Week 4 is begonnen!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Week 4 is begonnen!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Week 4 is begonnen!!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

20 Februari 2012 | Australië, Sydney

Hallooooo!

Nou hier is weer trouw mijn dagelijkse reisverslag! Onder het genot van de OCHTENDshow van Edwin Evers (en dit om kwart over 6 's avonds ;) ) zit ik nu heerlijk op de bank met de voetjes omhoog.

Vandaag was het wederom een drukke dag op stage. We hebben een ontzettend probleem kind in de klas die uitvalt op alle vakgebieden. Mijn mentor maakt zich best wel zorgen om haar, aangezien Ascham niet zoveel extra hulp kan bieden voor dit soort kinderen. Wat dat betreft is het onderwijs in Nederland dus een stuk beter! Als het zo door gaat zullen haar ouders moeten gaan denken aan privéles of moet ze misschien wel van school af. Jammer hoor...

Ik zag duidelijk dat mijn mentor een zware dag had vandaag, je kon het letterlijk van haar gezicht aflezen. Op een gegeven moment vroeg ze; Weet je zeker dat je nog leerkracht wil worden? .. Eh, nou in ieder geval niet op een privé school in Australië nee!!
Ze is wel nog steeds erg blij met m'n hulp, dus dat scheelt alweer.
Vandaag heb ik eigenlijk vooral geholpen met kleine praktische dingetjes en heb ik privé juf gespeeld voor dat ene meisje.

Morgen ga ik mijn handvaardigheidles geven!! Spannend, spannend. Ben erg benieuwd of de leerlingen het ook leuk gaan vinden. Vanavond nog maar eventjes goed overkijken en voorbereiden, zodat ik geen flaters sla morgen ;)
We waren vroeg klaar met stage vandaag trouwens: half 4.
Dit omdat de leraren allemaal vergadering hadden. Aanstaande woensdag is het ook nog ouderavond, dus dan zal mijn mentor nog wel meer in de stress schieten denk ik. Ze wil alles zo perfect mogelijk, omdat ze anders bang is dat andere mensen slechte dingen over haar gaan rondbazuinen. Erg, als je zo moet werken.

Vanavond staat er bloemkool op het menu; heerlijke Hollandse pot!

Een fijne dag gewenst allemaal!!

Liefs Marieke.

Ps: Mijn mentor maakte vandaag wel een grote fout: Ze zei dat Piet Mondriaan een FRANSE schilder was!! Piet spreken ze trouwens uit als 'Pjet' Hihi.

  • 20 Februari 2012 - 10:19

    Marjolijn:

    Hoi,

    He heerlijk weer op tijd een verslag haha.
    Mare...voel je niet verplicht hoor om elke dag wat te schrijven. Wij plagen je maar. Maar natuurlijk vinden we het super om te lezen wat je daar zoal uit spookt.
    Dus ook daar bestaan probleem kinderen. zo te lezen moet ik dus wel blij zijn dat will en ro hier op school zitten. Mijn twee dyslecten zijn hier dus beter af. He gelukkig haha.
    Bloemkool....klinkt heerlijk. Misschien nog wel een idee om vanavond hier ook op tafel te zetten. MMM heb nu al zin. Veel succes morgen met je les. Moet jij woensdagavond op ouderavond ook aanwezig zijn? Hoop het niet voor je. Lekker met je beentjes omhoog. Nou meid. Succes he .

    dikke dikke smok....Mij

    ....He,...Tante Lien nog niet gereageert.......Ma....waar ben je......

  • 20 Februari 2012 - 10:24

    Jan Ellis & Ronja:

    Hoi hoi!!

    Je hebt je slag toch wel geslagen toen ze Pjet een franse schilder noemde?? Punt voor jou!! haha! Is je kulturele les toch nog ergens goed voor geweest haha!
    Bloemkool in Australië.. Kan er niks aan doen maar dat klinkt toch echt niet hoor!! hihi.
    Gezellig dat Evers je ook daar gezeldschap houd!
    Ik heb je gemailt over 't doktersbezoek van vanmorgen!
    Groetjes en een dikke knuffel van ons!

  • 20 Februari 2012 - 12:21

    TanteLien:

    Heeeey Marieke,

    Ik ben er wel hoor,alleen iets later dan normaal haha!
    Marjolijn is al bang dat ik niet kom, maar dat heeft ze dan mooi
    Je krijgt van mij elke keer een berichtje terug hoor zolang je daar bent!
    Dus je hebt daar ook wel zwakkere kinderen,vond het ook al frappant dat ze daar alleen maar geleerde kinderen hadden!
    Als je ouders veel geld hebben, wil dat toch niet zeggen dat ze veel in de mars hebben toch!
    Al denken ze dat wel waarschijnlijk haha
    Dus je had vandaag een drukke dag...

  • 20 Februari 2012 - 12:26

    Tante Lien:

    Ging weer verkeerd,was nog niet klaar haha
    Veel succes met je handvaardidheids les morgen!
    Wat ga je precies doen??
    Nou ik zou zeggen tot het volgende verslag maar weer....

    Xxxxxxxxxjes Tante Lien

  • 20 Februari 2012 - 13:49

    Marjolijn:

    Moetie, moetie.....blijf dan ook van die knop "reactie plaatsen" af als je nog niet klaar bent. Of wil jij de tellerstand van het aantal reactie's opschroeven......kan natuurlijk ook.
    haha

    Maar fijn dat je er ook weer bent. Ik miste je al. Je bent anders zo vroeg met reageren..

    xx mij

  • 20 Februari 2012 - 22:18

    Pa En Ma:

    Aaaach....
    Heb je eindelijk Edwin op de radio,is hijzelf met vakantie.
    Maar met de anderen is het ook gezellig.
    Wel raar want ze zingen "ja de wekker gaat af,dus je draait je niet meer om,want van de geur uit je mond trekt de vloerbedekking krom,poets je tanden en lach,in de spiegel aan de wand,eeoede morgen- de dag is weer begonnen"
    En dan ga jij naar bed,haha.

    Nou hopelijk kun je morgen de les doen zoals je hem wilt doen.
    We wachten af.

    Zo..

    Dikke kus en knuffel van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 24 Dec. 2011
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 84529

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Marieke in Japan

23 Januari 2012 - 09 Mei 2012

Marieke's adventures in Australia!

Landen bezocht: