Rainforest - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Rainforest - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Rainforest

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

14 April 2012 | Australië, Cairns

14-04-‘12

Vandaag stond er eindelijk iets actiefs op het programma! We gaan vandaag naar het rainforest!!! Marjet is de ochtend hiervoor goed aangekomen en wordt direct in een vol programma gestort, haha.
De wekker ging af om 6:10, maar ik hoorde hem niet omdat ik m’n oordoppen inhad. Sandra hoorde hem naar een paar keer snoozen wel en prikte mij rond tien voor half 7 wakker. Ojee, dat wordt nog opschieten ook! Maar het is uiteraard gelukt.

We waren te vroeg voor het ontbijt van het hostel, dus moesten we ons eigen ontbijtje regelen. We hebben gisteren een brood gekocht en beleg gescoord bij de bar van het hostel. Je mocht eigenlijk pas om 7 uur de gezamenlijke keuken in, maar na de schoonmaakster heel lief aan te hebben gekeken mochten we eerder in de keuken. Daar hebben we ons ontbijtje gemaakt en onze lunch gesmeerd.

We zouden rond 7:10 worden opgehaald, maar dit werd uiteindelijk 7:25. Beetje jammer. Gelukkig was onze Aussie gids een leuke kerel; Shane. Hij ging ons de hele dag overal heenrijden en ons voorzien van commentaar. Nou dat ging wel goed komen, had ik het idee! We moesten ruim een uur rijden voordat we bij Mossman George aankwamen, maar onderweg vertelde Shane van alles en nog wat over het gebied en over zijn eigen geschiedenis. Onderweg kwamen we nog langs een weiland met allemaal Wallabies en Kangaroos, die daar gewoon lekker zaten te relaxen. Geinig om te zien en het waren er niet zo weinig ook! Even later kwamen we langs ‘Crocodile Island’. Een eiland dat de vorm heeft van een krokodil en verrek; dat klopt! Moeten jullie maar even googelen ;)
Na een uurtje kwamen we dan eindelijk aan bij Mossman George. Een soort regenwoud met een hele mooie beek met helder water.

Uiteraard moesten er een paar mooie foto’s gemaakt worden van mensen op de grote bekende rotsen. Op een gegeven moment klom er een meisje op (die ook met ons mee was op de tour) en op een gegeven moment gleed ze uit en viel ze achterover in het water. We konden er gelukkig met z’n allen om lachen (het was ook een heel komisch gezicht), maar het had heel anders kunnen aflopen met al die rotsen in dat beekje….

Verder zijn we nog over een ‘swing bridge’ gelopen, een brug die heen en weer zwaait als je erover heen loopt. Nu ben ik daar al niet zo’n fan van, gaat Shane ook nog eens doodleuk op dat ding staan springen…. Dit bezorgde niet alleen mij ellende, maar ook Sandra; haar camera vloog door dat gezwaai uit haar hand en landde NET voor de spijlen van de brug. Ze dacht geluk te hebben, maar niks bleek minder waar.. haar batterij was naar beneden gevallen en ligt nu ergens in de rivier te dobberen :( Hele grote pech natuurlijk…

Na Mossman George ging de rit verder naar het Daintree regenwoud. Die rit was echt ontzettend hobbelig en het leken wel haarspeldbochten daar zeg! Shane hield ook wel van een goed tempo, dus ik denk dat je je nu een beeld kunt vormen over hoe wij daar in dat busje zaten ;)

Het was weer een lange rit (in totaal hebben we deze dag ruim 260 kilometer gereden), maar er was ontzettend veel te zien en af en toe stopte of reed Shane ook nog wat langzamer zodat we foto’s konden maken van mooie riviertjes en leuke borden. Ik heb nog een heel leuk bord op de foto over een Cassawarie (soort struisvogel). Het bovenste bord laat een staande Cassawarie zien met het woord: Before. Daaronder zie je een bord met een platgereden Cassawarie en het woord: After. Geniaal bedacht, maar wel serieus ook bedoeld natuurlijk.

Helaas hebben we geen Cassawaries gespot deze rit. We zijn het hele regenwoud doorgereden met de auto en uiteindelijk kwamen we aan bij Cape tribulation! Daar gingen we lunchen in het beachhouse. Hier hebben wij onze heerlijk zelfgesmeerde, kleffe, boterhammetjes opgepeuzeld. Na de lunch kreeg je nog wat vrije tijd op het strand, maar je kreeg wel de boodschap mee om uit te kijken voor krokodillen. Fijn!

Toen we opstonden van onze tafel om naar het strand te gaan viel er zomaar uit het niets een reuze sprinkhaan naar beneden op onze tafel *IEEEEEEEK* Gelukkig was hij stervende, dus kon hij ons niks meer doen. Had ik jullie al verteld van de spinnen die we onderweg naar het beach house tegen kwamen? Die waren ongeveer zo groot als mijn hand, hihi.

