Brisbane verkenningstocht! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Brisbane verkenningstocht! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Brisbane verkenningstocht!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

20 April 2012 | Australië, Brisbane

Vandaag hebben we UITGESLAPEN! Man, dat was ook wel even lekker. Was om half 8 wakker, maar ben eigenwijs blijven liggen en viel waarempel weer in slaap.
We hadden voor vandaag op de planning staan om Brisbane zelf te gaan verkennen. We hebben eerst de buurt rondom het hostel verkent. Het hostel staat vlakbij een Chinatown (op de één of andere manier komen we altijd bij een Chinatown terecht) en na hier wat rondgelopen te hebben zijn we op de bus naar het centrum gestapt. Wat een gezellige stad is Brisbane zeg! Een ontzettend groot, maar toch gezellig centrum. Er was ook één of andere opening van een restaurant aan de gang, waar een hele lange rij voor de deur stond. Waarschijnlijk werd daar iets weggegeven ;)
We hebben nog wat rondgelopen in het centrum en op een gegeven moment werden Sandra en ik aangesproken door een man van ‘Ben & Jerry’s’ (ja, dat lekkere ijs). Of we ook een ijsje wilden? Dan moesten we even de koe knuffelen (meest mislukte koeienpak ooit). Dus wij de koe geknuffeld en daarna mochten we een heerlijk Ben en Jerry’s ijsje opsmikkelen. Hmmmmm….
Vlakbij het centrum was ook de Botanic garden. Elke stad heeft er wel één en dus ook Brisbane. Deze was erg groot, maar er was weinig kleur te bekennen. Weinig planten en vooral veel bomen. Maar wel mooi en gezellig om even doorheen te wandelen.
Na de Botanic gardens zijn we weer helemaal terug gelopen naar de andere kant van de stad, namelijk ‘Southbank’. Dit gedeelte van de stad scheen heel gezellig te zijn, dus daar moesten we natuurlijk nog even heen! Toen we er aan kwamen lopen zagen we een heel groot reuzenrad, waar we natuurlijk in wilden.
Het ritje in het reuzenrad duurde 12 minuten en tijdens de rit kreeg je een leuke uitleg over het uitzicht.
Toen we het reuzenrad uitstapten waren we eigenlijk ook al in Southbank. Het is inderdaad een heel leuk gezellig gedeelte van Brisbane! Ze hebben daar een kunstmatig strand aangelegd, omdat Brisbane geen strand heeft. Zag er erg leuk uit! Marjet had de foto van dit strand in haar toeristenboekje staan en wilde deze foto precies namaken. Na enig speurwerk was de perfecte plek gevonden en ja hoor.. ze heeft het voor elkaar gekregen om exact dezelfde foto na te maken, haha.
’s Avonds was er een leuke avondmarkt in Southbank, waar we ook nog even overheen gelopen zijn. Allerlei prulletjes, kleding werden aangeboden en je kon ook rijst laten lezen (jaja, een of ander zweverig iets). De markt was niet erg groot, maar toch wel even leuk om overheen te lopen. We besloten om hier te blijven eten en ik heb heerlijke lasagne gehad.
Na het eten liepen we nog langs een grasveld, waar een liveoptreden werd gegeven door een meisje. Conclusie: Ze moet vooral nog even blijven oefenen ;)
We gingen die avond terug met de trein en waren wel erg bekaf toen we terug waren bij het hostel. Wel een erg leuke dag gehad en veel gezien (en gelopen ;) )
Kus!

• 22 April 2012 - 12:44

Marjolijn:

Nou ook weer leuk hoor. Jullie weten wel elke keer waar jullie moeten zijn hè.
    Hier lopen geen koeien op staart die even moeten knuffelen voor een ijsje.
    Maar jullie erg gekunt hoor.
    Reuzenstad altijd leuk. Veel te zien daar dus. Leuk die botanic gardens. Leuk dat ze ook zo verschillend zijn.
    Nou en dan nog lekker lasagne. Mmmm
    Kan me voorstellen dat je bekaf was...tsjonge wat een boel gezien vandaag.

Gr. Mij

• 22 April 2012 - 16:53

Tante Lien :

Nou dus je hebt lekker uitgeslapen vandaag heerlijk!
    Jullie hebben dus vandaag brisbane uitgekamd....
    Kun je gemakkelijk een ijsje verdienen haha door even een koe te knuffelen,en dan nog wel Ben & Jerry ijs jamjam!
    Reuzenrad altijd leuk natuurlijk ( voor mij dan even niet gaat veels te hoog haha)
    Was weer een enerverende dag voor jullie en veel gezien!

Liefs Tante Lien

• 23 April 2012 - 14:12

Jan Ellis En Ronja:

Heeej!

Zo dat wou ik ook zeggen, jullie hebben de kilometers wel weer gehad vandaag! :)
    Maar verkenningsstocht te voet is toch het leukste! en dan zie je nog eens wat :P

Enne ik hoorde al van je dat de portie lasagne nogal aan de maat was hahahaha! Je zit zeker nog vol??!!!

Doegie!

• 23 April 2012 - 18:17

Pa En Ma:

Haai die haai,

Nou best een leuke dag eigenlijk.
    En gratizzzz ijs,en welk ijs...
    Ben nog even door de Diezerstraat gelopen maar geen koe te bekennen hier.
    Leuk trouwens dat je tijdens de rit in het reuzenrad uitleg kreeg.
    En dat er niet zoveel kleur was in de Botanic gardens heeft denk ik te maken dat het herfst is.
    Ja met 28graden vergeet je dat misschien maar het is herfst bij jullie.
    En de lasagne net zo lekker als thuis??

Dikke kus en knuffel van ons.