Circular Quay & Taronga Zoo - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Circular Quay & Taronga Zoo - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Circular Quay & Taronga Zoo

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

19 Februari 2012 | Australië, Sydney

Hee lieve mensen!

Sorry sorry dat er gisteren geen verslag was. We hebben de hele dag rond het opera house vertoeft en wilden 's avonds het opera house bij nacht bekijken. We waren rond 12 uur thuis, dus toen had ik niet zoveel zin meer om nog een heel verslag te typen.

18-02-'12

Vandaag zijn we naar Circular Quay gegaan om daar een hoedje te kopen voor Sandra in een centrum dat er vlakbij ligt: The Rocks.
We hebben uiteraard eerst wel lekker uitgeslapen en tegen een uurtje of 2 gingen we die kant op. Weer met de GRATIS shuttlebus!
Het was erg gezellig rondom het opera house, want het weer was aardig goed. Ook bij the Rocks was het een drukte, maar dat kwam omdat op zaterdag en zondag daar een marktje staat. Sandra heeft een leuk hoedje gescoord en daarna wilden we lekker wat gaan drinken op een terrasje.

Zaten we op het terrasje om wat drinken te bestellen, zegt de ober dat je verplicht ook wat moet eten. Nou lekker dan! Dus hebben we maar wat 'garlic bread' genomen. Het was wel erg gezellig om daar te zitten, het was namelijk een soort italiaans binnenplaats achtig iets! Heel leuk!
Het jammere was weer dat je twee seconden nadat je iets op had (je brood of je drinken) je je bord of glas alweer kwijt was. Hoezo ze willen je snel weer weg hebben?

Na het terrasje hebben we nog wat rond geslenterd en hebben we lekker op een bankje gezeten. Sandra heeft daar lekker in haar boek gelezen en ik heb zitten puzzelen! Wat een leventje! Ondertussen zette de mevrouw van het straattheater ook weer haar spullen klaar (dezelfde die we in onze eerste week in Sydney ook al hadden gezien) en serieus: Ze maakte dezelfde grapjes! Hoe erg is dat.

Rond half 6 besloten we op zoek te gaan naar een leuk tentje om wat te gaan eten en dat is wederom een Italiaans restaurant geworden. We hebben heerlijke lasagne gegeten (aangezien onze oven het niet doet) en tijdens het eten hadden we uitzicht over de baai!

Rond een uurtje of half 9 kwamen ook Marjet en Raymond aangezet die wilden ook het opera house bij nacht zien. Alleen... was het niet echt bijzonder. Geen mooie blauw/paarse lampjes of wat dan ook! Gewoon wit!
Misschien dat ze die speciale lampen alleen doen tijdens speciale dagen? Nouja, het was in ieder geval gezellig, daar gaat het om!

Rond een uurtje of half 12 gingen we weer langzaam richting huis en ik lag goed kwart over 12 in bed. De volgende ochtend gaat de wekker weer om kwart voor 8, want dan gaan we naar de dierentuin!

19-02-12

Nou jongens, vandaag ging het dan eindelijk gebeuren!! De dierentuin!!
De wekker ging om kwart voor 8 en om tien voor 9 zaten we in de metro op weg naar Circular Quay. Vanaf daar moesten we de ferry nemen naar Taronga zoo, aangezien deze dierentuin op een soort eiland ligt. Nou bootritjes zijn al een beleving op zich, dus dat was al leuk! Mooie foto's gemaakt van het opera house en de harbour bridge!

Na 5 minuutjes kwamen we aan bij de haven van Taronga zoo en konden we met de kabelbaan naar de ingang van de dierentuin! Hoe leuk is dat?!
Nu ben ik niet zo heel fan van kabelbanen als ze heel hoog gaan en wiebelen, maar bij deze viel het gelukkig mee.

Eenmaal aangekomen in de dierentuin hebben we onze ogen uitgekeken! Wat een prachtige dierentuin!! Er werd ons aangeraden om de zeeleeuwen show en de vogelshow te bekijken, dus dit hielden we in ons achterhoofd.
We hebben vanalles gezien: Giraffes, zebra's, olifanten, tapirs, beren, kangaroos (jawel, eindelijk!), koalas, apen, etc. etc.
Leuk was dat je gewoon 'los' liep tussen de kangaroos, wallabies en de emoe's! Helaas zijn deze dieren wel een beetje lui aangelegd, dus spectaculaire foto's zijn het niet geworden.

