Stradbroke Island - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Stradbroke Island - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Stradbroke Island

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

21 April 2012 | Australië, Brisbane

Hallo hallo!

Vandaag onze laatste dag in Brisbane! Marjet had op stage gehoord dat Stradbroke Island heel mooi blijkt te zijn, dus dat was onze bestemming voor vandaag.

De wekker ging om kwart over 7 en even later gingen we fris en fruitig op weg naar het station.
Eenmaal op het station aangekomen bleek dat we de trein naar Cleveland (waar we de ferry moeten pakken) net vertrokken was. De volgende ging pas over een half uur en dan werd het wel heel krap met de ferry. We zouden rond kwart voor 10 aankomen en de ferry ging om 10 uur (gaat maar één keer in de twee uur). Nou ja, op hop van zegen dan maar.

De rit met de trein duurde een uur, maar er was veel te zien dus die rit was zo voorbij. Op het station snel gezocht naar een bushalte, want om bij de ferries te komen moesten we eerst nog een stukje met de bus. Gelukkig sloot de bus goed aan en 5 minuutjes later stonden we bij de ferry, die we hebben gehaald! Wat een geluk!

De rit met de ferry duurde ongeveer een half uurtje en het was heerlijk om even buiten op het dek te zitten en te genieten van de zon (we hadden een strakblauwe lucht). Eenmaal op stradbroke island moesten we een bus nemen naar het strand of centrum. Het eiland is groter dan we dachten, maar onderweg ook weer veel te zien. Er schijnen hier wilde koalas en kangaroes te leven (niet gezien helaas). We zijn uitgestapt bij een strand, hebben daar lekker gelegen en een paar uur later hebben we de bus gepakt verder naar het ‘centrum’. Het was maar een piepklein centrum met één cafétje, haha.

Er was nog wel een mooie wandelroute, langs allemaal hoge rotsen en de zee. De golven waren echt ontzettend hoog en het was een super mooi gezicht om te zien. Wel een pittige wandeling, want het ging van hoog naar laag. De nodige fitness is dus weer gedaan vandaag! ;)

Na de wandeling hebben we nog wat gedronken en daarna zijn we weer met de bus terug gegaan naar de ferry en met de ferry weer terug naar Cleveland station en met de trein weer terug naar ons eigen treinstation. Haha, wat een gereis!

Maar het was het allemaal waard, want het was echt een topdag! We hebben het getroffen met het weer, dus dat was ook een geluk.

’s Avonds hebben we pizza gegeten (omdat alle supermarkten hier om half 6 sluiten.. gromm) en daarna zijn we naar huis gegaan om te douchen. Na het douchen zijn we nog even de stad in gegaan om wat te drinken en we hebben een hele gezellige bar gevonden. Lekkere cocktail gedronken en gedanst als idioten. Geen wonder dat de mensen hier om 11 uur al dronken zijn, ze beginnen hier al om 8 uur met zuipen.

Kortom, het was vandaag een topdag! Morgen gaan we rond 12 uur met de bus naar Hervey bay. Daar zullen we één nacht verblijven, omdat we de volgende dag naar Fraser Island zullen gaan. Nog veel leuke dingen op het programma dus! Hou jullie uiteraard op de hoogte!

Veel liefs,
Marieke

• 22 April 2012 - 12:48

Marjolijn:

Nou dat was idd erg strak. Goed dat jullie hem toch gehaald hebben.
    Jammer van de koala en kangaroe, volgende keer beter.
    Nou maar pizza toch ook niet verkeerd.
    Als je om 8 uur al begint dan ben je idd rond 11 uur zat, nou pas dan wel goed op jezelf hè.
    We zijn weer benieuwt naar jullie avontuur voor morgen.

Xxx mij

• 22 April 2012 - 17:05

Tante Lien :

Hoi hoi,

Dat was allemaal op het nippertje haha
    Maar gelukkig alles gehaald,
    Dat is het belangrijkste van alles,jammer dat je de beestjes niet gezien hebt!
    Jullie doen en zien erg veel deze 3 weken toppie...
    Even lekker gedanst,even lekker los haha
    Lekker genieten...
    Morgen lekker weg uit dat stink Hostel, hopelijk is volgende wat frisser!
    Nou meid tot het volgende verslag!

Knuffel tante Lien

• 23 April 2012 - 14:22

Jan Ellis En Ronja:

Hee Hallooootjes!

Heerlijk fijn gepland! Alles lekker royaal, niks geen gehaast. Helemaal jullie stijl!

Hasselt is dus wel echt een stad met 4 (!!) cafés!!!!!! Hahahaha.

Ze beginnen om 8 uur al ja? "s avonds dan toch wel nemen we aan? Anders zijn ze wel erg fanatiek!

Groetjes uut Hasselt!

• 23 April 2012 - 18:40

Pa En Ma:

joehoe!!!!!

De koala's en kangoeroes waren natuurlijk geschrokken toen jullie eraan kwamen te giechelen.
    Dus het eiland is echt mooi.
    Nou we gaan het zien op de foto's.
    En ik vind het een goed idee cafe's open van 8 tot 11 !!!
    Ja waarom niet.

Dikke kus en knuffel van ons.