Cape tribulation is een heel mooi, maar verlaten strand. Bij zonneschijn is hij denk ik nog mooier, maar ja, wij hebben helaas te kampen met bewolking de laatste dagen (waarschijnlijk zet dit de hele week door. Nog wat mooie foto’s gemaakt en schelpjes gevonden. Geen krokodillen gezien hoor, no worries!

Na Cape tribulation moesten we weer allemaal HOP de bus in. We moesten weer terug door het Daintree regenwoud en alles ging z’n gangetje totdat… we moesten stoppen. Er stonden een heleboel auto’s stil en er stond ook iemand met z’n armen te zwaaien. Ellende? Wat bleek nou; er was zomaar een boom omgevallen. Wij dus met z’n allen de bus uit, want toeristen houden nou eenmaal van sensatie, haha. De wijze les van vandaag is: Als je in Australië woont, behoor je ten alle tijden een zaag in je auto te hebben.. just in case ;)

Iemand kwam dus met een zaag aan en de mannen hadden het klusje in een paar minuten geklaard; Boom omgezaagd, twee delen aan de kant gegooid en met z’n allen weer de bus in!

Een paar minuten later werd de bus aan de kant gezet bij een rivier, want het was tijd om ‘crocs’ te gaan spotten! We werden allemaal in een bootje geladen en daar gingen we dan. Met grote verwachtingen en gespannen gezichtjes keken we naar het water, want wij dachten binnen no time omsingeld te worden door 5 meter lange krokodillen. Maar nee hoor! We hebben een 2-jarig krokodilletje gespot en een baby’tje dat net uit t ei was. Wel leuk natuurlijk, maar we hadden ook wel wat van die echte ‘jongens’ willen zien. Dan moeten we maar wachten tot Australia zoo ;)
We hebben niet alleen krokodillen gespot, maar ook twee soorten slangen! Die hingen gewoon lekker te relaxen in de boom! Dus overall, was het oké.

Na de boottocht gingen we nog even stoppen bij de look-out en daarna gingen we toch echt weer terug naar huis. Maar goed ook, want we waren best wel gesloopt :S
Shane heeft ons afgezet bij de supermarkt, want we moesten nog wat boodschapjes halen. Na de boodschappen 30 minuten naar huis teruggelopen en toen konden we eindelijk eten! Hoezeee!

We hebben lekkere rijst met zoetzure saus gegeten (jaja, variatie kennen wij hoor!) en daarna zijn we nog even het internet opgegaan om tours en hostels te regelen in de steden waar we nog naar toe gaan.

Rond elf uur lagen we in bed en gingen we ook direct slapen, want morgenvroeg worden we weer om 7:10 opgehaald om te gaan duiken in het Great barrier reef!!! :D

Liefs Marieke.

• 15 April 2012 - 12:55

Marjolijn:

tsjongen jongen wat een verhaal weer.
    Wel sneu van de batterij van sandra zeg.
    maar we hebben idd een idee bij de rit.
    Shane niet te leuk vinden he.
    persoonlijk heb ik het niet op krokkodillen en slangenmaar ben blij dat jullie ze gespot hebben, daar ging je tenslotte voor toch.
    Lekker rijst met zz saus. mmm vinden we hiet ook lekker.
    Nou meis was weer een gnot om te lezen. ga zo door.

hele dikke smok mij

• 15 April 2012 - 15:42

Jan Ellis En Ronja:

Haai!

Wow! Wat een spannend verhaal!
    Jullie kunnen het wel geen mooi weer vinden maar de sprinkhanen vallen dood uit de lucht! Dat zegt toch wel wat hihi.

Dikke kus!!

• 15 April 2012 - 17:45

Tante Lien :

Heeeey Hallo,

Fijn toch eindelijk wat van je te horen!
    Je mist het toch wel,maar daar moet ik toch aan wennen,zo kunnen we mooi afkikken haha....
    Maar wat een verhaal weer zeg,je ziet wel wat op z'n tour!
    Maar goed dat we we niet zulke grote spinnen hebben in Nederland 'jakkes'
    Nou ik zou zeggen blijf genieten!

Groetjes uit Hasselt

• 19 April 2012 - 18:23

Pa En Ma:

Hoi hoi,

Zo je hebt er heel wat kilometers op zitten.
    Maar het was da wel de moeite waard.
    Fijne vent die Shane,om te gaan wiebelen op zo'n brug met een stelletjes helden.
    Dus een batterij armer.
    Misschien kan ze er nog ergens 1 kopen.
    En dan gaat Shane ook nog wat langzamer rijden want dan kan iedereen foto's maken!!!
    Hoe dan .......met een camera zonder batterij????
    Tja en met die krokodillen moet je gewoon klein beginnen,dan schrik je ook niet zo als je straks een grote ziet.

Dikke kus en knuffel van ons.