Laatste dag in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Laatste dag in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Cairns

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

17 April 2012 | Australië, Cairns

Onze laatste volle dag in Cairns is aangebroken.

We kropen rond 8 uur ons bed uit om beneden lekker te gaan ontbijten. Ik stapte naar buiten en…. Het was droog! Geen regen!!! Wauw, dat is voor het eerst sinds we hier zijn.

Lina (kamergenootje) zat al beneden te ontbijten en ik heb haar maar gezelschap gehouden. Even later kwamen ook Marjet en Sandra aanschuiven. Gisteravond had een man ons een lift naar het centrum aangeboden. Hij zit hier met z’n zoontje die hij maar eens per maand ziet en knoopt met iedereen een praatje aan. Hij bleek vooral geïnteresseerd te zijn in Marjet.. hmm

Rond kwart voor 9 kwam hij aan bij
het hostel, omdat hij eerst z’n zoontje naar school had gebracht. Toen begon hij allerlei vragen te stellen over Marjet en vroeg hij om haar nummer. Beetje vreemd. Marjet gebaarde dat ze niet graag naast hem wilde zitten voorin de auto, dus ze maakte aanstalten om achterin te gaan zitten. Dat wilde meneer liever niet, Marjet moest naast hem zitten. Okéeeee nou wordt het een beetje vreemd meneer! Maar goed, hij heeft ons uiteindelijk wel gewoon in de stad afgezet en zei dat we maar moesten smsen voor een lift terug –nee bedankt -.

We zijn toen wat winkels afgegaan en ik moest ook nog even langs de winkel voor m’n duik foto’s. Helaas had de beste meneer er nog niets mee gedaan en dus vroeg hij of het goed was dat hij ze zou mailen. Nou ja, prima. Misschien wel net zo makkelijk, aangezien een cd nog kapot kan gaan en op de mail blijven ze gewoon altijd staan. Afijn, dat geregeld en toen hebben we Marjet de Lagoon nog even laten zien: Het plaatstelijke zwembad.

Op de weg terug begon het me toch mooi weer te worden! De zon kwam tevoorschijn en er was een bijna een strakblauwe hemel. Dat we dit nog mee mogen maken op onze laatste dag! We hebben ons dus snel naar het hostel gehaast, om de bikini’s aan te trekken en aan het zwembad te gaan liggen.

Het was een heerlijke relaxte
zwembad dag en ik heb veel gelezen. Rond een uur of drie besloot ik te gaan douchen en iedereen ging even zijn eigen gang. Even later kwam Marjet even langs om te vragen of we nog mee gingen naar de botanic garden. Tuuuurlijk gaan wij mee! Dus vol goede moed begonnen we een wandeling van ongeveer 15/20 minuten naar de botanische tuin. Deze tuin was een stuk kleiner dan die in Sydney, maar wel een paar mooie plantjes gezien hoor. En ach, je bent er even uit hè ;)

Eenmaal terug in het hostel liet Marjet zien dat ze al 3 berichtjes van die kerel had gekregen: Hij dacht dat ze geïnteresseerd in hem was, maar blijkbaar toch niet. Nou dat heeft hij wel goed begrepen. Wat een engerd. Blij dat we morgen weg gaan!

Vandaag hebben we ook het shuttle busje geregeld om ons morgen terug te brengen naar het vliegveld. Morgen om half 3 (Australische tijd) vliegen we naar Brisbane! Ben erg benieuwd wat daar allemaal te beleven in. Sowieso gaan we dan naar de Australia Zoo!

Dit was het weer voor vandaag, tot snel!

Xxx Marieke

• 17 April 2012 - 11:24

Marjolijn:

Gauw weg bij die engerd daar. Brrr krijg er kippevel van.
    De viespeuk.
    Nou fijn dat jullie weer verder gaan.
    Leuk he al die mooie tuinen daar. Zo zie je nog eens wat. en jullie nemen het er wel van en jullie hebben gelijk ook.
    Dus een mooie stralende dag. tis jullie gegunt.
    Nou meis...koffertje weer klaar staan.
    Goeide vlucht gewenst naat brisbane. we zijn benieuwt wat die julie weer gaat brengen...nu ik vlug even omkleden en op....naar de high tea.
    Dikke dikke smok mij

• 17 April 2012 - 19:31

Tante Lien:

Hoi hoi,

Wat een vieze vent zeg,dus marjet heeft wel even goed laten weten dat ze geen belangstelling heeft!
    De enge viezerik!...
    Ben ik even blij dat jullie weer vertrekken vandaar,kan hij jullie niet meer lastig vallen!
    Hebben jullie alles kunnen doen wat je doen wou??..
    Nuo meisje ik wens jullie een goeie vlucht naar brisbane,en dat het ook wat beter weer is daar!
    Nog 3 weekjes genieten en dan lekker weer naar huis!
    Ik kijk weer ui naar je eerste verslag uit brisbane!

Knuffel: Tante Lien en Ome Jan

• 18 April 2012 - 10:12

Jan Ellis En Ronja:

Haai!!

Daar zijn we weer :D

We hebben je nog zo gezegd.. Niet met vreemde mannen meegaan! haha.. Eigen schuld dikke bult. Maar jullie zijn 'm kwijt.. Of ging hij toevallig ook naar Brisbane hihi.

De reis zal inmiddels wel om zijn, maar toch; een goede reis gewenst!!

Dikke SMOK!!

• 19 April 2012 - 21:37

Pa En Ma:

Hoi lief meisje,

Hoe vaak hebben wij je wel niet gewaarschuwd om niet met vreemde mannen mee te gaan.
    Maar nee hoor, drie eigenwijze dames.
    Nou ben blij dat je van hem af bent,krijg er kippevel van.
    Maar goed je hebt alles afgehandeld en kunt dus verder reizen.
    Ach en wat sociaal van jou dat je Lina gezelschap hield.
    Ze zal je gaan missen,andersom ook??
    Toch nog fijn dat je de laatste dag zo mooi weer hebt.
    Kun je weer wat bij bruinen.
    Ja en logisch dat een park in het dorp kleiner is dan in een wereldstad.
    Dus de dierentuin staat nu boven aan het lijstje.
    Maar je weet het niet eerder naar huis komen dan dat je op de foto staat met een kangoeroe en een koala.
    Dus zal zo zeggen doe je best!!!

Dikke kus en knuffel van ons.