Je kon ook kaartjes kopen om vlakbij de dieren te komen. Je kon bijvoorbeeld een slang vasthouden, naast een koala staan, een roofvogel vasthouden, enz. We besloten dit echter niet te doen, omdat we liever een koala echt vast willen houden en dit kan in Brisbane. We moeten dus nog even geduld hebben :)
De mensen in het park waren erg aardig. Een vrouw was bezig om een soort leguaan weer terug te zetten in zijn terrarium, maar vroeg eerst of we hem nog wilden aanraken! Natuurlijk wilden we dat ;)

De shows van de zeeleeuwen en de vogels waren erg leuk! Hoe bijzonder dat je die dieren al die dingen aan kunt leren! Ik ben blij dat we erheen zijn gegaan, want het was echt ontzettend leuk :)

We hadden vandaag ook geluk met het weer, want het is de hele dag zonnig geweest!! En ik had mijn hoedje op! Ben nu wel heel blij dat ik een hoedje heb ;) (en pa, ik heb ook al een speldje gekocht!)

Vandaag zijn er ontzettend veel leuke foto's gemaakt en we hebben ook heel veel lol gehad! Een topdag dus vandaag! Vanavond is het echter weer tijd voor het serieuze werk: Ik moet nog wat lessen voorbereiden...
Morgen begint de 4e week stage! Kunnen jullie al geloven dat ik al bijna een maand weg ben?! Wat gaat dat ontzettend snel!

Nou, dit was het voor gisteren en vandaag! Dikke zoen van mij!

Liefs, Marieke.

• 19 Februari 2012 - 10:42

Jan Ellis & Ronja:

Hee haaai!!

Wat een gave foto's!!!!!
    Echt super mooi ziet het er uit!
    Dat is tenminste nog eens een dierentuin! Dus het is een aanrader? Ik zal het hier eens in de groep gooien ;)

Staat leuk dat speldje op 't hoedje!!

Trouwens je bent wel erg bruin geworden in de regen en onder de bewolking!! haha!

Kunffel en een dikke kus van ons!

• 19 Februari 2012 - 10:45

Tante Lien:

Goedenavond,

Hier ben hier ben ik weer, gelukkig weer een verslag!
    Wat hebben jullie wat beleeft zeg,wel een tactiec zeg om ook verplicht te zijn om wat te eten..
    Dus Sandra heeft ook een hoedje gekocht heel verstandig!
    Was vast een hele grote dierentuin , je hebt weer mooie fotoos gemmaakt zijn we er toch een beetje bij haha
    En joh wat ben je al bruin zeg, je komt straks als een getinte buitenlander terug!
    Dus als het goed is ben je je nu weer aan het voorbereiden voor morgen...
    Ik ben net een uurtje geleden mijn bed ui tgerold,jij gaat er straks weer in haha.
    Nou succes maar weer met je stage morgen, en ik kijk uit naar je nieuwe verslag wat is dit verslavend zeg...

Gr. en een dikke kus Tante Lien en
    Ome Jan

• 19 Februari 2012 - 20:11

Marjolijn + Potjes:

Haai die haai,

Hè gelukkig...je bent erweer.
    Hele mooie foto's zeg.
    Gaaf.
    En idd wat ben je bruin.
    Het vrije weekend heeft je goed gedaan.
    Groetjes aan Sandra en tot morgen ( hoop ik)

Dikke dikke dikke dikke kus

• 19 Februari 2012 - 21:43

Pa En Ma:

Haaai,

Hoe is het alle bedden weer op de plek?
    En iedereen mag weer tevoorschijn komen.

Hebben jullie nog een beetje geluk met de lift.
    Of moeten jullie elke keer 36 trappen op en af.
    Het is te hopen dat de lift het gauw weer doet.

Jammer dat de lichtjes van het opera house een beetje tegen viel.
    Maar als je niet gegaan was werd er later misschien wel gezegd dat het mooi was.
    En dan heb je spijt.
    Ach en jullie zijn toch in de buurt.
    Wel een gezellige dag gehad dus.

Wat een mooie foto's van de dierentuin en vanaf de boot dat je op Sydney kijkt.
    Heb ook de dierentuin foto's van Sandra bekeken.
    Erg mooi!

En eindelijk allebei een hoedje.
    Stelt me gerust,want elke keer die verbrande gezichten is echt niet lollig.
    En nu jullie allebei een hoofddeksel hebben schijnt de zon volop.
    Jullie hadde hem eerder moeten kopen,haha.

Nou kap er weer mee.

Dikke kus en knuffel van ons.