Doktersbezoek nummer 2! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Doktersbezoek nummer 2! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Doktersbezoek nummer 2!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

30 Maart 2012 | Australië, Sydney

Hallo lieve volgers!

Nou wat een luxe weer, uitslapen tot half 9! Lekker rustig ontbeten, want iedereen was al naar hun werk toe! Ik kon dus lekker wakker worden!

Rond een uurtje of half 1 besloot ik Sandra maar eens uit haar bed te schoppen, want anders blijft die de hele dag in bed volgens mij, hahahaha!
'Sandra'
'Hhsdflksjdfkmpfff'
'Tijd om uit bed te gaan, het is al bijna kwart voor 1'
'.... oh echt? Gromm...'
:P

Ik moest om 2 uur weer bij de dokter zijn en Sandra was weer zo lief om mee te gaan ;) Geladen met wat dollar briefjes stapte ik het medical center weer binnen. De dokter leert snel, want hij sprak m'n naam redelijk goed uit! Hij hield het dit keer maar bij 'Marieke' hahaha.
De uitslag van het monster was negatief, wat dus goed nieuws is! Het is geen virus, gewoon een reactie op iets, maar we weten niet wat. Kunnen bed bugs zijn, maar kan net zo goed iets anders zijn.
Ik heb de dokter daarna nog even naar m'n mond laten kijken, want ik heb al een paar dagen last van m'n tandvlees. En ja hoor, m'n grote vriend besloot dat het een ontsteking was. Even een antibiotica kuurtje van 5 dagen. Mocht het dan niet over zijn, een herhalingskuur en is het dan nog niet over, dan moet ik naar een tandarts. Dat laatste is niet te hopen, want tandartsen schijnen hier heel duur te zijn. Nou ja, we wachten maar weer af!

Na het doktersbezoek zijn we naar Bondi Junction gegaan om lekker rond te lopen en wat te (window)shoppen! We hebben gympies gekocht voor straks als we naar het regenwoud gaan, want dan moet je dichte schoenen aan hebben. Ik heb natuurlijk alleen maar slippers en sandalen, of winterlaarzen. Gelukkig niet duur, maar 14 dollar.
Nog even een cappuchino gedronken en daarna zijn we weer terug gegaan naar huis.

We besloten dat we onszelf eens mochten 'belonen' en daarom gingen we naar de MacDonals! Heerlijk om gewoon even lekker friet en een hamburgertje te eten! We hebben er van genoten en eenmaal terug in het appartement heb ik geskyped met het thuisfront om te vertellen hoe het doktersbezoek was gegaan.

Nu lekker nog wat chillen en morgen hard aan de bak voor school!

Lieve mensen, geniet van jullie dag!

Veel liefs,
Marieke

  • 30 Maart 2012 - 10:30

    Fancy:

    Fijn dat de uitslag goed was!! Weer een opluchting... Jammer dat je toch nu weer aan een Antibiotica moet.. Kost dat dan ook 2x EUR 70,00 of zijn ze nog niet zo belachelijk duur??
    Ik had laatst ook een Antibiotica kuurtje, en daarmee mocht ik niet in de felle zon.. Misschien tipje voor jou?? Of staat dat niet in de bijsluiter??
    Geniet lekker van je weekend!

  • 30 Maart 2012 - 11:41

    Marjolijn:

    Pff nou das goed nieuws dus.Niet dat we er erg bang voor waren ,maar je weet maar nooit. Nou lekker....extra geld uit je zak geklopt. was zeker schrikken of niet...een consult,lab.kosten en....nog een kuurtje. nou ja tis je gezondheid he. Moet je zuinig op zijn.
    Dus jullie hebben voor je late "koken" nou das ook wel eens prettig...wel duurder dan de wraks waarschjnlijk.
    Nou heerlijk weekend...geniet ervan en tot morgen.

    dikke dus mij

  • 30 Maart 2012 - 12:37

    TAnte Lien:

    Hey Girl,

    Leuk je nog even gesproken te hebben!
    Wat een gelijkenis zeg die foto,hij kon het wezen maar we weten beter!
    Ik hoop zo dat de kuur gaat helpen....
    Dus lekker uit eten geweest bij de Mac,nou mag ook wel een keer toch!
    Nou meid ik spreek je zondag weer,gezellig kijk er naar uit...
    Nu was het zo kort,maar ja het eten opstaan hè is altijd lastig!
    Heb vandaag een leuke dag,ga je nog naar het strand of is het weer er niet na!
    Wat jullie ook gaan doen have à Nice day!

    knuffel, Tante Lien

  • 30 Maart 2012 - 19:22

    Pa En Ma:

    Goedemorgen schoonheid,

    Wat een goed bericht dat er niets vervelends uit de test is gekomen.
    Eerst je ogen dan je velletje en nu je mond,je hebt nu denk ik ook bijna alles gehad.
    Een hele APK keuring voor je op vakantie gaat.
    Hopelijk gaat de antibiotica supersnel werken.
    Wel lief dat Sandra weer mee is geweest.
    Jullie hebben groot gelijk dat je jezelf hebt getrakteerd en met een echte cappuchino.
    Tja die hebben jullie thuis niet,je bent al blij dat je koffie hebt.

    Geniet van de dag met een lach.

    Dikke kus en knuffel van ons.


  • 31 Maart 2012 - 00:29

    Marieke Van Gelder:

    Hee Fanc!
    Ja het was inderdaad een opluchting! Gelukkig voor mij was de antibiotica 'maar' 10,95! ;) (ongeveer 7/8 euro)

    Bijsluiters zijn hier niet verplicht, dus ik moet alles zelf opzoeken, maar ik mag idd ook niet in de zon, dus ik blijf mooi binnen en zoveel mogelijk in de schaduw :)

    Jij ook lekker genieten van je weekend hè! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Marieke

Actief sinds 24 Dec. 2011
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 84494

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 22 Augustus 2017

Marieke in Japan

23 Januari 2012 - 09 Mei 2012

Marieke's adventures in Australia!

Landen bezocht: