Laatste assembly! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Laatste assembly! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Laatste assembly!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

29 Maart 2012 | Australië, Sydney

En de laatste dag van de week zit er al weer op dames en heren! Vanaf nu hebben wij weer officieel weekend! Heerlijk!

Vanmorgen vroeg Sandra of ik mee kon helpen om de kostuums aan te trekken bij de kids voor assembly. Normaal gesproken heb ik niveaulezen op donderdagochtend, dus ik besloot het eerst maar even te overleggen met m’n mentor. Zij vond het goed, maar of ik wel binnen 10 minuten terug kon zijn, haha.

Dus ik ben naar beneden geracet, heb de kleuters geholpen met hun kostuums (echt TE schattig) en daarna weer terug gevlogen naar mijn eigen klas, waar m’n mentor zei dat ze een extra ouder was en dat ik dus niet meer nodig was. Nou ja, ook prima! :)

Ik ben nog even naar beneden gegaan om de nieuwe buddy indeling te maken en daarna ging ik richting de hal om dingen voor te bereiden voor onze assembly. En het was weer geweldig! We hebben 6 leraren in twee teams verdeeld en als ze een antwoord wisten moesten ze het opschrijven op een whiteboardje en op de bel drukken. Het werd een echte strijd en de leerlingen vonden het echt super leuk! Mijn mentor voelde zich een beetje voor het blok gezet, maar dat komt denk ik omdat ze dit soort ‘losse’ dingen niet gewend is ;)
Weer veel complimenten gekregen en daarna hebben we de dropjes langs de klassen gebracht, zodat de leraren die konden uitdelen.

Na assembly hebben Sandra en ik nog even aan ons onderzoek gewerkt en tijdens de lunch hebben we een lekkere yoghurt met ‘blueberries’ gehaald! Yam…

Daarna nog even verder gegaan met ons onderzoek en rond een uur of 2 zijn we samen naar mijn klas gegaan, waar Sandra en ik gingen helpen met de hoeden afmaken voor de crazy hat parade. Het was echt bloedheet in het lokaal, verschrikkelijk! Maar we hebben ons er weer dapper doorheen geslagen en de hoeden worden echt super leuk! :D

Toen was het alweer tijd om naar huis te gaan voor de kinderen, maar Sandra heeft me nog even geholpen om afscheidskaartjes te maken voor de leerlingen. Ik heb de klassenfoto met daar achterop een tekst getypt, gelamineert en een gat erin gemaakt zodat er een lintje door kan! Echt super leuk! Als ik de klompjes en de kaartjes af heb maak ik uiteraard een foto van het resultaat!

Echt apart; iedereen heeft het nu al over hoe ze ons gaan missen en dat het zo jammer is dat we er straks niet meer zijn (oef dat klinkt zwaar), maar ze vinden het helemaal geweldig dat we gaan reizen. We hebben ook gevraagd of we wat spullen op school kunnen laten staan en dat was geen probleem! Super, want dat scheelt een hoop gewicht!

Eenmaal thuis wachtte er weer een verassing op me: Maar liefst TWEE kaarten!!! Van tante Lineke en Marjolijn! Super lief, dank Jullie wel! Doet me altijd goed om die berichtjes van jullie te lezen <3
Even later kwam Marjet nog even langs (die we 5 minuten eerder nog tegenkwamen op het metrostation, haha). Ze kwam een blikopener terug brengen die ze had geleend, dus ze kwam even ‘buurten’. Nog even gekletst en ze gaat morgen na stage naar haar nieuwe appartement, waar ze met haar vriend blijft tot volgende week. Dan gaat ze lekker reizen naar Melbourne. Ze komt de 13e terug en vliegt dan naar Cairns om zich bij ons te voegen.

Nadat Marjet weg was hebben we nog wat boodschappen gedaan bij de Coles (waar we Marjet WEER tegenkwamen, hahaha). En we hebben nu onze macaroni achter de kiezen. Vanavond ga ik maar eens even hard werken aan de klompjes, zodat ik die af heb voor volgende week! Ook nog even een doosje chocola voor m’n mentor halen!

