Palm beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Palm beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Palm beach

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

10 Maart 2012 | Australië, Sydney

Hee lieve allemaal,

Wat een dagje vandaag zeg! Gisteren was niet helemaal zeker of Marjet en ik nou wel of niet naar Palm beach zouden gaan, maar uiteindelijk zijn we gewoon met de bus gegaan.

Wat een mooi strand is Palm beach zeg! Een erg lang strand en het was helemaal niet druk! :)
De twee uurtjes in de bus vlogen om en ik reed voor het eerst over de Harbour bridge! Wohoo!

Toen we net aankwamen op het strand zochten we een plekje op en net toen we ons handdoekje hadden neergelegd klonk er een harde sirene. Marjet en ik keken elkaar wat verbaasd aan; wat nu dan weer?! De kustwachten renden als een gek naar hun 'rubber duckie' (rubberen motorboot) en schoten het water in. Alle mensen gingen het water uit en de vlag ging van rood/geel naar zwart/wit. Om ons heen horden we mensen 'shark' mompelen. En wat bleek nou: Het was een shark alarm! Er zwom dus ergens vlakbij het strand zo'n monster rond. Nou fijn begin!

Na tien minuutjes was het gevaar geweken, want de vlag ging weer op rood/geel. De kustwacht had gedurende tien minuten rond zitten varen om te kijken waar de haai was, want het schijnt dat de meeste aanvallen gebeuren in ondiep water (dus hij is goed te zien).
Een uurtje later ging er wederom een haai alarm en was het water voor een kwartiertje onveilig ;)
Nu scheelt het dat ik toch niet zo vaak in het zeewater spring, dus ik had er niet zo'n last van :)

Het was een heerlijke dag met een strak blauwe lucht, heerlijk! Rond een uurtje of 4 besloten we terug te gaan naar de bushalte, want we hadden afgesproken met onze huis genootjes om pannenkoeken en sushi te maken!! :D Was errug gezellig! Er zijn veel foto's gemaakt, maar die moet ik nog even aan m'n huis genootje vragen :)
Ze hebben lekkere pannenkoeken met appelstroop geproefd en ze vonden het errug lekker! (jaja, ik heb appelstroop gescoord! Heerlijk!)

Verder ga ik vanavond niet zoveel doen, lekker relaxen en misschien nog een filmpje kijken o.i.d.
Morgen alweer de laatste dag van het weekend.. jammer jammer ;)

Hier stop ik voor vandaag!

Dikke smak!

• 10 Maart 2012 - 11:21

Marjolijn:

wow haaie-alarm. super spannend zeg.
    ben je nog wel t water ingeweest of gaan jullie 2 uur in de bus zitten voor de zon en t strand.
    En toen weer 2 uur terug.....pfff.....wat een opgave zeg.
    maar goed als je wat wilt zien van de wereld moet je de grens over he.
    Hebben jullie zelf sushi gemaakt of laten maken. Jullie de pannekoeken en zij de sushi. lekker lekker.
    Twas te ver weg maar anders.....jum jum
    Appelstroop .....je lukt je zus wel. Die stond een week of 2 ook al bij de c1000 appelstroop te scoren. Wist niet dat dat nog geproduceerd werd haha
    Nee wij zijn van de rimboe-hagel en krokodille-vlokken.
    Nou maar jullie dag weer voorbij gevlogen dus.
    Nou meid slaap lekker en tot morgen.

kus mij

• 10 Maart 2012 - 14:22

Jan Ellis & Ronja:

Haai!!

Heerlijk appelstroop! hihi. En zo gezond ook :D
    Leuk een shark alarm.. Dat jullie niet naar het water rennen en gaan kijken! Veel leuker dan in de dierentuin. Een wilde haai!!

we zijn benieuwd naar de foto's van jullie kookclub!

Dikke smakkerd!

• 10 Maart 2012 - 18:20

Tante LIen:

Hallo Marieke,

Wat een avontuur weer, waren jullie met z'n tweetjes wou de rest niet mee?ze hebben wel wat gemist dan!
    Je bent over de 'Harbour Bridge' geweest en dan ook nog een heuse 'Sharp' alarm dat is echt Wohooo.....
    En jullie hebben samen gezellig gekookt!
    Oer Hollandse pannenkoeken en Japanse sushi(dat is toch Japans of zit ik er helemaal naast haha)
    Heb nog een gezellige zondag,gaan jullie nog wat leuks doen?
    En dan is het al weer maandag, is dit de 6de of 7de stage week!, en hoeveel weken moet je nu nog?????
    Nou Meis ik kijk al weer uit naar het volgende verslag....

Kus Kus Tante Lien en Ome Jan

• 10 Maart 2012 - 19:28

Pa En Ma:

Hoihoi,

Nu heb je straks ook werkelijk alles meegemaakt.
    Een haai alarm, slik iek.
    De haaien hadden jou natuurlijk gezien in de bikini en zagen dus een lekker hapje aan komen lopen.

Wat leuk dat life en cooking een succes was.
    Volgende keer pasta uit Italië?
    Toch leuk dat multiculturele leven.

Morgen nog een dagje luieren en dan weer aan de slag.

Dikke kus en knuffel van ons.