D

    Nou, dat pushen zal z'n effect wel hebben, want 100% stroomt door naar de universiteit...
    Maar of het psychologisch ook altijd even goed en leuk is weet ik niet ;)
    Wees maar blij dat jouw jongens in Nederland op school zitten!

    Jaa de boterhammen liggen in de koelkast voor morgen, hoe raad je het zo! Hihi.

    Bedankt voor je lieve reacties elke dag! Dikke zoen terug van mij! :D

  • 14 Februari 2012 - 08:18

    Tante Lien:

    Goedenavond,

    Hier een berichtje uit het weer groene Hasselt!
    De dagen vliegen zeker om,die kleintjes moeten wel errrg veel doen zeg!
    Chocola voor valentijnsdag wat leuk, hebben jullie dat allemaal gekregen of moet je delen....
    Ik heb nog nooit wat gekregen, nog geen kaart maar je kunt niet alles hebben he!
    Dus morgen ga je weer les geven, maar dat gaat je zeker weer lukken.
    Jullie hebben wel lekker gelucht zeg, je heb toch wel even goed toegeslagen!
    Nou meid veel succes voor morgen, en voor straks welterusten

    Een dikke knuffel van mij....

  • 14 Februari 2012 - 09:40

    Jan Ellis & Ronja:

    Hee lief klein zusje!! :D

    We hebben het al wel in de gaten.. Je blijft daar niet werken haha! ;)
    Het zal inderdaad ergens goed voor zijn, maar ik ben blij dat we in Nederland niet zo streng zijn. Iets strenger mag eigenlijk best, maar dit is echt te gek. Maar wel een hele leuke ervaring! Je leert er wel veel van!

    En dan chocola!! Wat een heeeeeeeerlijke dag, GRATIS lunch, GRATIS chocola.. Tjeemig! Jullie hebben aan het eind van de maand een plus!! haha!

    Nou heeel veel succes morgen met je les. We duimen weer voor je!! :D

    Groetjes van ons 3tjes

  • 14 Februari 2012 - 19:49

    Pa En Ma:

    Haai

    Zo hey gratis lunch.
    Wat een leuk gebaar.
    En dan ook nog chocolade.
    Wist Rosa dat je dat heerlijk vindt.
    Maar verder dus ook geen bloemen,mailtjes of een ouderwetse ansichtkaart?
    Ik kon de vaas ook weer in de kelder zetten hoor,haha.

    Hopelijk heb je de meiden wat kunnen bijbrengen.
    Ben benieuwd hoe de les is gegaan.

    Morgen es ik het waarschijnlijk wel.

    Dikke kus en knuffel van ons.


  • 14 Februari 2012 - 20:21

    Lineke:

    Hey Rika,

    Ze heet Mona hoor geen rosa haha

    Gr. Lineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 24 Dec. 2011
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 84473

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Marieke in Japan

23 Januari 2012 - 09 Mei 2012

Marieke's adventures in Australia!

Landen bezocht: