Busreis naar Surfers Paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu Busreis naar Surfers Paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Marieke Gelder - WaarBenJij.nu

Busreis naar Surfers Paradise

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

25 April 2012 | Australië, Surfers Paradise

HAPPY ANZAC DAY!! (een nationale feestdag waarin alle oorlogen/militairen worden herdacht; ANZAC staat voor Australia New Zealand Army C…………. de C ben ik vergeten :S )

MAARRRR we hebben de busrit van 7 uur overleefd!! Had ook niet anders verwacht hoor!

Vanmorgen konden we toch nog een beetje uitslapen, tot ongeveer 9 uur. Daarna was het een kwestie van aankleden, koffer weer netjes maken en ontbijten. We werden weer naar de Greyhound terminal gebracht door iemand van het hostel, dus dat was mooi geregeld. Het was alleen een beetje jammer dat we van kwart over 10 tot kwart voor 2 moesten wachten…
Er waren ook nog eens geen winkels open in verband met Anzac day…
Dat wachten was dus een beetje jammer, maar ook die tijd zijn we goed doorgekomen! Lang leve de leesboeken.

De busrit zelf was goed te doen; eerst reden we van Hervey Bay naar Brisbane. Dat was een rit van ongeveer 5 uur (incl. stops). In Brisbane hadden we drie kwartier de tijd om nog even wat te eten (MacDonalds, omdat alle restaurants dicht waren ivm Anzac day…).

Rond half 8 vertrokken we vanaf Brisbane naar Surfers Paradise, dat nam ongeveer 2 uurtjes in beslag.
Eenmaal aangekomen in Surfers Paradise kregen we gelijk een vakantie gevoel! Wat een gezellige boel zeg! Alle winkeltjes en restaurantjes waren hier tenminste nog open! Haha. Wij gaan het hier wel een weekje volhouden. Helaas blijkt het weer niet zo goed te zijn de laatste dagen… dus we gaan maar weer hopen op wat zonneschijn. Nee, het zit ons niet echt mee met het weer.. maar het schijnt in Sydney wel heel mooi weer te zijn, dus dan moeten we daar nog maar even aan het strand gaan liggen, haha!

Het was trouwens nog even zoeken naar het hostel; we hebben geloof ik wel 20 minuten rondgelopen en we zijn alle kanten opgestuurd door verschillende mensen. Uiteindelijk kwam iemand van het hostel ons tegemoet lopen, dus dat was wel fijn.
Ondertussen is een wiel van mijn koffer ook nog eens kapot gegaan, dus wat een geluk weer vandaag!

Het hostel zelf is trouwens prima! Schone kamer, prima voor elkaar. Het matras is alleen niet zo dik, maar jaaaa, je kunt niet alles hebben hè! Je raakt eraan gewend :P

Nou lieve mensen, ik ga ermee stoppen voor vandaag! Straks heerlijk slapen en morgen de boel maar eens gaan verkennen!

Kus!

• 25 April 2012 - 13:55

Marjolijn:

Nou wat een verwennerij om al weer iets van je tevernemen zeg. Had eigenlijk verwacht morgen pas.
    als dat reizen was ik allang zat geweest. maar nee jullie blijven opgewekt en positief....goed hoor.
    Ben benieuwt wat dit jullie brengen zal. Spannend weer. wel fijn dat het een schoon en fris hostel is. Altijd prettig en tsja je kunt idd niet altijd goede matrassen hebben. haha Die rug van jou moet bij thuiskomst zeker wel wennen maar ook dat zal goed komen.

nou veel plezier en tot de volgende keer.

dikke kus mij

• 25 April 2012 - 13:59

Jan Ellis En Ronja:

Hahahaaa! We liggen hier in een deuk van je verhaal. We hadden een webcam op je tas moeten doen dan konden we het allemaal eens zien gebeuren, dan hadden we het waarschijnlijk helemaal niet droog gehouden!! haha!
    Dus weer een schade te noteren; koffer. Ja dan heb je 'm toch echt té vol geladen ;) Hij is gewoon door z'n hoeven gegaan hihi.

En weten ze dan inSurfers Paradise dan niet dat het ANZAC day is??

Ach en wat dat weer betreft.. Dat reist achter jullie aan met vertraging.. Hopelijk verdwijnt de zon niet als jullie weer in Sydney aankomen..

Slaap lekker en tot horens!!

• 25 April 2012 - 16:26

Tante Lien:

Heey,

Dit is de derde keer,Grrrrrr
    Eerst alles weg en nu bij het verkeerde verslag!
    Zie HET VERSLAG VAN GISTEREN....."

Xxxxxxxxxjes Tante Lien

• 25 April 2012 - 20:35

Marjolijn:

Goed bezig ....tante Lien...ga zo door haha

• 25 April 2012 - 21:13

Pa En Ma :

Hoi hoi,

Ik heb het idee dat tante Lineke helemaal in de war raakt van jou gereis.
    Ze kan het niet meer bijbenen met de verslagen,hahaha

Leuk dat je na zo'n lange busrit toch nog een verslag op het internet gooit.
    Mocht je het willen weten ik heb het even voor he opgezocht wat de C betekende.
    ANZAC = Australian and New Zealand Army Corps.
    Zo weet je dat ook weer en kun je rustig gaan slapen.

Wat een toestand met de koffer.
    Inmiddels al twee wielen kapot dus.
    Is er nog mee te rijden??

Dus wachten op mooi weer.
    Nou hier is het weer ook nog niet alles.
    Vanmiddag nog weer een bui op m'n hoofd gehad toen ik naar de stad ging.
    Moest even kijken naar een cadeautje voor Jan zijn verjaardag.
    Ja voor dat je het weet is hij jarig.

Dikke kus en knuffel van ons.