Nou dit was het wel weer voor vandaag dacht ik zo! Morgen vrij, maar moet nog wel weer even langs de dokter om m’n resultaten op te halen van het monster van m’n uitslag. Hoop dat het niks ernstigs is. Ga er niet van uit, want volgens mij wordt de uitslag al wat minder heftig van kleur. We gooien er weer even 70 dollar tegenaan, haha.
Marjet was trouwens ook nog naar de dokter gegaan, omdat er op haar school kinkhoest heerst en kinderen worde daar niet automatisch voor ingeënt. Dus sommige leraren moesten zich laten inenten en moesten ook nog aan een antibiotica kuur voor 6 dagen :S Ellende! De dokters verdienen hier goed in Sydney ;)

Mensen, tot morgen! Een nieuwe dag en een nieuw verslag!

Kus van mij!

  • 29 Maart 2012 - 11:18

    Marjolijn:

    Zooo dus toch nog gelukt.Die kaarten hebben hun geld wel opgebracht zeg. Hopelijk hebben ze genoten van hun lange reis.

    Nou klinkt allemaal weer super. Die kids gaan jullie nog missen straks. Leuk zo dat kaartje/foto en klompje.
    Ziet er heel nederlands uit. En wie weet komen ze je nog een keertje bezoeken , je weet maar nooit.

    Wij gaan er idd ook niet vanuit dat er iets uit de test komt. Maar die 70,00 dollar weet ik zeker helaas voor jou, maar mischien nog wel ies meer, de lab kosten zullen ook betaalt moeten worden. MMMM nou we zijn benieuwt. Doe maar wat oudere kleren aan en ga maar ongewassen heen misschien help dat nog. haha'
    Nou meis geniet in ieder geval van je vrije weekend en dan de laatste 3 stagedagen...ongelofelijk zo snel als dat gegaan is. We horen nog wel weer even morgen.

    Lots of love....Mij (haha)

  • 29 Maart 2012 - 11:30

    Tante Lien:

    Heeeey Meisie,

    De Assembly weer goed geslaagd lees ik,allen dat al zullen ze missen!
    En vonden ze de dropjes lekker????
    En dan eindelijk toch de kaarten nog aangekomen na 16 dagen,ze konden ze wel op de fiets gebracht hebben haha!
    Maar wel leuk dat ze dan toch nog aangekomen zijn!
    Nog 3 dagen en dan zit het er op,ga je lekker vakantie houden, je hebt het verdiend gun het je van harte..."
    Succes morgen bij de Dr.hoop dat het mee valt en dat het gewoon een reactie van iets is!
    Ik ga weer stoppen en we lezen het morgen wel weer!

    Dikke kus Tante Lien

  • 29 Maart 2012 - 13:10

    Jan Ellis En Ronja:

    He hoi!

    Wat een heerlijk verhaal weer :D
    Dus ook daar moet je op het laatste moment je afscheidsdingetje in elkaar flansen haha! Heerlijk.
    Hier hebben we weinig nieuws te melden.. Alles zijn gangetje.
    Ik lees net dat Tante Lien in 16 dagen naar Sydney kan fietsen. Dat wist ik niet :P

    Nou slaap lekker en tot over 41 (!!) dagen!! JIPPIE!!

    XxX

  • 29 Maart 2012 - 18:27

    Pa En Ma:

    Hoihoi,

    Dus de quiz was een succes.
    En heeft het groepje van je mentor nog gewonnen??
    Je zult maandag wel te horen krijgen wat ze van de drop vonden.
    En ging het toneelstukje van Sandra's klas ook goed?
    Ik begrijp dat Sandra mijn plek even in heeft genomen.
    Want als het gisteren klaar moet wezen moet je even hulp hebben,en aangezien ik er niet ben is zij dus de klos.
    Wat een leuk gezicht die klompjes.
    Helemaal Hollands.
    Ach en wat heerlijk post uit ons kikkerlandje.
    Lief hoor.
    Heb je niet getrakteerd omdat je Marjet drie keer tegen kwam.
    Nou we wachten op de uitslag.
    Zou een paar extra dollars meenemen,haha

    Dikke kus en knuffel van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 24 Dec. 2011
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 84521

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Marieke in Japan

23 Januari 2012 - 09 Mei 2012

Marieke's adventures in Australia!

Landen bezocht: